Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 10:44
  #1
Medlem
Från facebookflödet:

Citat:
Rasismen i vårt samhälle har nått bottens botten när ett rassesvin igår handgripligen gick till attack mot min 6mån bebis!

Mitt på den ljusa dagen, kl 15.15 igår, var jag påväg att besöka pappa & hans fru i Salabacke. Då jag inte hittade en plats vid besöksparkering i närheten så var jag tvungen att parkera bilen lite längre bort vid Brantingstorg. Sagt och gjort, lägger sonen i sin vagn & börjar röra mig ut mot vägen. Står vid övergångsstället när en bil kommer körandes i ilfart mot mig & barnvagnen. Jag hinner som tur är reagera snabbt genom att knuffa undan vagnen för att slippa bli påkörd. Stannar upp, andas ut. Möter en annan kvinnas blick som vittnade händelsen. Hon skakar på huvud men fortsätter sin väg utan att fråga hur det gick.

Jag fortsätter att raska iväg mot pappa och har en vän i hörlurarna samtidigt som detta händer. Vi hann just prata om vilka idioter till folk det finns därute varpå jag hör ett skrik komma bakifrån. Jag vänder mig om & möter en arg mans blick. Han skriker för kung & foster land: din jävla idiot, fan att jag inte körde på er!!! Dra härifrååååån!!! UT!! Stick!!!

Jag får en chock & fryser till en millisekund innan jag inser att det är samma man som försökte köra på oss för fem minuter sen. Jag ber han lugna sig & påtalar att jag har en liten bebis i vagnen som jag inte vill ska bli skrämd.

Han lyfter upp sin högra hand & med tillhygge i handen försökte han slå mot bebisens huvud(!!!!)I Jag uppmärksammar att det ett medelstort träkors som han håller i! Min modersinstinkt reagerade med att omvandlas till ett lejon. Med stark röst skrek jag( tror jag hördes ända fram till Kina):
”Du rör inte min unge!!!! Du har en sek på dig att försvinna annars är du dödens!!!”
Jag vet inte vart jag fick modet & kraften ifrån men lyckligtvis så backade han. Jag skrek att han skulle backa ännu mer annars ringer jag polisen. Varpå han skrek tillbaks ”nästa gång kör jag på er!!!” & sen sprang han sin väg.

Jag brast ut i gråt & min vän bad mig snabbt gå därifrån. Jag kände mig så jävla maktlös, liten & övergiven. Min första tanke var; nu fan lämnar lämnar vi Sverige! Vägrar låta mina barn växa upp & se sin mamma bli påhoppad på detta avskyvärda sätt! Hur ska jag någonsin kunna beskydda de & oss från hatiska nötter?

Och ja, det fanns folk i rörelse medans detta hände men ingen jävel kom fram & hjälpte mig att avleda eller skydda oss från aset!

Känner mig både arg och ledsen. Varför har samhället blivit såhär? Vem kan garantera min & min familjs säkerhet?

**jag lyckades fånga bilens regskylt. Har gjort mina sökningar & fått fram namnet på mannen. När jag kollade upp hans facebook sida så fann jag bla denna bild. Bör jag göra en polisanmäla & på vilka grunder då för att inte förundersökningen ska läggas ner, anser ni?

Mordförsök på bebis och ingen ingrep? Kan detta vara sant? Vår favorit Anna Ardin erbjuder insamling till advokathjälp i kommentarer på originalkällans facebook.
Citera
2018-11-06, 10:48
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Fiktionen hade ägt större trovärdighet om han inte hade försökt vispa på ungen med ett träkors. Det luktar bluff (”...enda till Kina”) om detta.

Min gissning är att denna individ såg ett ypperligt tillfälle att sprida Den Rätta Värdegrunden (tm) och samtidigt roffa åt sig en massa likes.
Citera
2018-11-06, 10:49
  #3
Medlem
Expohunters avatar
Länka gärna källan. Låter som ännu en psyksjuk 90-talist som är ute efter ryggdunkar och sina 15 minuter. Såvida det inte kan backas upp med vittnen så är det fejk.

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Fiktionen hade ägt större trovärdighet om han inte hade försökt vispa på ungen med ett träkors. Det luktar bluff (”...enda till Kina”) om detta.

Min gissning är att denna individ såg ett ypperligt tillfälle att sprida Den Rätta Värdegrunden (tm) och samtidigt roffa åt sig en massa likes.


Tråkigt att han glömde den vita huvan bara...
Citera
2018-11-06, 10:56
  #4
Medlem
https://www.facebook.com/s@m@@.s@rso...60877992405570 är originalkälla, inlägget har fått okritisk spridning.

Gillar också träkorset. Vem äger ens ett sådant? Har aldrig sett något till salu, inte ens på loppis.

Vad är oddsen för psykfall på rymmen vs. fake news?
Citera
2018-11-06, 11:09
  #5
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
https://www.facebook.com/s@m@@.s@rso...60877992405570 är originalkälla, inlägget har fått okritisk spridning.

Gillar också träkorset. Vem äger ens ett sådant? Har aldrig sett något till salu, inte ens på loppis.

Vad är oddsen för psykfall på rymmen vs. fake news?

Jag kan inte se sidan. Om du har maskat namnet har du inte gjort det på flashbackmanér. Fixa en fungerande länk och/eller ta en dump och lägg upp på https://minfil.com/
Citera
2018-11-06, 11:12
  #6
Medlem
Fritt saxat ur Expressen, eller?
Citera
2018-11-06, 11:14
  #7
Medlem
Byt ut @ mot a så ska det nog funka.
Citera
2018-11-06, 11:14
  #8
Medlem
Pungspark..s avatar
Tror inte på henne. Hon har nog förstorat en liten händelse. Ett jävla träkors?!
Citera
2018-11-06, 11:16
  #9
Avstängd
Densvartadildons avatar
Som sagt, detta var bisarrt. Här kommer utdraget ur det otroligt officiella förhöret om händelsen:

Teori
Signalement: Vit man
Regskylt: Hann inte se
Ögonfärg: Såg inte
Hårfärg: BLOND
Nationalitet: SVENSK!!!!!!
Längd: Såg inte
Vikt: Såg inte
Bilmodell: Såg inte
Bilfärg: Såg inte
Märke på bilen: Såg inte
Signalement på kvinnan som bevittnade händelsen: Såg inte
Vad hette kompisen som du pratade i telefon med: Vet inte
Har du kvar numret i telefonhistoriken: Har tappat bort telefonen
Har du pratat med kompisen förut: Vet inte

Kan du uppge någonting om den misstänkte: Vit man

Kan du uppge någonting för att vi enklare ska hitta mannen eller kvinnan som bevittnade händelsen: Nej jag vet inte

Vad har du för telefonnummer så vi kan ta fram din "kompis" telefonnummer från operatören: Vet inte

Varför ser din jävla unge glad ut efter att nästan ha blivit ihjälslagen av en rasist: Vet inte
Citera
2018-11-06, 11:16
  #10
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Från facebookflödet:



Mordförsök på bebis och ingen ingrep? Kan detta vara sant? Vår favorit Anna Ardin erbjuder insamling till advokathjälp i kommentarer på originalkällans facebook.


Det där var ju hittepå rakt av.
Citera
2018-11-06, 11:17
  #11
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Och ja, det fanns folk i rörelse medans detta hände men ingen jävel kom fram & hjälpte mig att avleda eller skydda oss från aset!

Känner mig både arg och ledsen. Varför har samhället blivit såhär? Vem kan garantera min & min familjs säkerhet?

Välkommen till många svenskars verklighet. Välkommen till det nya mångkulturella Sverige där alla skiter i folk man inte känner samhörighet med, och glöm för allt i världen inte: diversity is our strength!
Citera
2018-11-06, 11:21
  #12
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Sala backe är väl inte heller ett område med så många rasister kan jag tänka....

Det som gör historien trovärdigare är ju att inte alla ställde sig upp och applåderade, det brukar ju höra till. Believe whamen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback