Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 17:36
  #1
Avstängd
Jockiboiis avatar
Jag har gått och funderat över en eventuell tatuering på armen. Något halvsnuskigt motiv skulle vara schyst. Tänker mig något sånt här: https://imgur.com/a/Tty0WUx. Fast gärna lite mer vulgärt (och med en snyggare dam såklart)

Har ni några tips? Kommer det att kosta extra med NSFW-motiv? Länka gärna bilder som kan vara värda att föreviga
Citera
2018-11-07, 17:38
  #2
Medlem
Ksoksos avatar
Vad är ett nfsw-motiv?
Tatuerare brukar ta betalt utefter storlek (tidsåtgång) och antal färger. Den du länkade var ju väldigt enkel, inte några direkt detaljer.
Citera
2018-11-07, 17:43
  #3
Avstängd
Densvartadildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Vad är ett nfsw-motiv?
Tatuerare brukar ta betalt utefter storlek (tidsåtgång) och antal färger. Den du länkade var ju väldigt enkel, inte några direkt detaljer.
NSFW står för Not Safe For Work. Är något benämnt som NSFW så ska man vara försiktig innan man granskar materialet, då det kan vara porr eller dylikt.

SFW är motsatsen, Safe For Work.

TS: Gillar du att åka motorcykel samt stå på uppfarten och gasa på tomgång i 15 minuter varje morgon utan anledning så passar en "NSFW-tatuering" utmärkt. Sätt den under foten eller något så vänner & familj slipper skämmas.
Citera
2018-11-07, 17:45
  #4
Avstängd
Jockiboiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Vad är ett nfsw-motiv?
Tatuerare brukar ta betalt utefter storlek (tidsåtgång) och antal färger. Den du länkade var ju väldigt enkel, inte några direkt detaljer.
Not Safe For Work, AKA snusk. Min tatuering ska definitivt ha mer detaljer Fast den blir lite mindre.
Citera
2018-11-07, 17:48
  #5
Avstängd
Jockiboiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
NSFW står för Not Safe For Work. Är något benämnt som NSFW så ska man vara försiktig innan man granskar materialet, då det kan vara porr eller dylikt.

SFW är motsatsen, Safe For Work.

TS: Gillar du att åka motorcykel samt stå på uppfarten och gasa på tomgång i 15 minuter varje morgon utan anledning så passar en "NSFW-tatuering" utmärkt. Sätt den under foten eller något så vänner & familj slipper skämmas.
Sålde hojen men BMW:n varvas friskt utanför carporten har bestämt mig för att gadda armen så motivet får inte vara allt för chockerande. Hade först tänkt mig något porrigt lesbiskt tema men då hade väl moralkärringarna i släkten protesterat..

Så det får bli ett hederligt fruntimmer som motiv Åter igen, har ni några förslag? Länka gärna
Citera
2018-11-07, 17:56
  #6
Medlem
Ja varför inte, folk tatuerar in allt möjligt skit på kroppen i min värld så är det bara kriminella och horor som tatuerar sig men jag har förstått att det inte riktigt stämmer till 100%

motivet är väl bättre än ca 90% av tatueringar som jag har sett men jag skulle nog hellre välja en helnaken kvinna i ngn klassisk pose istället för en påklädd utslagen kvinna

sen eftersom jag har talang för det estetiska så tror jag du ska välja ett motiv som inte har en massa fina linjer och skuggningar, det brukar ofta se för jävligt ut på tatueringar,

jag ska hjälpa dig leta lite
Citera
2018-11-07, 18:01
  #7
Medlem
Det är en klassisk pinup girl tattoo som du vill ha
typ den här stilen
https://www.ideatattoo.com/en/tattoo...onist-7-pin-up

fast som sagt undvik helst skuggningar och fina linjer det är värdelöst på tatueringar
Citera
2018-11-07, 18:09
  #8
Avstängd
Jockiboiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Det är en klassisk pinup girl tattoo som du vill ha
typ den här stilen
https://www.ideatattoo.com/en/tattoo...onist-7-pin-up

fast som sagt undvik helst skuggningar och fina linjer det är värdelöst på tatueringar
Tack för dina synpunkter Den som du länkade var lite för tam i mitt tycke.. Funderar på att tatuera in Little Caprice i spread eagle, hon är väldigt fin att se på!
Citera
2018-11-07, 18:30
  #9
Medlem
Bonnie Rotten

https://www.google.se/search?biw=176....0.O_vMAQ7fVhY

Citera
2018-11-07, 18:46
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hoppas hon är lika fin när du är 50 år.
Ett tips är att hoppa över tatueringen helt och lägg pengarna på något bättre, kanske aktier.
Citera
2018-11-07, 19:44
  #11
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hoppas hon är lika fin när du är 50 år.
Ett tips är att hoppa över tatueringen helt och lägg pengarna på något bättre, kanske aktier.
Just min tanke.
Det är inte heller så trevligt om din treåriga dotter frågar: Vad är det för tant pappa har på armen?
Glöm inte att en tatuering är för livet
Citera
2019-03-01, 12:21
  #12
Medlem
Kul att träffa svärmor med en sån på armen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback