Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 01:04
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Nej, jag pratar om Ulfs mamma Birgitta, som dog den 17 oktober förra året (Dödsannons), och begravdes i maj i år.
Vem är Leffe, och hur kommer han in i bilden?
Sju månader från dödsdatum till gravsättning. Snabba ryck.
Citera
2018-11-10, 01:05
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Tro mig. Min granne låg död i tre dagar och lukten blev allt värre efter en vecka. Förstår inte hur folk är rädda att anmäla nu för tiden
Den var märklig. Berätta gärna hur du räknade.
Citera
2018-11-10, 01:07
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Med ledning av det som framkommer i tråden, låter det ju troligast att pappan avlidit av sjukdom och sonen blivit sittande i nån slags chock utan att kunna ge sig till känna. För att sedan avlida med.
Logik är kul. Hur kom du fram till den där slutsatsen?
Citera
2018-11-10, 01:07
  #88
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Det funkar inte. Jag har försökt. Man dör inte hur mycket man än önskar det. Tyvärr självdör man inte "bara sådär"...

Det är i så fall om han begått självmord. Eller inte ätit och druckit p.g.a. sorg och chock så han svalt ihjäl.
Citera
2018-11-10, 01:10
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
@mynicname

Kan man verkligen dö en naturlig död som 60-åring? Gäller även hustrun/mamman.
Nej! Döden bruka komma smygandes vid si sådär 63 och ett halvt år. Tidigare är mord.
Förresten! Vad är en naturlig död?
Citera
2018-11-10, 01:16
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Är man fullt frisk så är oddsen väääääääääääääääldigt låga på att få det...
Ja. Ett friskt hjärta stannar inte. Däremot gör det det på alla som dör.
Citera
2018-11-10, 06:51
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är i så fall om han begått självmord. Eller inte ätit och druckit p.g.a. sorg och chock så han svalt ihjäl.

Tänkte samma sak. Han kanske inte vet hur man gör mat. Ev han har fått maten serverad hela livet
Citera
2018-11-10, 08:04
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Det funkar inte. Jag har försökt. Man dör inte hur mycket man än önskar det. Tyvärr självdör man inte "bara sådär"...
Fast om man bara sitter still och inte äter eller dricker dör man till slut.

Du väntade nog inte tillräckligt länge. 😀
__________________
Senast redigerad av Inbyggd 2018-11-10 kl. 08:09. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-10, 08:39
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Med ledning av det som framkommer i tråden, låter det ju troligast att pappan avlidit av sjukdom och sonen blivit sittande i nån slags chock utan att kunna ge sig till känna. För att sedan avlida med.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Det funkar inte. Jag har försökt. Man dör inte hur mycket man än önskar det. Tyvärr självdör man inte "bara sådär"...
Beroende på sonens sjukdom så kan han ha varit oförmögen att ta hand om sig själv. Kanske inte kunde dricka vatten själv utan assistans och än mindre laga mat. Han hade kanske inte förmågan att kontakta någon granne. Helt enkelt sittandes i någon vecka i lägenheten innan döden inträffat pga uttorkning/svält eller att han inte fick de eventuella mediciner han behövde. Den grymmaste och mest fruktansvärda dödar man kan råka ut för.
Citera
2018-11-10, 10:12
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Är man fullt frisk så är oddsen väääääääääääääääldigt låga på att få det...

Vet vi att pappan var fullt frisk? En 55-årig kvinna hittades död i sängen; plötsligt hjärtstopp sägs det. Hon medicinerade mot högt blodtryck visserligen - arbetade heltid med mycket övertid, promenerade eller cyklade till jobbet, ganska långt, använde varken alkohol eller tobak.
Citera
2018-11-10, 10:30
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vet vi att pappan var fullt frisk? En 55-årig kvinna hittades död i sängen; plötsligt hjärtstopp sägs det. Hon medicinerade mot högt blodtryck visserligen - arbetade heltid med mycket övertid, promenerade eller cyklade till jobbet, ganska långt, använde varken alkohol eller tobak.

Vare sig pappa eller mamma var kärnfrisk utan med viss vanligt förekommande riskhistorik. Sonen kunde lätt dricka vatten, äta själv om det nu var en fråga på allvar..
Angående ursättning var det bara så att de ville vänta till en fin vårdag.
Citera
2018-11-10, 10:39
  #96
Medlem
Champagneoclocks avatar
Det kan ju vara lite olika händelseförlopp.
Att pappan dog först är väl säkerställt.
Pappan avlider av sjukdom eller självmord och sonen gör en Rausing. Förnekar för sig själv att pappa är död. Efter en tid tar han sig själv av daga.
Sonen tar livet av pappan och sedan sig själv.
Ser det som märkligt om sonen svultit sig till döds som någon skrev tidigare.
Jag råkade gå förbi porten precis när liken bars ut och den odör som strömmade ut var inte att skoja med. Lägenhetens dörr var öppen och det såg stökigt ut, cyklar i hallen bla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback