Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 13:49
  #1
Medlem
Nu på senare tid så har jag börjat få oönskad kroppsbehåring i ansiktet som har börjat mörkna också litegrann. Mår piss över detta och undrar bara hur många av er kvinnor som har det och vaxar ansiktet eller liknande..Skulle vara en tröst att veta att fler har det som jag har.
__________________
Senast redigerad av matildasframtid 2018-11-07 kl. 13:53.
Citera
2018-11-07, 14:18
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matildasframtid
Nu på senare tid så har jag börjat få oönskad kroppsbehåring i ansiktet som har börjat mörkna också litegrann. Mår piss över detta och undrar bara hur många av er kvinnor som har det och vaxar ansiktet eller liknande..Skulle vara en tröst att veta att fler har det som jag har.

Det är jättevanligt. Varenda affär säljer ju vax till ansiktet för kvinnor. Exempelvis https://www.apotekhjartat.se/produkt...SABEgJjQvD_BwE
Citera
2018-11-07, 14:24
  #3
Medlem
maxatdunders avatar
Åhh nej en kvinna med ansiktshår, wtf. Krävs vaxning varje vecka eller?
Citera
2018-11-07, 15:09
  #4
Medlem
Ksoksos avatar
Min väninna som jobbar på skönhetssalong säger att det är helt supervanligt och det finns vax för ansikte på i stort sett alla butiker som säljer vax för ben mm. Det ska tydligen ha lite med hormonbalansen att göra med då det ökar efter 30 för många kvinnor.
Citera
2018-11-07, 15:24
  #5
Medlem
Millan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matildasframtid
Nu på senare tid så har jag börjat få oönskad kroppsbehåring i ansiktet som har börjat mörkna också litegrann. Mår piss över detta och undrar bara hur många av er kvinnor som har det och vaxar ansiktet eller liknande..Skulle vara en tröst att veta att fler har det som jag har.

Gå till gyn och kolla upp om du har PCOS. Om du är nyfiken på vad det är, så googla.
Citera
2018-11-08, 15:40
  #6
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matildasframtid
Nu på senare tid så har jag börjat få oönskad kroppsbehåring i ansiktet som har börjat mörkna också litegrann. Mår piss över detta och undrar bara hur många av er kvinnor som har det och vaxar ansiktet eller liknande..Skulle vara en tröst att veta att fler har det som jag har.

Det finns numera någonting som heter "trådning". Det ska göras utan att ha oönskad ansiktsbehåring till och med. En i familjen håller på med skönhetsvård och har ofta mig som försökskanin. Det ska göras på salong, men är inte dyrt. Kanske kan vara något för dig?
Citera
2018-11-10, 00:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matildasframtid
Nu på senare tid så har jag börjat få oönskad kroppsbehåring i ansiktet som har börjat mörkna också litegrann. Mår piss över detta och undrar bara hur många av er kvinnor som har det och vaxar ansiktet eller liknande..Skulle vara en tröst att veta att fler har det som jag har.

Alla kvinnor får mer manlig behåring ju äldre vi blir, det beror på att östrogenet minskar i takt med åldern. Jag föreslår sugaring. Det är skonsammare för huden (som är väldigt känslig i ansiktet), och håret växer ut långsammare än med vanligt vax pga att man ärrar muskeln som håret växer ut ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback