Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 10:49
  #1
Medlem
Har ni dom också dom här problemen med era S8r?

1. Gultonade bilder när kameran är inställd på auto-läge. Det jag gör är att istället fokusera på en annan del av bilden än den tänka för att rätt ljus ska komma. Märker att min S6:a då och då tar bättre foton :-/ S8:an hyllas för sina foton den kan ta men jag är inte lika imponerad efter att haft mobilen i mer än ett år :-/

2. Mikrofonen är känslig. När jag pratar med mina vänner får jag ofta kommentaren att jag lätt försvinner när jag har den på axeln om den glider några centimeter ifrån munnen. Det gör inte min S6:a. Mycket störande då jag ofta pratar i telefon.
Citera
2018-11-06, 10:57
  #2
Moderator
yz44s avatar
Sluta röka och rengör linsen.
Citera
2018-11-06, 11:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riccopicco
1. Gultonade bilder när kameran är inställd på auto-läge.

2. Mikrofonen är känslig. När jag pratar med mina vänner får jag ofta kommentaren att jag lätt försvinner när jag har den på axeln om den glider några centimeter ifrån munnen.

1. Du har väl varit inne o rotat i Kamerans inställningar.

Gå till Androids inställningar>Appar, hitta Kamera> Dutta på Lagring, Radera DATA och CACHE där, starta om Mobilen.

2. Axeln, vad har den där att göra? Normalt folk har mobilens Övre del mot örat, undre delen i riktning mot munnen.

Försök med det så går det nog bättre.
Citera
2018-11-06, 18:28
  #4
Medlem
lbl:
Kameran har varit likadan när jag har fabrikåterställt den vid ett par gånger och nu senast när den var på reperation (för ett annat fel) men jag ska testa det du tipsade om.

När jag har mobilen på axeln så har jag den som alla andra ;-P Men när mobilen där mikrofonen är glider ifrån munnen med 10 cm så hör den jag pratar med mig dåligt :-P Så avståndet gör större skillnad än tidigare mobiler jag haft.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback