Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-08, 16:12
  #13
Medlem
Varför egentligen vill man bli med sitt ex?
Citera
2018-11-08, 17:50
  #14
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SympatiskPsykopat
Ja vad tror du? En ledtråd är att jag är en intellektuell och intelligent vit man.

Vad skulle din intellekt och intelligens ha med saken att göra. Du låter ju mest dömande. Min sambo är då vän med sina ex och det är inget större fel på honom
Citera
2018-11-08, 17:52
  #15
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazhar
Varför egentligen vill man bli med sitt ex?

För att man fortfarande tycker om personen och vill umgås med hen ifråga låter väl rimligt.
Citera
2018-11-08, 17:54
  #16
Avstängd
SympatiskPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vad skulle din intellekt och intelligens ha med saken att göra. Du låter ju mest dömande. Min sambo är då vän med sina ex och det är inget större fel på honom

Eller är det kanske det? Vem vet, jag vet inte!

Faktum är dock att vetenskapen står stenhårt på min sida i den här frågan, så är det ofta, för jag uttalar mig ofta bara när vetenskapen står på min sida. Sån är jag!
Citera
2018-11-08, 18:43
  #17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SympatiskPsykopat
Eller är det kanske det? Vem vet, jag vet inte!

Faktum är dock att vetenskapen står stenhårt på min sida i den här frågan, så är det ofta, för jag uttalar mig ofta bara när vetenskapen står på min sida. Sån är jag!

Skulle vilja läsa den vetenskapen
Citera
2018-11-08, 18:52
  #18
Avstängd
SympatiskPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Skulle vilja läsa den vetenskapen

Vetenskapen finns ju där för alla. Går att läsa gör den!

Här har du ett stycke vetenskap. Vvar väl inte så svårt att erkänna sig dominerad? https://dailypositiveinfo.com/narcis...xes-heres-why/

Ibland undrar jag var samhället är på väg, jag kan komma på över 100 olika studier bara genom att tänka med huvudet, är övertygad om att gemene man inte kan komma på en enda utan att först behöva läsa Aftonbladet. Är inte det skrämmande?

https://www.sciencedirect.com/scienc...91886916302690
__________________
Senast redigerad av SympatiskPsykopat 2018-11-08 kl. 18:55.
Citera
2018-11-08, 20:15
  #19
Medlem
Du får ju såklart ligga lite lågt till en början och inte försöka pusha allting på en gång.

Fortsätt träffas så som ni gör och se till att få igång sexet igen. Efter allting fungerar som det ska då kommer det komma automatiskt så länge du inte börjar blanda in dina känslor och diskussioner.

Forsätter du utstråla en glad och positiv sida då kommer du märka att han börjar höra av sig mer och mer och då tyder det på ett intresse såklart.
Citera
2018-11-09, 11:36
  #20
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
För att man fortfarande tycker om personen och vill umgås med hen ifråga låter väl rimligt.

Så jävla dumt. Funkar det inte först gången när man är ett par, funka det fan inte att vara vän heller.
Citera
2018-11-09, 15:15
  #21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Så jävla dumt. Funkar det inte först gången när man är ett par, funka det fan inte att vara vän heller.

Det är din åsikt, är dock skillnad på att vara vän och ihop med någon enligt mig.
Citera
2018-11-09, 15:23
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Du får ju såklart ligga lite lågt till en början och inte försöka pusha allting på en gång.

Fortsätt träffas så som ni gör och se till att få igång sexet igen. Efter allting fungerar som det ska då kommer det komma automatiskt så länge du inte börjar blanda in dina känslor och diskussioner.

Forsätter du utstråla en glad och positiv sida då kommer du märka att han börjar höra av sig mer och mer och då tyder det på ett intresse såklart.
än så länge vill han inte ha sex med mig, för att han säger vi kan vara vänner
Citera
2018-11-09, 15:45
  #23
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det är din åsikt, är dock skillnad på att vara vän och ihop med någon enligt mig.
Helt rätt. Det är skillnad på att knulla och vara ett par än att vara vänner och hoppa hage. Men nu var det liksom inte det saken gäller. Så vi tar det en gång till rymddansaren... Funkar det inte att vara ett par så funkar det inte heller att vara "vänner".


Quot TS egna inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av hazhar
Jag vill inte bli vän med honom men tänke fråga om man kan genom vänskapet, få tillbaka relationen

Citat:
Ursprungligen postat av hazhar
än så länge vill han inte ha sex med mig, för att han säger vi kan vara vänner

TS - Bara släpp och gå vidare i livet är mitt tips.
Citera
2018-11-09, 19:43
  #24
Medlem
Att vara kompis med någon man inte vill vara kompis med i syfte att skapa en annan typ av relation med personen framöver - som denne inte verkar vara intresserad av - låter som någonting som kan bli väldigt påfrestande för er båda två. Jag förstår absolut din tanke, och din önskan om att ni ska ingå i en parrelation igen. Dock är förutsättningarna, som jag uppfattar dem, inte optimala för detta. Främst på grund av att ditt ex redan varit tydlig med att det enbart är vänskap vederbörande är intresserad av. Att framställa det som att önskan om vänskap är ömsesidig, när den uppenbarligen inte är det, är inte helt schysst då du uttryckligen skriver att du inte vill att ni är vänner.

Om du vill att ni ska ingå i en parrelation igen så kommer du behöva vara öppen med detta: var ärlig med dina önskemål och gränser, vad du vill och vad du inte vill. Du behöver dock vara beredd på att personen inte vill detsamma som dig, utan vill att ni har en vänskapsrelation. Hur ställer du dig till den vetskapen, att ni vill ha olika typ av relation med varandra? På vilket sätt tror du att det skulle vara bra att ni var vänner, när era önskemål kring relationsformen skiljer sig åt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback