Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-08, 01:58
  #37
Avstängd
Märks att det är träningsforumet och inte studier och arbetsliv...

De flesta som tränar är räkor. Hur många på gymmet bänkar 110+? Max 5%. Det är alltså inte ens 5% som behöver träna ben av symetriskäl. Jo förresten. Lägg till 5 som är superdeffade då. Övriga 90% är på tok för små för att det ska se osymmetriskt ut om man skippar ben.

Tyvärr är grundar väl bitterheten i avundsjuka från bentränarna som trots sina ben inte får några brudar.
Citera
2018-11-08, 06:43
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Märks att det är träningsforumet och inte studier och arbetsliv...

De flesta som tränar är räkor. Hur många på gymmet bänkar 110+? Max 5%. Det är alltså inte ens 5% som behöver träna ben av symetriskäl. Jo förresten. Lägg till 5 som är superdeffade då. Övriga 90% är på tok för små för att det ska se osymmetriskt ut om man skippar ben.

Tyvärr är grundar väl bitterheten i avundsjuka från bentränarna som trots sina ben inte får några brudar.

Skrev ju det.
Citera
2018-11-08, 07:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Märks att det är träningsforumet och inte studier och arbetsliv...

De flesta som tränar är räkor. Hur många på gymmet bänkar 110+? Max 5%. Det är alltså inte ens 5% som behöver träna ben av symetriskäl. Jo förresten. Lägg till 5 som är superdeffade då. Övriga 90% är på tok för små för att det ska se osymmetriskt ut om man skippar ben.

Tyvärr är grundar väl bitterheten i avundsjuka från bentränarna som trots sina ben inte får några brudar.

Det spelar inte så stor roll hur stark man är, kör man ett 90 min biceps / triceps pass i veckan ser man på nolltid ut som en djävla michelinegubbe om man äter ordentligt. Man behöver absolut inte vara stark för att vara grovt ossymetrisk.
Citera
2018-11-08, 11:03
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Märks att det är träningsforumet och inte studier och arbetsliv...

De flesta som tränar är räkor. Hur många på gymmet bänkar 110+? Max 5%. Det är alltså inte ens 5% som behöver träna ben av symetriskäl. Jo förresten. Lägg till 5 som är superdeffade då. Övriga 90% är på tok för små för att det ska se osymmetriskt ut om man skippar ben.

Tyvärr är grundar väl bitterheten i avundsjuka från bentränarna som trots sina ben inte får några brudar.
Tror du har svårt att se helheten.
Vad tror du ärligt talat både kvinnor och män tycker är manligast och snyggast?
Vältränade ben eller tandpetare till ben om överkroppen är den samma?
Ass talks även för kvinnor, en fast vältränad röv är att föredra framför en slapp platt röv.
Du anar inte hur mycket kvinnor granskar män från topp till tå...


https://m.youtube.com/watch?v=pDp12rNN_iw
Jo det ser löjligt ut med otränade ben.
Man behöver inte ligga och pressa i benpressen 500 kg för att det ska göra stor skillnad räcker med att man springer eller cycklar några gånger i veckan så att man inte ser ut som en gubbe på 80.
Citera
2018-11-08, 12:33
  #41
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag kör marklyft och benträning nästan varje vecka, bänkpress minst en gång veckan. Det blir mycket överkropp och mindre underkropp.

Har ändå tränat rätt mycket ben i mina dagar. Har tränat till och från i 10 år och det blir ju inte mycket till gains nuförtiden. Ökar jag 5 kg i bänkpress på ett år är det dundersucce.

Men jag har märkt att det krävs mycket mindre träning för att upprätthålla fysiken i underkroppen. I vardagen blir det mycket promenader och trappor, men t.ex. bröstmuskulaturen använder man inte så jävla mycket. Så för att inte tappa styrka i överkroppen krävs det mer träning än för underkroppen.

Jag kan skita i marklyft i två månader och ändå inte tappa just mycket styrka alls. Skulel jag skita i bänkpress i två månader så tappar jag hur mycket som helst.

Därför tränar jag inte så jävla mycket ben, för jag har konstaterat att det helt enkelt inte behövs i lika stor utsträckning.
Citera
2018-11-09, 22:53
  #42
Medlem
PingPongZongs avatar
När man tar en paus från AAS. Ja då är det benträning och knäböj som gäller. Ett träningspass med knäböj liksom bara. Är så satans underbart, men samtidigt så satans smärtsamt. Inga lågreppare. Utan +8 repetitioner minst. Gärna till absolut failure så man fastnar. Därför kör man knäböj i ett half rack eller i ett power rack.

Och det här med att träna samma muskelgrupper 2-3ggr i veckan. Är för nybörjare. När man har byggt en rejäl mängd muskler och knäböjer +200kg till absolut eller nära på i allafall, failure. Då krävs det vila. AAS, mat, sömn hur optimalt det än är. Man behöver vila mellan träningspassen för att växa.

Konstigt att det genom internets historia vad gäller träningsforum. Alltid verkar vara nybörjare som skriver? Ingen egen erfarenhet. Man ska följa senaste optimala ja vad fan det nu handlar om, mat, kosttillskott eller träningen. Den som förs fram av folk som inte ens ser ut att bygga muskler.

Fick lust skriva i träningsdelen av FB ikväll. Jag är nuförtiden inte så för det egentligen. Jag följer ändå inte andras sätt att träna, äta, ta AAS osv. Jag kör min stil. Snor och snott en del från andra. Men aldrig att jag följer någon 100% Aldrig hänt. Kommer aldrig hände.

Märkte att jag genom ALLA dessa år stavat fel när jag skrivit kosttillskott. Så något nytt lärde jag mig genom att skriva detta.
Citera
2018-11-09, 23:15
  #43
Medlem
Krongjorts avatar
Tränar man överkroppen bör man även träna underkroppen. Likväl som att tränar du höger arm bör du även träna vänster. Finns gott om anledningar för den som vill få en större överkropp, att även träna underkroppen. Få människor är starkare i över, än underkroppen, om man då vill lära kroppen att generera maximal energi, så bör man möjligen hitta sätt att optimera den kapaciteten.

För att bli starkare i en kroppsdel så ökar man över tid belastningen på den kroppsdelen, men, om man istället kan använda mer av kroppen samtidigt i träningen, så kan man också således generera mer energi överlag. Så desto mer energi som kan genereras på en gång, blir också träning, vilket leder till att styrkan förbättras i sin helhet.

Om man skulle säga att varje muskelgrupp var varsin kolv i en motor, så torde det vara uppenbart att en V6 (Säg överkroppens muskler totalt.), generellt sett, inte kan generera samma energi som en V12 (Överkroppen samt underkroppens muskler totalt, alternativt 2st V6 motorer.) Varför använda bara en motor och dess hästkrafter, om vi kan få två på samma gång? Två stycken V6or, eller en V12, kräver större utrymme än en V6.

Men man kan förstås också leka mer proportioner på så vis att ens överkropp ser större ut genom att ens underkropp är mindre utvecklad. Råder åtminstone den som tränar att träna hela kroppen, finns gott om aspekter att beakta.
Citera
2018-11-11, 19:19
  #44
Medlem
Discobyggare är bland det fulaste som finns.
Som en elefant med storkben. Ser ut som att personen ifråga har något genetiskt fel swda födseln.

En flodhäst med giraffben
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback