Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-07, 11:00
  #1
Medlem
M Nordströms avatar
Så här tycker Fredrik Reinfeldt om politiska ledare som sätter sitt land och dess medborgare främst:

Citat:
Det är "förfärande att behöva följa" hur högern och Donald Trump har tagit makten i USA. Det säger den före detta statsministern Fredrik Reinfeldt (M), som uttrycker oro för en ny våg av folkvalda ledare som "sätter sitt land främst".

http://www.friatider.se/fredrik-rein...tt-land-fr-mst

Vad tycker ni om den gamle landsfaderns åsikter? Han tror också att rasimen ökar då:

Citat:
Enligt den förre statsministern har president Donald Trump byggt sin väljarbas på att "driva öppen rasism" och "vädja till vårt hat, till vår cynism".

Tror ni att han har rätt i att rasismen ökar om man värnar om sitt land och dess medborgare?
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2018-11-07 kl. 11:03.
Citera
2018-11-07, 11:25
  #2
Medlem
Jävla idiot.
Att ingen frågade honom om han hade några belägg för denna ”öppna rasism”.
Citera
2018-11-07, 11:35
  #3
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag läste det tidigare och reagerade på samma vis. Vilken jubelidiot. Som gammal moderat får jag rätt starka känslor när tidigare partiledaren för moderaterna tycker att det är ett problem att högern kommer till makten i sina respektive hemländer och sätter sitt folk och land främst. Om man inte tycker det kan man lika gärna lägga ner försvaret och öppna gränserna ... vänta nu - det är ju exakt det landsförrädaren har gjort!!

Det är glädjande dock att han talar illa om Trump för det betyder att Trump kanske är på riktigt. Är Trump på riktigt så kanske rörelsen bakom Trump är det också, dvs militären, NSA, vita amerikaner, Q osv.
Citera
2018-11-07, 11:43
  #4
Medlem
Han upprätthåller nog lön från sitt gamla parti eller någon globalist elit. Han har varit för viktig för kapitalismens framfart för att de ska släppa honom ur sitt grepp.
Citera
2018-11-07, 11:50
  #5
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
FÖRBRYTAREN Fredrik Reinfeldt ska vara glad att han ej råkat ihop med fel person ännu med tanke på hans folkrättsbrott mot den svenska nationen. Särskilt idag då det är mycket lättare att komma nära honom. Helt övertygad om att FÖRBRYTAREN Fredrik Reinfeldt inte kommer få lämna jordelivet på naturlig väg och att han kommer skrivas in i framtidens historieböcker som en tyrann.
__________________
Senast redigerad av ForbrytarenAnnie 2018-11-07 kl. 12:02.
Citera
2018-11-07, 12:36
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
REinfeldt borde fundera en smula om det demokratiska värdet i ett valbudskap till väljarna, i stil med:

Rösta på mig så skall jag försämra allt jag kan för Er!

eller

Rösta på mig- jag är inte till för Dig!

Skulle det vara:

1) Demokratiskt rimligt?

2) Framgångsrikt?
Citera
2018-11-07, 12:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag läste det tidigare och reagerade på samma vis. Vilken jubelidiot. Som gammal moderat får jag rätt starka känslor när tidigare partiledaren för moderaterna tycker att det är ett problem att högern kommer till makten i sina respektive hemländer och sätter sitt folk och land främst. Om man inte tycker det kan man lika gärna lägga ner försvaret och öppna gränserna ... vänta nu - det är ju exakt det landsförrädaren har gjort!!

Det är glädjande dock att han talar illa om Trump för det betyder att Trump kanske är på riktigt. Är Trump på riktigt så kanske rörelsen bakom Trump är det också, dvs militären, NSA, vita amerikaner, Q osv.

Att Reinfeldt kritiserar Trump är lite lustigt ja.. eller nej precis som du skriver, Reinfeldt förstörde den sista bit av Nationalkärlek som fanns kvar i Sverige.
Hans åsikt i detta fall bevisar vad han själv förde för politik när han hade makten med moderaterna, Nu vet ju jag att hans mål var som alla de andra politikerna att föra AGENDA 2030 och dess kommunistiska politik framåt i Sverige.
Han var aldrig en Moderat han var ju en "nya moderaterna"

Jag tror inte att Trump är på riktigt dock. tyvärr.
Hela världens styrsystem skall krossas är vad jag tror man håller på med, sedan kommer lösningen i form av ett centralstyrt kommunistiskt UN (NWO) (Antikrists Rike) ...
Citera
2018-11-07, 12:59
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Rena utrop och oneliners hör inte till tråden.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2018-11-07, 13:01
  #9
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
FÖRBRYTAREN Fredrik Reinfeldt ska vara glad att han ej råkat ihop med fel person ännu med tanke på hans folkrättsbrott mot den svenska nationen. Särskilt idag då det är mycket lättare att komma nära honom. Helt övertygad om att FÖRBRYTAREN Fredrik Reinfeldt inte kommer få lämna jordelivet på naturlig väg och att han kommer skrivas in i framtidens historieböcker som en tyrann.

Kunde man spela på det alternativet skulle jag inte sätta emot.



Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Att Reinfeldt kritiserar Trump är lite lustigt ja.. eller nej precis som du skriver, Reinfeldt förstörde den sista bit av Nationalkärlek som fanns kvar i Sverige.
Hans åsikt i detta fall bevisar vad han själv förde för politik när han hade makten med moderaterna, Nu vet ju jag att hans mål var som alla de andra politikerna att föra AGENDA 2030 och dess kommunistiska politik framåt i Sverige.
Han var aldrig en Moderat han var ju en "nya moderaterna"

Jag tror inte att Trump är på riktigt dock. tyvärr.
Hela världens styrsystem skall krossas är vad jag tror man håller på med, sedan kommer lösningen i form av ett centralstyrt kommunistiskt UN (NWO) (Antikrists Rike) ...

Varför då denna massiva osakliga kritik mot DT om han ändå är en av dem?
Citera
2018-11-07, 13:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag läste det tidigare och reagerade på samma vis. Vilken jubelidiot. Som gammal moderat får jag rätt starka känslor när tidigare partiledaren för moderaterna tycker att det är ett problem att högern kommer till makten i sina respektive hemländer och sätter sitt folk och land främst. Om man inte tycker det kan man lika gärna lägga ner försvaret och öppna gränserna ... vänta nu - det är ju exakt det landsförrädaren har gjort!!

Det är glädjande dock att han talar illa om Trump för det betyder att Trump kanske är på riktigt. Är Trump på riktigt så kanske rörelsen bakom Trump är det också, dvs militären, NSA, vita amerikaner, Q osv.

Klart Trump är äkta! Rent utrikespolitiskt verkar han dock vara i händerna på det militärindustriella komplexet, men inrikespolitiskt sätter han USA först. Att Reinfeldt tycker illa vara, är bara väntat. Reinfeldt är ondskan själv!
Citera
2018-11-07, 13:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kunde man spela på det alternativet skulle jag inte sätta emot.





Varför då denna massiva osakliga kritik mot DT om han ändå är en av dem?

Jag kan bara spekulera, men tänk dig om Hillary hade varit president. Då tror jag revolutionen redan varit igång i Amerika.
Trump är en illusion för det beväpnade folket i Amerika, utan honom hade risken varit stor för inbördeskrig tror jag.

Sedan kan jag inte bortse från Trumps stöd till Israel, Dom är inte Israeliterna från bibeln.
Citera
2018-11-07, 13:58
  #12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
En landsförrädare som plötsligt fått flera miljoner i ”betalning” för diverse föreläsningar & uppdrag.
Varför? Vilka har betalat Bilderbergsbesökande Reinfeldt för alla dessa utförda tjänster?

Ruinfeldt sätter bevisligen sin egen plånbok främst samtidigt som han tyckte att vi andra utnyttjade skattebetalare skulle ”öppna era” plånböcker…

Då föredrar jag faktiskt hellre de ledare som ”driver aggressiv nationalism och sätter sitt land främst”.

Känns ibland som att alla dessa olika Bilderbergbesökande partiledare, som inte synes sätta Sverige och dess svenska medborgare främst, började med Palme och pågått alltsedan dess oberoende av partifärg.

Noterat: Som nybliven statsminister gjorde Reinfeldt det typiska frimurar-kodade pyramiden med sina händer på omslaget till mode- och livsstilsmagasinet för män Café.

http://img.tradera.net/images/928/23...85e3da2d83.jpg

Samma kodade tecken som Merkel är ökänd för att göra på nästan alla sina officiella bilder.
Noterar vidare att även president Trump ofta gör det kodade pyramid-tecknet med sina händer samtidigt som han har en ortodox judisk svärson vars bolag The Kushner Companies 2007 köpte sig ett kontor på 666 Fifth Avenue, Manhattan, för ett rekordpris på $1.8 billion.
https://edition.cnn.com/2018/04/23/p...nue/index.html

Vem vill ha ett kontor som ligger på 666...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback