Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 21:19
  #1
Medlem
Miss-Brukares avatar
Finns det några militärförråd eller nåt annat som tillhör Försvarsmakten i Stockholms Län? Hur bevakade är dem?
Citera
2018-11-07, 21:34
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Brukare
Finns det några militärförråd eller nåt annat som tillhör Försvarsmakten i Stockholms Län? Hur bevakade är dem?
Vilken fråga!
Vad ska du göra vid ett förråd?
Du får väl resa runt och upptäcka själv.
Kommer det arga vakter vet du att det var bevakat.
Citera
2018-11-07, 21:48
  #3
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Utan att veta så är jag säker på att det med största sannolikhet finns väldigt många militära förråd i Stockholms län.

Jag är också säker på att den som behöver fråga om det på Flashback gör bäst i att inte försöka bryta sig in där...
Citera
2018-11-10, 01:39
  #4
Medlem
Så vitt jag vet är ett av dom större militärområdena i Stockholms området Livgardet Vid Kungsängen. Dock är detta ställe väldigt väl bevakat.
Har även sett folk i militära kläder gå in och ut ur Karlbergs slott vid Sankt Eriksplan. Vet dock inget mer om det.
Citera
2018-11-10, 15:55
  #5
Medlem
Mysquos avatar
De förråd som innehåller något slags militärt materiel (allt mellan kasserade snuskburkar och artilleripjäser) är bevakade och larmade. Händer något suspekt så ökas bevakningen.
Det kommer kännas som en väldigt lång tid från att du får ett automatvapen och ficklampa rätt i ansiktet och du får ligga på marken med ansiktet ner i marken tills dess att polisen tar över och befriar dig från de adrenalinstinna, skjutglada och värnpliktiga ynglingarna som fick tag på dig.
Eftersom de oftast ligger en bra bit ut i ingenstans och polisen inte har så värst bråttom så kan det ta sin tid. Kanske uppåt ett par timmar som kommer att kännas väldigt jobbiga för dig.
Så gick det i alla fall till när jag gjorde lumpen och det hände saker i förråden ute i skogen.
Citera
2018-11-12, 21:11
  #6
Medlem
Militärförråd är larmade. t.o.m. på tidigt 90-tal med rörelsedeckare så det kommer polis eller om det var väktare. Så i dag är väl ändå värre grejer?
Citera
2018-11-28, 11:39
  #7
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaIbanez
Så vitt jag vet är ett av dom större militärområdena i Stockholms området Livgardet Vid Kungsängen. Dock är detta ställe väldigt väl bevakat.
Har även sett folk i militära kläder gå in och ut ur Karlbergs slott vid Sankt Eriksplan. Vet dock inget mer om det.

Är du dum i hucudet eller? För det första ligger inte Karlbergs slott vid St Eriksplan och för det andra kan en snabb googling svara på varför militärer rör sig vid slottet. Jävla mongo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback