Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 23:06
  #1
Medlem
Hej!

Tänkte göra mig av med min MacMini och tänkte därför ominstallera den. Har kollat upp att man ska starta om datorn med kommandoknappen för mac - R intryckta. Problemet är att jag har ett windows tangentbord. Har därför försökt med:

1. Windowknappen - R
2. Ändrat kommandotangenten (som jag inte har) till Esc-tangenten i inställningar för tangentbord -> specialtangenter

Inget av det funkar. Kommer ändå till vanliga startsidan och inte till ominstallationen. Vad sjutton ska jag göra?
Citera
2018-11-07, 06:30
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Prova med ALT +R istället.
Citera
2018-11-07, 18:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Prova med ALT +R istället.

Funkade inte det heller tyvärr :-(
Citera
2018-11-07, 18:42
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Hej!

Tänkte göra mig av med min MacMini och tänkte därför ominstallera den. Har kollat upp att man ska starta om datorn med kommandoknappen för mac - R intryckta. Problemet är att jag har ett windows tangentbord. Har därför försökt med:

1. Windowknappen - R
2. Ändrat kommandotangenten (som jag inte har) till Esc-tangenten i inställningar för tangentbord -> specialtangenter

Inget av det funkar. Kommer ändå till vanliga startsidan och inte till ominstallationen. Vad sjutton ska jag göra?

Håll ner Alt-knappen vid uppstart och välj återställningspartitionen. Funkar dock ej om du har aktiverat Filevault, då är det Cmd-R som gäller. Eller kolla i Systeminställningar-Startskiva om du kan välja återställningspartitionen där.
Citera
2018-11-07, 18:47
  #5
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Ctrl + R kanske då, kan bero på vilket språk som är installerat enligt vissa Apple forum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback