Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 11:23
  #37
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Trist att läsa Heauxm.
Din man behöver uppenbart lära sig grunderna inom sexlivet... Han verkar helt enkelt både skittråkig och skitdålig.
Du skriver "när han betett sig illa i vardagen...". Vad gör han då?
Eller snarare, - vill du ha honom kvar så rekommenderar jag verkligen ett snack med en sexterapeut. Jag vet inte om han skulle vara mottaglig för "sånt skit" eller om det tåget har gått för länge sedan?

Btw, hur gamla är ni? Du skriver "när jag var lite yngre", men bekymrar dig för att han tänder på sina klasskamrater???

Å andra sidan är det svårt att klandra mannen i denna relation om Heauxm surar och grinar i två veckor efter varje tjafs/konflikt. Han blir knappast heller mer sexsugen om du går om kring och är tvär i flera veckor efter varje liten konflikt.

Nu verkar ju maken vara osedvanligt lat och trist i sängen men hur är du själv TS? Du verkar ha en hel del hangups och lida av dåligt självförtroende.

Ni verkar helt klart ha större problem än bara sexlivet. Tror avsaknad av lust och engagemang i ert fall snarare är ett symptom på att er relation inte är bra. Har ni funderat på familjerådgivning?
__________________
Senast redigerad av Chalice 2018-11-08 kl. 11:26.
Citera
2018-11-08, 11:37
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Å andra sidan är det svårt att klandra mannen i denna relation om Heauxm surar och grinar i två veckor efter varje tjafs/konflikt. Han blir knappast heller mer sexsugen om du går om kring och är tvär i flera veckor efter varje liten konflikt.

Nu verkar ju maken vara osedvanligt lat och trist i sängen men hur är du själv TS? Du verkar ha en hel del hangups och lida av dåligt självförtroende.

Ni verkar helt klart ha större problem än bara sexlivet. Tror avsaknad av lust och engagemang i ert fall snarare är ett symptom på att er relation inte är bra. Har ni funderat på familjerådgivning?

Det är just därför jag frågar vad mannen gör/gjort. Är den 4 raka högrar, eller har han glömt ställa in smöret i kylskåpet...? Det påverkar (imo) "rätten" att gå och sura i två veckor...

Helt enig i att de har större problem än ett torrt sexliv.
Dock är det så det fungerar, - när mannen är helt ointresserad av sin kvinna och trycker in kuken när hon inte är redo (eller har lust), och inte på något sätt försöker tillfredsställa henne, så försvinner sexlusten gradvis, och ersätts av äckelkänslor. Detta förvärras lite i taget, för varje gång mannen upprepar det.
Jag har medvetet utelämnat kvinnans möjlighet (?) att säga nej, och att säga vad hon önskar och i förlängningen kravställa, eftersom mannen i detta exempel inte ens verkar ha grundlagd duglighet i intimt umgänge med kvinnor.
Citera
2018-11-08, 12:00
  #39
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Det är just därför jag frågar vad mannen gör/gjort. Är den 4 raka högrar, eller har han glömt ställa in smöret i kylskåpet...? Det påverkar (imo) "rätten" att gå och sura i två veckor...

Helt enig i att de har större problem än ett torrt sexliv.
Dock är det så det fungerar, - när mannen är helt ointresserad av sin kvinna och trycker in kuken när hon inte är redo (eller har lust), och inte på något sätt försöker tillfredsställa henne, så försvinner sexlusten gradvis, och ersätts av äckelkänslor. Detta förvärras lite i taget, för varje gång mannen upprepar det.
Jag har medvetet utelämnat kvinnans möjlighet (?) att säga nej, och att säga vad hon önskar och i förlängningen kravställa, eftersom mannen i detta exempel inte ens verkar ha grundlagd duglighet i intimt umgänge med kvinnor.

Jo, jag instämmer. Dock är det orimligt att utelämna kvinnans ansvar i det hela. Vill hon inte ha en kuk uppkörd "mot sin vilja" (?), låter mer eller mindre som våldtäkt, får hon vara så god att säga det. I en vuxen relation har BÅDA ansvar, man är inte automatiskt ett offer pga av att man är kvinna, och män är inte och kommer aldrig bli tankeläsare.
Citera
2018-11-08, 12:01
  #40
Avstängd
PenisOchPungs avatar
När man blir över 30 så orkar man väl för fan bara knulla en gång i veckan
Citera
2018-11-08, 12:38
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Jo, jag instämmer. Dock är det orimligt att utelämna kvinnans ansvar i det hela. Vill hon inte ha en kuk uppkörd "mot sin vilja" (?), låter mer eller mindre som våldtäkt, får hon vara så god att säga det. I en vuxen relation har BÅDA ansvar, man är inte automatiskt ett offer pga av att man är kvinna, och män är inte och kommer aldrig bli tankeläsare.

Jo, men jag menade att jag utelämnade att diskutera TS ansvar att säga nej, och inte att fråntaga henne det ansvaret och helt lägga det på sopan.

Sen kan också diskuteras huruvida en man måste vara tankeläsare eller inte, för att förstå att tillvägagångssättet i detta fall inte är något framgångsrecept... Först gräl och gnabb - sedan SKA kuken in i en oengagerad kvinnas torra fitta - tömma - möka, - svära - klaga - somna. "Wow"...

Återigen TS, jag reviderar min rekommendation om att träffa en sexterapeut, till att istället träffa en familjerådgivare. (därefter en skilsmässoadvokat)
Önskar dig lycka till.
Citera
2018-11-08, 12:48
  #42
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
beror väll på förhållandet, nu är det sällan för mig då båda har något problem med det. suger brukar alltid dö efter nått år, men haft perioder med tidigare ex när man knullade konstant... var något som inte stämde då också men sexet var underbart. det är det inte idag.
Citera
2018-11-08, 17:40
  #43
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Trist att läsa Heauxm.
Din man behöver uppenbart lära sig grunderna inom sexlivet... Han verkar helt enkelt både skittråkig och skitdålig.
Du skriver "när han betett sig illa i vardagen...". Vad gör han då?
Eller snarare, - vill du ha honom kvar så rekommenderar jag verkligen ett snack med en sexterapeut. Jag vet inte om han skulle vara mottaglig för "sånt skit" eller om det tåget har gått för länge sedan?

Btw, hur gamla är ni? Du skriver "när jag var lite yngre", men bekymrar dig för att han tänder på sina klasskamrater???
Han gör ju inget dumt men jag upplever bara att man inte kan lita på män i dagens samhälle, hur bra han än är.
. Han kan ibland vara lite hätsk, kall och osocial. Om jag inte pratar eller inleder konversation kan det gå flera dagar utan att vi utbyter mer än godnatt, godmorgon, vad vill du äta etc. Sådant gör mig avtänd. Eller när han inte tar på mig, jag ber hela tiden om kramar etc.
Han kan även uttrycka sig på sett som får mig att känna mig oönskad och ovärdig. Typ som när han sa till sin bror som precis åkt utomlands att "passa på att ligga med massa heta asiatiska tjejer". Jag spydde inombords när jag hörde det där
Citera
2018-11-08, 20:29
  #44
Medlem
8 år och ska va glad om vi ligger mer än 1 gång i veckan. Kanske snittar på 3-4 gånger i månaden..
Citera
2018-11-09, 01:27
  #45
Medlem
mifits avatar
Här blir det varje dag. Om det inte blir det beror det på att någon av oss är sjuk
Skulle inte klara att ha det annorlunda, någon av oss. Skönt att våra drifter matchar.
Citera
2018-11-09, 11:26
  #46
Medlem
Janos avatar
Nej speciellt vanligt är det inte. Ett par ggr i månaden för de flesta i genomsnitt skulle jag tro. Synd bara att du inte har en så speciellt aktiv sexlust ts. Vet många som hade varit mer än nöjda med din tillgång.
Citera
2018-11-09, 12:40
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
(...)
Jag hade gärna velat ha mer, kanske ca 3 gånger i veckan. Men jag sätter liksom mentala spärrar för mig själv också. Tänker hela tiden "tänk om han varit otrogen, tänk om han är en torsk, tänk om han tänker på en kollega eller klasskamrat" osv. Dessutom när han betett sig illa i vardagen dör min lust ut, den sätts på paus i minst 1-2 veckor. Tyvärr hinner det sällan repa sig innan han sårar mig igen och därmed försvinner min lust igen. En ond cirkel. Jag löser det själv på dagarna ensam tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Du skriver "när han betett sig illa i vardagen...". Vad gör han då?


Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Han gör ju inget dumt men jag upplever bara att man inte kan lita på män i dagens samhälle, hur bra han än är.
. Han kan ibland vara lite hätsk, kall och osocial. Om jag inte pratar eller inleder konversation kan det gå flera dagar utan att vi utbyter mer än godnatt, godmorgon, vad vill du äta etc. Sådant gör mig avtänd. Eller när han inte tar på mig, jag ber hela tiden om kramar etc.
Han kan även uttrycka sig på sett som får mig att känna mig oönskad och ovärdig. Typ som när han sa till sin bror som precis åkt utomlands att "passa på att ligga med massa heta asiatiska tjejer". Jag spydde inombords när jag hörde det där

Sååå, om jag förstår det riktigt så blir du sur och sårad, samtidigt som din lust dör ut i 2-veckors cykler, för att du upplever att du inte kan lita på män generellt? Sedan, när det gått två veckor, så blir du sur igen, antagligen för att du fortfarande upplever att du inte kan lita på män generellt?

Hör du hur det låter?

Att han uppmuntrar sin bror (som troligen är singel?) att knulla på semestern, är väl knappast grund för ytterligare sexstrejker hemma hos er?

Att NI inte pratar med VARANDRA är dels bådas fel, och (återigen) grund för ett snack med en parterapeut. Om ni har det så här när ni fortfarande är i 20-årsåldern, - hur ser du då på ert liv om ytterligare 10-20 år?
Citera
2018-11-13, 09:02
  #48
Medlem
Jormapormas avatar
10 år här och vi har sex i princip varannan/vartredje dag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback