Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 16:14
  #1
Medlem
Köpte en ljusslinga med LED-ljus men upplever att det gör ont i ögonen när jag tittar på den och att ljuset är alldeles för kallt för mysbelysning.

Vad kan jag göra? Måla ljusplupparna?
__________________
Senast redigerad av marangzviss 2018-11-07 kl. 16:55.
Citera
2018-11-07, 16:28
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Köpte en ljusslinga med ledljus (tror jag det kallas) men upplever att det gör ont i ögonen när jag tittar på den och att ljuset är alldeles för kallt för mysbelysning.

Vad kan jag göra? Måla ljusplupparna?
Bildels affärer har en sprayfärg för att tona baklampor som funkar bra till det. Den är en mörk genomskinlig färg som du sprayar på tills det är lagom.
Citera
2018-11-07, 16:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Bildels affärer har en sprayfärg för att tona baklampor som funkar bra till det. Den är en mörk genomskinlig färg som du sprayar på tills det är lagom.

Ljusplupparna är många och små så jag tänkte att det kanske är lättare att måla? Behöver också göra tonen varmare.
Citera
2018-11-07, 16:38
  #4
Medlem
illerkids avatar
Finns färg att måla med på glas, kan kanske fungera..har för mig att det var helt ok ljusgenomsläpp också.
Kolla med en färghandel eller byggvaruhus.
Citera
2018-11-07, 16:44
  #5
Medlem
John-Pauls avatar
Nagellack har funkat bra på vanliga glödlampor och mindre, led vet jag inte men troligen om det finns ett utskick av glas
Citera
2018-11-07, 23:11
  #6
Medlem
killawifes avatar
Byt istället. Måla funkar rätt dåligt och är omständigt. Det finns små hattar att köpa för att byta färg på LED-en om man orkar men då en slinga kostar knappt något så är det bara en massa jobb i onödan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback