Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 05:14
  #1
Medlem
Concubines avatar
Detta släpptes ju alldeles nyss, någon som hunnit spela? Vad tycks. Dessvärre inte haft råd men är en sucker för Lovecraft så lär ju bli av när det går ner i pris.
Citera
2018-11-08, 09:14
  #2
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Detta släpptes ju alldeles nyss, någon som hunnit spela? Vad tycks. Dessvärre inte haft råd men är en sucker för Lovecraft så lär ju bli av när det går ner i pris.

Du tycker inte att du kan beskriva spelet när du faktiskt skapar en tråd om det?

Vad är det för typ av spel och varför är du intresserad av det? Är det bara för att det är baserat kring Lovecraft?
Citera
2018-11-08, 20:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Du tycker inte att du kan beskriva spelet när du faktiskt skapar en tråd om det?

Vad är det för typ av spel och varför är du intresserad av det? Är det bara för att det är baserat kring Lovecraft?
Det är klart, det är det som gör allt.
Citera
2018-11-10, 12:32
  #4
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Detta släpptes ju alldeles nyss, någon som hunnit spela? Vad tycks. Dessvärre inte haft råd men är en sucker för Lovecraft så lär ju bli av när det går ner i pris.

Jag köpte det igår(tack postnord för att ni botchade min pre order), stämningen är 10/10 men själva spelet är stundtals opolerat som fan.
NOTERA: JAG SPELAR PÅ PS4

DET NEGATIVA:
finns en hel del screen tearing(när man vänder sig för snabbt), en del texturer laddar in märkbart långsamt(tar kanske 1 sekund innan den laddas in), vissa fmv-sekvenser ser ut som ett PS3-spel och spelet väljer att berätta mycket av historien genom fmv-sekvenser istället för att spela ut sekvensen in game, laddningstiderna är stundtals helt åt helvete, NPC-erna som inte är återkommande karaktärer är riktigt generiska också.

Skulle dock säga att om man som mig ÄLSKAR HPL så är allt det där förlåtet.


DET POSITIVA
10/10 Stämning, röstskådisarna är bra, stundtals riktigt påkostade och feta FMV-sekvenser, finns extrem replayabillity, kontrollen är tight som satan, lagom svårt, oväntade jumpscares(jag har åkt dit på varenda), mängden easter eggs är 10/10, slutar aldrig bli läskigt, riktigt bra story, kartorna är väldigt interaktiva, själva de sekvenserna där man spelar har alla hittills varit riktigt bra designade och balanserade.

Slutresultat:
Fristående 4 av 7/ Som HPL/Mythos-spel 5/7
Patchar de screentearingen, laddningstiderna och de sega texturerna så skulle det få en extra poäng.
Jag har dock inte spelat klart, satt bara en 4-5 timmar igår, har hört att senare segment av spelet blir riktigt dåliga men än så länge är det riktigt bra.
Inte lika bra som Dark Corners of The Earth men helt klart värt att spela om man gillar HPL.
Citera
2018-11-10, 15:48
  #5
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gått helt under radarn för mig. Är inte påläst angående lovecraft så kanske därför. Men av det jag sett känns det som ett väldigt atmosfäriskt spel med en intressant story. Recensionerna har dock avskräckt lite, tillsammans med att spelet släpps typ samtidigt som red dead 2. Kan nog ändå bli ett köp i framtiden då jag ofta prioriterar atmosfär och story i mina spelupplevelser. Men finns annan som prioriteras för tillfället så blir som sagt någon gång i framtiden.
Citera
2018-12-01, 11:57
  #6
Medlem
Czarens avatar
Spelet är numera patchat och skulle lätt uppnå en poäng av 5/7 (fristående) och 6/7 (Som HPL-mythos spel).
Alla grafiska fadäser är borta och de få jumpscares som finns i spelet har fått mig att hoppa till mellan 2-3 gånger även när jag vetat att de skulle komma.

Rekommenderar skarpt!
Citera
2018-12-10, 01:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Spelet är numera patchat och skulle lätt uppnå en poäng av 5/7 (fristående) och 6/7 (Som HPL-mythos spel).
Alla grafiska fadäser är borta och de få jumpscares som finns i spelet har fått mig att hoppa till mellan 2-3 gånger även när jag vetat att de skulle komma.

Rekommenderar skarpt!
Går det att jämföra med Dark Corners of the Earth spelmässigt eller? Hur är gameplayet.
Citera
2018-12-10, 11:43
  #8
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Går det att jämföra med Dark Corners of the Earth spelmässigt eller? Hur är gameplayet.

Största delen av spelet består av detektivarbete(dvs snoka runt på olika brottsplatser och liknande) och interaktiva dialoger, beroende på olika faktorer såsom dina stats/tidigare dialog/hur du löste tidigare pussel så kommer dialogval och items som du kan hitta i omgivningen förändras.
Utan att spoila något så kan man hitta en kofot i andra akten, jag har dock bara hittat den en gång(men den spawnar alltid på samma ställe), samma sak med en dagbok som jag hittade på min första vända genom spelet(är på tredje nu) men som jag aldrig lyckats hitta efteråt.
Det är betydligt mindre pang pang än i Dark Corners(vilket jag tycker är bra) och betydligt större fokus på att utforska världen.
Du kommer dock få skjuta lite i senare kapitel, men det är aldrig så att du manglar dig igenom horder av monster & kultmedlemmar som i Dark Corners, de monster man stöter på måste besegras med hjärnan och inte med vapen.

Spelet lägger betydligt mer fokus på Vansinne också, första gången igenom spelet så fick jag verkligen "vafan händer!?"-känslan flera gånger.
Det finns nästan alltid mellan 2-4 olika sätt att tackla situationer och pussel på, din dialog har konsekvenser långt in i spelet och om du är för öppen med att berätta sanningen för folk så kommer du kunna driva vissa karaktärer till självmord och vansinne.
Citera
2018-12-10, 17:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Största delen av spelet består av detektivarbete(dvs snoka runt på olika brottsplatser och liknande) och interaktiva dialoger, beroende på olika faktorer såsom dina stats/tidigare dialog/hur du löste tidigare pussel så kommer dialogval och items som du kan hitta i omgivningen förändras.
Utan att spoila något så kan man hitta en kofot i andra akten, jag har dock bara hittat den en gång(men den spawnar alltid på samma ställe), samma sak med en dagbok som jag hittade på min första vända genom spelet(är på tredje nu) men som jag aldrig lyckats hitta efteråt.
Det är betydligt mindre pang pang än i Dark Corners(vilket jag tycker är bra) och betydligt större fokus på att utforska världen.
Du kommer dock få skjuta lite i senare kapitel, men det är aldrig så att du manglar dig igenom horder av monster & kultmedlemmar som i Dark Corners, de monster man stöter på måste besegras med hjärnan och inte med vapen.

Spelet lägger betydligt mer fokus på Vansinne också, första gången igenom spelet så fick jag verkligen "vafan händer!?"-känslan flera gånger.
Det finns nästan alltid mellan 2-4 olika sätt att tackla situationer och pussel på, din dialog har konsekvenser långt in i spelet och om du är för öppen med att berätta sanningen för folk så kommer du kunna driva vissa karaktärer till självmord och vansinne.
Ok. Jag gillade Dark Corners, var bra stämning i det spelet även om det var rätt buggigt emellanåt. Kanske får kolla in denna då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback