Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 11:25
  #13
Medlem
shlajfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
True story!

Håller med om att social statusen är väldigt avgörande för hur lätt/svårt det är att kravla sig igenom skiten.

Hoppas du kommer igenom tunneln, shlajf!

Hej LSD!

Tack för lyckoönskningar!
Det går bra. Totalt 17 dagar utan sub, 14 utan opiater, käkar lyrica, fast numera sporadiskt.
Mest min missbrukahjärna som vill ha något. Har varit utan lyror ett par dagar, var inga problem. Så inte hooked än i alla fall :-).
Har haft en mild AT med tanke på att jag har käkat sub i mer än ett år. Körde en månads styrketräning innan jag la av, vilket måste ha varit bidragande faktor.

Enorma sömnproblem och motivationen är en bristvara men är så jävla lycklig att opiatslöjan är borta.
Fattar inte hur jag kunde leva på det sättet. Blev så sjukt deprimerad av att gå på sub, blir det efter ett tag, alltid, man är så avtrubbad att man inte känner ngt längre.

Hur går det för dig? Du har väl snart brun bälte i nykterhet?

Hälsningar,

Shlajf
Citera
2018-11-16, 14:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shlajf
Hej LSD!

Tack för lyckoönskningar!
Det går bra. Totalt 17 dagar utan sub, 14 utan opiater, käkar lyrica, fast numera sporadiskt.
Mest min missbrukahjärna som vill ha något. Har varit utan lyror ett par dagar, var inga problem. Så inte hooked än i alla fall :-).
Har haft en mild AT med tanke på att jag har käkat sub i mer än ett år. Körde en månads styrketräning innan jag la av, vilket måste ha varit bidragande faktor.

Enorma sömnproblem och motivationen är en bristvara men är så jävla lycklig att opiatslöjan är borta.
Fattar inte hur jag kunde leva på det sättet. Blev så sjukt deprimerad av att gå på sub, blir det efter ett tag, alltid, man är så avtrubbad att man inte känner ngt längre.

Hur går det för dig? Du har väl snart brun bälte i nykterhet?

Hälsningar,

Shlajf
Jo det går bra, sex månader är ju fantastiskt för mig, har typ aldrig hänt. Lite låg ibland, men det kanske så det ska va.

PS
Be om att få mirtazapin, så jävla bra för sömnen och får du lite antidepressiva effekter är ju inte det fel. Se upp med lyran, kompis!
Citera
2018-11-23, 14:10
  #15
Medlem
shlajfs avatar
@LSD

Att man mår dåligt från och till är väl bara själva livet. Det där med att optimera välmåendet och förvänta sig att den varar ständigt är typisk föreställning som narkomaner har.

Är bekant med Mirtazapin men jag går upp i vikt av den, så av ren fåfänga låter jag bli, men sömnen har blivit bättre, segheten är inte lika påtaglig och jag har börjat träna lite lätt. Lyrican har jag i princip skippat och ska hålla en alkoholfri period. Om jag förstår det rätt så runt en månad efter att man har brutit som det värsta suget ger sig till känna. Ska försöka vara på min vakt.


Får önska dig en nykter och trevlig helg, det gäller även er andra som kämpar på!
Citera
2018-11-23, 15:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shlajf
@LSD

Att man mår dåligt från och till är väl bara själva livet. Det där med att optimera välmåendet och förvänta sig att den varar ständigt är typisk föreställning som narkomaner har.

Är bekant med Mirtazapin men jag går upp i vikt av den, så av ren fåfänga låter jag bli, men sömnen har blivit bättre, segheten är inte lika påtaglig och jag har börjat träna lite lätt. Lyrican har jag i princip skippat och ska hålla en alkoholfri period. Om jag förstår det rätt så runt en månad efter att man har brutit som det värsta suget ger sig till känna. Ska försöka vara på min vakt.


Får önska dig en nykter och trevlig helg, det gäller även er andra som kämpar på!
Jag tror det är dumt att gå efter schabloner och istället hoppas på att just du, men din positiva inställning, inte alls drabbas av nåt nämnvärt sug. Som du skrev, narkomaner har inte sällan för hög tilltro till externa substanser och ofantligt låg tilltro till att en tanke (av rätt sort) är början till en positiv kedja av kroppens egenproduktion av de mest åtråvärda signalsubstanserna. Jag har iaf själv att ha svårt att få den tron, men börjar bli bättre på det.

Trevlig nykter helg till dig också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback