Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 17:25
  #1
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Tjena har tröttnat ganska bra på telenor det senaste sen jag hamnade hos dem när dem gick ihop med bredbandsbolaget, eller vad som nu hände.. Då nätet blivit bra mycket sämre och deras support är värdelös.

Kan få i vilket fall få högre hastighet hos telia för samma pris med och detta är dem enda bredbandsbolagen jag kan ha här. Helt sjukt!

Så någon som har erfarenhet om telia och om det är värt att gå igenom trubblet att byta?

Mvh
Citera
2018-11-06, 17:41
  #2
Medlem
De är inte svårt att byta och Telia är faktiskt bra även om supporten är väldigt långsam ibland. Men hur ofta behöver man support ? Glöm inte att pruta bara. Då ger dom oftast 100kr/månaden som rabatt utan att ens behöva säga att man får de billigare någon annanstans osv.
Citera
2018-11-06, 18:35
  #3
Medlem
Enzymes avatar
Har både Telia och Telenor 24 månaders bindningstid om man startar ett nytt abonnemang?
Citera
2018-11-06, 19:15
  #4
Medlem
Om du pratar om att byta företag för tjänster med ADSL är det ingen idé. Du får ut det du får ut, det intressanta här är vad du kan få för prisskillnad.

Tycker du ska ringa till Telesnor och berätta att Felia ger dig ett pris på (befintlig kampanj på www.telia.se) si och så mycket.

:-)
Citera
2018-11-06, 19:16
  #5
Medlem
Och förresten, att byta leverantör på ADSL kan vara en jävel, med avbrott i upp till en månad om inte alls sker korrekt.
Citera
2018-11-06, 21:06
  #6
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiceX
De är inte svårt att byta och Telia är faktiskt bra även om supporten är väldigt långsam ibland. Men hur ofta behöver man support ? Glöm inte att pruta bara. Då ger dom oftast 100kr/månaden som rabatt utan att ens behöva säga att man får de billigare någon annanstans osv.

Ja dem har ju första året 100kr rabatt. tror du att jag kanske kan få permanent rabatt? sen så får jag 60mb istället för 40mb hos dem för samma pris.
Citera
2018-11-06, 21:07
  #7
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
Om du pratar om att byta företag för tjänster med ADSL är det ingen idé. Du får ut det du får ut, det intressanta här är vad du kan få för prisskillnad.

Tycker du ska ringa till Telesnor och berätta att Felia ger dig ett pris på (befintlig kampanj på www.telia.se) si och så mycket.


:-)
Ja jag ska fan ta och göra det!
Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
Och förresten, att byta leverantör på ADSL kan vara en jävel, med avbrott i upp till en månad om inte alls sker korrekt.

Eller hur! Därför man funderar på att vara bekväm liksom..
Citera
2018-11-07, 08:59
  #8
Medlem
.Chloes avatar
Telenor kan prismatcha Telia, så ringer du support kan du säga att du kan få billigare bredband hos Telia så kommer Telenor prismatcha (eller t.om ge ett billigare månadspris).

Men att byta bara för support känns konstigt, har du så mycket problem/frågor?
Citera
2018-11-11, 21:06
  #9
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Telenor kan prismatcha Telia, så ringer du support kan du säga att du kan få billigare bredband hos Telia så kommer Telenor prismatcha (eller t.om ge ett billigare månadspris).

Men att byta bara för support känns konstigt, har du så mycket problem/frågor?

Mitt nät har blivit långsammare sen jag fick telenor efter BBB och så har dem ingen teknisk support dygnet runt som BBB hade. Så hoppas gräset är grönare på andra sidan. Ska se ifall jag får bättre deal hos telia och sen så får jag ändå snabbare nät för samma peng!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback