Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 20:24
  #325
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Han är tillräckligt frisk för att köra bil och använda Facebook. Alltså är han tillräckligt frisk för att driva ett åtal eller åtminstone en Facebook status där han säger Aftonbladet har hittat på citaten.
Herregud, jag är inte frisk nog för att orka driva ett förtalsåtal. Det är ett civilrättsligt mål och kräver en del resurser för att orka med.

Personen har en allvarlig psykisk störning av graden som medför behov av daglig omvårdnad. Han har paranoida faser och bristande verklighetskontakt. En person som har en psykisk störning som är såpass allvarlig att den leder till LPT är inte i stånd att driva ett civilrättsligt mål. En person med paranoida, psykotiska faser vet ibland inte ens vad som händer. Snubben är alltså psykiskt sjuk på den nivå som innebär att annan påföljd än vård vid brottslighet skulle vara orimligt. Posta på Facebook och köra bil kan folk med alla möjliga störningar göra ... En civilrättslig process är bra mycket mer komplicerad än så.
Citera
2018-11-20, 22:43
  #326
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Du förstod alltså inte att det var driva åtal mot Aftonbladet som var poängen?

Finns inte särskilt många som har vare sig kompetens, tid eller lust att göra det. De flesta som har drivit åtal mot svensk media har förlorat och fått betala enorma summor.

Fakta är att ingen har bevisats svinga ett träkors mot en bebis. Det räcker.

Inget har bevisat att så inte har skett.

Hennes berättelse styrka ju av att han säger att han äger ett träkors. Hon kan ju inte ha vetat det annars. Sen om han svinga mot bebis eller mot henne, det vet varken du eller jag.

Oavsett så är det exakt sånt här och såna som försvarar såna händelser eller åtminstone försöker förminska de, som gör att vi nationalister inte tas på allvar eller ses som rumsrena.
Citera
2018-11-27, 17:44
  #327
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Inget har bevisat att så inte har skett.

Hennes berättelse styrka ju av att han säger att han äger ett träkors. Hon kan ju inte ha vetat det annars. Sen om han svinga mot bebis eller mot henne, det vet varken du eller jag.

Logiken säger att om man svingar ett träkors mot en bäbis så träffar man, ifall ingenting rent fysiskt kommer emellan. Hon har inte förklarat varför han inte träffade, alltså är sannolikheten mycket hög att hon ljuger i denna del.

Citat:
Oavsett så är det exakt sånt här och såna som försvarar såna händelser eller åtminstone försöker förminska de, som gör att vi nationalister inte tas på allvar eller ses som rumsrena.

Det finns ingen sarkasm eller liknelse i multiversum som är grov nog för att bemöta detta helt igenom mega-ultra-fantasmagoriska påstående, så jag avstår.
Citera
2018-11-27, 17:49
  #328
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Inget har bevisat att så inte har skett.

Hennes berättelse styrka ju av att han säger att han äger ett träkors. Hon kan ju inte ha vetat det annars. Sen om han svinga mot bebis eller mot henne, det vet varken du eller jag.

Oavsett så är det exakt sånt här och såna som försvarar såna händelser eller åtminstone försöker förminska de, som gör att vi nationalister inte tas på allvar eller ses som rumsrena.

Vi har inte omvänd bevisbörda som praxis i Sverige. Är det okej om jag kallar dig för våldtäktsman tills du bevisat motsatsen menar du?
Citera
2018-11-27, 18:01
  #329
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Från facebookflödet:



Mordförsök på bebis och ingen ingrep? Kan detta vara sant? Vår favorit Anna Ardin erbjuder insamling till advokathjälp i kommentarer på originalkällans facebook.

Låter sjukt uppdiktad om jag ska vara ärlig.
Citera
2018-12-21, 13:53
  #330
Medlem
spoilers avatar
"En man i 60-årsåldern åtalas nu för att ha dödshotat och skrikit rasistiska tillmälen mot en mamma och hennes bebis i centrala Uppsala i höstas."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7119635
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback