Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 10:29
  #1
Medlem
Förinformation: Jag vet att en tråd om ett annan sånhär incidens startades igår, men konversationen hamnade på hämta ut eller inte - vilket är en jäkla självklar sak att man inte ska hämta ut. Hade själv ett paket med 3 vialer som pga adressfel blev omhändertagen av polisen.

Brevet:

"Information om beslagtagen postförsändelse.

Ett brev adresserat till dig har stoppats i postgången på grund av misstanke om dopinbrott. Brevets innehåll gör att vi misstänker att det är någon form av doping. Gör du anspråk på försändelsen? Om inte kommer innehållet att förstöras enligt 7§ narkotikastrafflagen (1968:64)

Du är i nuläget inte misstänkt för brott

Har du några frågor kontakta undertecknad"

Frågor: Vad betyder detta för mig? Ska jag kontakta undertecknad och meddela att nej jag inte gör anspråk, eller bara inte ens bry mig? Ska jag förvänta mig att dom knackar på? Kommer framtida paket vara undervakning? Jag tänkte beställa saker snart till ny kur så undrar lite hur jag bör agera. Har ingen kompis jag kan beställa till. Saken är ju att om jag inte är misstänkt för brott, hur kan dom då eventuellt göra husrannsakan eller spåra mina framtida försändelser?
__________________
Senast redigerad av DaveCricket 2018-11-09 kl. 10:33.
Citera
2018-11-09, 10:47
  #2
Medlem
Dom flaggar förmodligen din adress ett tag framöver så dom håller koll på den.
Citera
2018-11-09, 10:59
  #3
Medlem
4096bits avatar
Du kommer bli inkallad till förhör, är du tidigare straffad så kan dem åka och hämta dig helt spontant. Det kan dröja flera veckor till månader innan dem gör det och då kan dem tvinga dig att lämna urin/blod. Hände mig när jag beställde 10st jävla sömntabletter på nätet, 8 månader senare som kom kallelsen.

Neka allt som vanligt.
__________________
Senast redigerad av 4096bit 2018-11-09 kl. 11:07.
Citera
2018-11-09, 11:05
  #4
Medlem
MrKleins avatar
Tror folk seriöst att polisen försöker sätta dit dom som fått dessa brev? Ni får dessa brev för att ni ska hämta droger som ni äger men som för nuvarande ej är brottsliga att inneha i den aktuella omfattningen. Skit i det eller hämta ut det, ni kommer straffas eller inte straffas lika mycket.
Citera
2018-11-09, 12:35
  #5
Medlem
over9ks avatar
Konstigt, jag fick ett brev stoppat i tullen, men fick då hem brev från Tullverket där det stod att det var beslagtaget och att de förstört innehållet osv. Fick inget från Polisen. Men oavsett, neka till allt, spela dum och ligg lågt.
Citera
2018-11-09, 12:57
  #6
Medlem
napsterspys avatar
Fick två gånger sådant brev. Ignorerade bägge gånger, beställde aldrig mer från den vendor.
Inget hände.
Citera
2018-11-09, 15:49
  #7
Medlem
Brukar ju vara tullverket som hör av dig om något stoppas per post. De kommer ju inte knacka på, schysta att inte kalla till ett förhör. Men de vet ju hur svårt de är att bevisa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback