Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-02, 17:23
  #25
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Hej jag har en del bössor i kåken men för att undvika polisanmälan igen så tänker jag satsa på luftgevär i kriget mot hackspettarna.. Dom jävlarna hackar sönder huset. Förra gången tog jag bössan och krämade på men jag missade och grannarna blev vettskrämda. Kan man använda luftgevär istället? Vill helst inte skadeskjuta fanskapen.

Det är knappast hackspettarna som du har problem med.. Hackspettarna hackar på ditt hus för att du har skadeinsekter i trät på ditt hus. Husbock, Strimmig trägnagare eller annat elakt kryp som äter upp ditt hus. Låt Hackspettarna ta hand om insekterna tills du har sanerat huset från skadeinsekter.

Hackspettar ger sig enbart på hus som har skadeinsekter aldrig friskt trä utan skadedjur.
Dom hackar för att fiska fram insekter och larver som finns inne i trät så var snäll mot hackspettarna. De har ju nu talat om för dig att du har problem med huset som måste åtgärdas tämligen fort innan huset faller ihop eller blir obeboeligt.

Skaffa en husbock försäkring om du inte redan har en..Det brukar bli dyrt att sanera från ohyra i husen.
Citera
2018-12-10, 10:18
  #26
Medlem
Skunken666s avatar
Om du anser att du har problem med hackspettar (eller andra djur), som du ej kan bli kvitt utan att döda dem, så ringer du kommunen och berättar om ditt problem.
Dom kommer att föreslå olika lösningar, om dessa ej fungerar kan kommunen koppla in en jägare som avlivar dina hackspettar.

Så slipper du begå jaktbrott.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback