Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-07, 09:12
  #1
Medlem
BarbaBravos avatar
Jag har messat med en kille jag träffat via en dejtingsida ett par dagar. Trevliga konversationer, om något lite stela...
Igår morse svarade han ett meddelande med att hålla med om en sak jag skrivit samt att avsluta med "detsamma" när jag önskade honom en bra dag. Är detta en diss? Sedan dess har vi inte hörts nämligen.
Är nog en av de sämsta i världen på relationer, trots att jag är 30+... Men behöver hjälp med att tolka det här.
Citera
2018-11-07, 09:18
  #2
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBravo
Jag har messat med en kille jag träffat via en dejtingsida ett par dagar. Trevliga konversationer, om något lite stela...
Igår morse svarade han ett meddelande med att hålla med om en sak jag skrivit samt att avsluta med "detsamma" när jag önskade honom en bra dag. Är detta en diss? Sedan dess har vi inte hörts nämligen.
Är nog en av de sämsta i världen på relationer, trots att jag är 30+... Men behöver hjälp med att tolka det här.


-Ha en bra dag
- Detsamma

Det betyder ju att han önska dig en bra dag.. Det låter ju dumt om han svarar ha en bra dag när du just skrev det...har du en lättare utvecklingsstörning?
Citera
2018-11-07, 09:19
  #3
Medlem
tuggishs avatar
Svårt att se det som en diss
Citera
2018-11-07, 09:22
  #4
Medlem
BarbaBravos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghettepetter
-Ha en bra dag
- Detsamma

Det betyder ju att han önska dig en bra dag.. Det låter ju dumt om han svarar ha en bra dag när du just skrev det...har du en lättare utvecklingsstörning?

Jo, men det fattar jag ju! Men jag menar om jag ska ta det som ett avslut eftersom han inte hört av sig sen?
Kan berätta som bakgrund har jag dåligt självförtroende när det gäller killar och relationer och vågar vare sig tro på eller se intresse. Jag har också väldigt svårt att lita på folk. Därav min fundering. Vill ju själv inte verka på eller klängig om jag hör av mig.
Citera
2018-11-07, 09:22
  #5
Medlem
BarbaBravos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Svårt att se det som en diss

Så det kan betyda att han vill fortsätta höras?
Citera
2018-11-07, 09:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBravo
Så det kan betyda att han vill fortsätta höras?
Om I bor i närheten av varandra kan du ju föreslå att ni träffas och fikar i helgen eller nått.
Om du nu inte är en sån tjej som vill skicka meddelande i all oändlighet.
Killar i vart fall vill oftast få till en träff.

Träffas man och inte matchar så är det bara att gå vidare istället för att slösa bort tiden med massa meddelanden som inte led någonstans.
Citera
2018-11-07, 09:44
  #7
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBravo
Så det kan betyda att han vill fortsätta höras?

Ja varför inte?

Han önskade dig en bra dag!
Citera
2018-11-07, 09:46
  #8
Medlem
Taklampsfots avatar
Jag har aspberger och om det var bokstaverat och utformat så som du skrivit önskar han dig bara väl. Trevligt och korrekt formulerat, han vill dig väl. Om det var sent så kan han varit trött, men ha iofs i åtanke att du kan ha tråkat ut honom med en massa chattade. Vissa killar vill ha mer pussy, mindre prat. Som ovanstående föreslog, fråga om ni skall ses, det borde ge en rätt bra indikation.
__________________
Senast redigerad av Taklampsfot 2018-11-07 kl. 09:50.
Citera
2018-11-07, 09:51
  #9
Medlem
TheKhurgans avatar
Nej, hade han varit intresserad hade han skrivit "Ha en bra dag du med, vi hörs senare!"

He doesn't like you........
Citera
2018-11-07, 09:52
  #10
Medlem
BarbaBravos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Jag har aspberger och om det var bokstaverat och utformat så som du skrivit önskar han dig bara väl. Trevligt och korrekt formulerat, han vill dig väl. Om det var sent så kan han varit trött, men ha iofs i åtanke att du kan ha tråkat ut honom med en massa chattade. Vissa killar vill ha mer pussy, mindre prat. Som ovanstående föreslog, fråga om ni skall ses, det borde ge en rätt bra indikation.

Ja... Lite så tänker jag med.... Men man kan väl få hoppas? Skulle gärna vilja fortsätta ha kontakt och sen träffa honom
Citera
2018-11-07, 09:54
  #11
Medlem
Katzyns avatar
Eh ja det låter som ett helt brutalt jävla överanalyserande. Stackars killar som ska försöka skriva något du inte tar på fel sätt.
Citera
2018-11-07, 09:58
  #12
Medlem
BarbaBravos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh ja det låter som ett helt brutalt jävla överanalyserande. Stackars killar som ska försöka skriva något du inte tar på fel sätt.

Jag vet, men det ÄR svårt! Speciellt om man gillar någon. Kan jag kolla läget med honom ikväll tror du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback