Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-02-16, 12:54
Medlem
drymarchonics avatar
Hej, först vill jag säga att det var mkt intressant att ta del av Mickes "Happy Gillmore" rapport angående Ibogaine, håller tummarna för dig och andra! Förresten hur kommer man i kontakt med kliniken?

Hursomhelst det är inte därför jag är här, i första hand, utan för att jag vill berätta följande:

En person som jag känner till säger sig ha direktkontakt med gud(dock inte den bibliska) och menar att det kan vara riktigt farligt att trippa.

Personen menar att det finns varelser i andra dimensioner som kontrollerar oss människor fullständigt och lever på delar av vår energi. Dessa varelser ger oss änglar, ljuset i tunneln, kontakt med våra nära och kära bortgångna, allehanda positiva och negativa upplevelser till vardags samt, som jag förstått det, också olika trippfenomen. De återspeglar individens inre... de "jobbar" på att få oss att behålla våra livsåskådningar och religioner, fasta föreställningar, förstärka våra fördomar. Ingen utan specialkunskap och handledning ska tydligen kunna frigöra sig från deras grepp.

Normalt sett, menar personen, att människan/individen är skyddat av ett "hölje" som gör att dessa varelser inte kan skada oss mer än att dränera oss... men om man höjer sitt medvetande/energinivå på konstgjord(droger) väg utan att man successivt utvecklats som person så är man i farozonen, personen menar att om man har fel attityd(som beror på bristande kunskap om sig själv) i förhållande till dessa varelser så "nackar de dig", "dom äter dig till lunch", som personen uttryckte det. Varelserna sägs inte vara elaka, de är en naturlig del av kosmos och de är vida överlägsna oss.

Innan jag kom i kontakt med personen trippade jag några gånger... första gångerna var trevliga, konstiga men lustfyllda, sen vid tredje, tror jag, trippen började jag höra porlande pianotoner och hi-hat rytmer som jag kunde påverka lite. Eftersom jag, vid denna tidpunkt i livet, höll för troligt att inget andligt existerar så hade jag att välja på att se det som att antingen hade jag en oupptäckt stor talang för musik, eller att musiken faktiskt kom utifrån... men från vadå?

Så kom de tunga upplevelserna, jag slocknade och jag mötte en guide som tog mig med i "universum" och visade mig runt och förklarade hur allt hängde ihop, inget kändes svårt att förstå... Guiden varnade mig för vissa typer/varelser som jag skulle akta mig för... Vaknade till sittandes upprätt och jag fattade att jag varit borta en stund. Nästa gång tjongade det till i huvudet och kroppen och jag låg på golvet och någon pratade inifrån mig själv i förstaperson och sa bla "jag är allt, jag skapar allt..."). När jag andades in började min hand glöda och blåstes upp och sjönk ihop när jag andades ut... jag kom på mig själv att ligga som död i långa stunder och sen komma på att ja just det måste andas också och drog in andan och det lät som ett långsamt dragspel utan melodi. Vid varje in och utandning kom gröna resp röda energifält in/ut genom fönstret. Allt var intressant och faschinerande men ångest fyllt. Jag började tro att det inte var en tripp utan att jag tog del av en annan dimension av verkligheten, då började jag må riktigt dåligt och gjorde en kraftansträngning och tog mig ut i köket efter en sockerbit. Jag svimmade nästan, lyckades stappla in i sovrummet och somnade en stund!

Efter mina upplevelser började jag söka efter vägledning och kom i kontakt med personen ovan som påstod att det var menat att jag skulle hitta denne... Och så berättade jag vad jag varit med om och personen sa att jag höll på att dö, vid det tillfället när jag trodde att jag höll på att svimma. Och vidare att inget i kosmos bryr sig om jag trippar och dör, men att risken finns att jag råkar illa ut, onödigt helt enkelt.

Jag avstår pga varningen dock litar jag inte på personen fullt och vill höra vad ni tänker om ovan?

Jag har medvetet undvikit att tala om vilket preparat jag använt för att inte diskussionen ska fokusera på den frågan.

Dessutom, om någon vill göra ett experiment:

Fråga, under en tripp, vad min kontakt heter och om denna är tillförlitlig?! Personen påstår att ovan nämnda varelser aldrig ljuger/kan inte ljuga(även om de förleder oss) och att de vet vem denne är!

Pm:a namnet till mig om du får svar!
Citera
2006-02-16, 15:17
Bannlyst
Mycket intressant det du skriver.
Själv har jag bara trippat på hbw vilket inte för en särskilt djupt.

Men det verkar som att du under dina trippar har lärt dej en hel del om dej själv och fått mer än en skymt av det som jag är övertygad om att det finns men som de flesta inte ser.

Jag skulle nog våga påstå att du inte behöver psykdelelia längre för att få "den större förståelsen".

Jag tycker om ditt sätt att använda psykedelia, du verkar inte ta det som en partydrog utan du verkar ha använt det för personlig utveckling, vilket jag tror är den rätta vägen att gå..

Tror man lär sej mest då.

Ha det gött, och hoppas du lär dej mer.

/SS
Citera
2006-02-16, 21:46
Medlem
theshades avatar
som sagt, mycket intressant. jag tror definitivt att psykeldelia ska användas med respekt och försiktighet. jag har alltid sett det som att drogen är som en person, ett fenomen. om man visar drogen respekt och "lydnad" så visar den nya vägar att gå och nya synsätt på vardagen. om man är respektlös och oförsiktig så "straffas" man genom en snedtripp och/eller psykos/sämre psykisk hälsa. dessa gudalika väsen du skriver om är en annan intressant teori. kan tänkas att drogen, som jag ser det, ÄR dessa väsen eller iaf har nånting med dem att göra. ursäkta svamlet, min nya bong funkade FÖR bra
Citera
2006-02-16, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drymarchonic
Fråga, under en tripp, vad min kontakt heter och om denna är tillförlitlig?! Personen påstår att ovan nämnda varelser aldrig ljuger/kan inte ljuga(även om de förleder oss) och att de vet vem denne är!
Menar du att om jag är hög, ska jag fråga dig vad personen heter? Tror inte jag förstår riktigt hur du menar.

(Texten var i sej jävligt intressant )
Citera
2006-02-16, 22:59
Medlem
drymarchonics avatar
Tack för responsen!

Hm, svårt att formulera det så det blir lättbegripligt...

Den som under trippen möter ett väsen/varelse/guide etc kan fråga:

Vad heter drymarchonics vägledare? Är denne vägledare tillförlitlig?

Btw, uttalet spelar ingen roll... den du frågar sägs ju veta vad det handlar om!
Citera
2006-02-16, 23:07
Medlem
DrDoktors avatar
Jag tycker rent spontant att du ska lägga ned trippandet ett tag, ta ett par steg tillbaka och se över situationen, sas.
En person som du medvetet sökt upp för att få andlig/spirituell vägledning, som påstår att du höll på att dö och att du är i nån slags kosmisk fara känns inte helt tillförlitlig. Jag menar, OM det nu var så att den här personen försökte manipulera dig, vore det inte precis så h*n skulle uttrycka sig?

att det dessutom verkar som om det är denne persons ( eller hans vänners )handledning du behöver för att bli "frisk" gör ju inte saken bättre.

Tror att risken är att du blir ännu mer förvirrad och ängslig om du lyssnar för mycket på den typen av spekulativt religiösa resonemang.
Citera
2006-02-17, 00:06
Medlem
drymarchonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoktor
Jag tycker rent spontant att du ska lägga ned trippandet ett tag, ta ett par steg tillbaka och se över situationen, sas.
En person som du medvetet sökt upp för att få andlig/spirituell vägledning, som påstår att du höll på att dö och att du är i nån slags kosmisk fara känns inte helt tillförlitlig. Jag menar, OM det nu var så att den här personen försökte manipulera dig, vore det inte precis så h*n skulle uttrycka sig?

att det dessutom verkar som om det är denne persons ( eller hans vänners )handledning du behöver för att bli "frisk" gör ju inte saken bättre.

Tror att risken är att du blir ännu mer förvirrad och ängslig om du lyssnar för mycket på den typen av spekulativt religiösa resonemang.

"What kind of doctor are you doctor?"

Har inte trippat på ca 3år och det är min skepsis mot vägledaren som jag vill få bekräftad eller avfärdad, genom experimentet. Kan inte själv försätta mig i tillståndet för att fråga utan droger.

Så det lyste igenom att jag är förvirrad och ängslig... jag som försökte hålla upp en självsäker fasad!

Kan säga att vägledningen inte kostar nåt och är frivillig(ja förutom ovan nämnda hot då!). Inget grupptryck, förutom att min partner är övertygad om varelsernas existens och denne tycker att jag ska ta det hela på allvar.
Citera
2006-02-17, 00:16
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Lite kul det du skriver då jag upplevde att jag jagades av clowndemoner (eller ja, de bar svart och vitt smink på sina ansikten) från andra dimensioner/verkligheter. De fick aldrig tag på mig dock, kutade som en dåre och låste in mig i sovrummet. Natten fortgick med att de stod och bultade på dörren och stack in sina klor i nyckelhålet.
Det var en rejäl tripp på svamp efter en helnatts festande så det var ju bara att skylla sig själv. Fast jag vet egentligen inte om de ville mig något illa, visserligen verkade de intresserade av mig men i det tillstånd jag befann mig i så tänkte jag att det var bäst att inte ta reda på det även om såna sorters upplevelser tilltalar mig.
Citera
2006-02-17, 00:16
Moderator
tobess avatar
Mjae, alltså - Detta är ju egentligen ingen tripprapport.

Jag skickar över denna till övriga droger istället..

Tripprapporter -> Övriga Droger

/Moderator
Citera
2006-02-17, 08:41
Medlem
Rökte Salvia härom dan, och jag började höra en röst, såg inte någon, men känndes som om nån stod brevid mig, kommer inte riktigt ihåg vad den sa, men jag fick värsta skrattanfallet iaf =) fast var faktiskt lite skrämmande just när det hände..
Citera
2006-02-17, 10:24
Medlem
får jag gissa på DMT?
Citera
2006-02-17, 14:09
Medlem
drymarchonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southern Star
Jag skulle nog våga påstå att du inte behöver psykdelelia längre för att få "den större förståelsen".

Har du lust att utveckla?

Citat:
Ursprungligen postat av theshade
kan tänkas att drogen, som jag ser det, ÄR dessa väsen eller iaf har nånting med dem att göra.

Tänkte nåt åt det hållet förut, fast mer att det som drogen gjorde var att öppna dörren till mitt eget psyke... Som det är nu så finner jag det ganska otroligt att mitt psyke skulle kunna producera det som jag upplevt, för komplext helt enkelt. Att ett väsen skulle finnas, i själva drogmolekylerna, håller jag för orimligt. Jag tror i dagsläget att hallucinogener öppnar sinnena för kontakt med "själen", men jag tvivlar fortfarande om huruvida det finns varelser/väsen runt om oss och om de då är farliga/ofarliga...

Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Natten fortgick med att de stod och bultade på dörren och stack in sina klor i nyckelhålet.

Vill inte leka psykolog, men är nyfiken? Om de stannade vid dörren och visade sina klor i nyckelhålet, vad kan det tänkas ha med dig att göra som person, om vi utgår ifrån att de speglade något inom dig?

Citat:
Ursprungligen postat av HIM666
Rökte Salvia härom dan, och jag började höra en röst, såg inte någon, men känndes som om nån stod brevid mig, kommer inte riktigt ihåg vad den sa, men jag fick värsta skrattanfallet iaf =) fast var faktiskt lite skrämmande just när det hände..

När jag funderar över det där och tänker på mina erfarenheter så kom jag på att det nog är att jag skulle bli ordentligt rädd om jag upplevde det jag upplevt när jag trippat om jag var opåverkad(snygg mening, lol). Alltså, om saker händer när drogen är orsaken så kanske jag kan fjärma mig från det på nåt sätt... hm... Fast å andra sidan så vill jag dit igen men bara om det inte är fara för mitt liv... att bli rädd är jag beredd på.

Citat:
Ursprungligen postat av HowardMarks
får jag gissa på DMT?

Visst gissa på! Svar kommer snart! Fast vill ju inte att det ska bli nån gissningstävling, även om det är intressant också!

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Mjae, alltså - Detta är ju egentligen ingen tripprapport.

Jag skickar över denna till övriga droger istället..

Tripprapporter -> Övriga Droger

/Moderator

Tråkig rubrik, det handlar om hallucinogener!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in