Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 10:38
  #1
Medlem
JustZlatans avatar
Jag rakar mig uteslutande med rakapparat då jag tycker att det blir mycket närmare och bättre än med rakhyvel. Min hud brukar bli len som en bebisrumpa utan att smeta in mig med en massa lotions och gud vad vad.. Men jag vill använda rakvatten så att jag luktar gott, men är det konstigt om jag gör det efter rakapparat och är det konstigt om jag använder rakvatten utan att ha rakat mig på en vecka?
Citera
2018-11-06, 11:04
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men jag vill använda rakvatten så att jag luktar gott, men är det konstigt om jag gör det efter rakapparat och är det konstigt om jag använder rakvatten utan att ha rakat mig på en vecka?
Näe. Varför skulle det vara det? Rakvatten är som parfym och fungerar om du vill lukta gott.

Hur tänkte du när det bara skulle fungera efter rakning med hyvel?
Citera
2018-11-06, 11:14
  #3
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe. Varför skulle det vara det? Rakvatten är som parfym och fungerar om du vill lukta gott.

Hur tänkte du när det bara skulle fungera efter rakning med hyvel?

Fungera och fungera. Om det luktar rakvatten utan att ha rakat sig på en vecka kanske luktar eller rättare sagt ser konstigt ut.
Citera
2018-11-06, 11:17
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fungera och fungera. Om det luktar rakvatten utan att ha rakat sig på en vecka kanske luktar eller rättare sagt ser konstigt ut.
Rakvatten är som parfym. Möjligen med något högre alkoholhalt. Varför skulle det dofta annorlunda om du inte rakat dig? Och ännu konstigare, varför skulle det se annorlunda ut?

Hur menar du att man ser rakvatten på någon?
Citera
2018-11-06, 11:19
  #5
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fungera och fungera. Om det luktar rakvatten utan att ha rakat sig på en vecka kanske luktar eller rättare sagt ser konstigt ut.
Hur ska någon utom du själv kunna veta att det är just rakvatten och inte en edt du har använt? För övrigt trodde jag att rakvatten var en död produkt idag, så det var kul att se att någon fortfarande använder det.
Citera
2018-11-06, 11:20
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fungera och fungera. Om det luktar rakvatten utan att ha rakat sig på en vecka kanske luktar eller rättare sagt ser konstigt ut.
Wikipedia om rakvatten:
Citat:
Rakvatten (även aftershave efter engelskan) kallas en herrparfym med hög alkoholhalt. Denna hygienartikels huvudsakliga uppgift är att verka antiseptiskt på huden efter en rakning och därmed eliminera risken för infektioner i eventuella småsår som uppkommit vid rakningen. Den vanligaste anledningen att använda rakvatten är troligen just som parfym, och rakvatten ingår då i den dagliga skötseln av den personliga hygienen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rakvatten
Citera
2018-11-06, 11:22
  #7
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Hur ska någon utom du själv kunna veta att det är just rakvatten och inte en edt du har använt? För övrigt trodde jag att rakvatten var en död produkt idag, så det var kul att se att någon fortfarande använder det.

Nu kanske jag inte hänger med i trenderna som ni hippa kids men när fan dog after shave ut ?
Citera
2018-11-06, 11:45
  #8
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Nu kanske jag inte hänger med i trenderna som ni hippa kids men när fan dog after shave ut ?
Det kanske bara är i mina (inte alls hippa) kretsar, men jag tror inte att jag känner en enda man under 60 som har köpt rakvatten de senaste 10 åren. En ansiktskräm och en helt vanlig edt är standard, enligt min uppfattning. En del mer osäkra män vågar inte använda kräm, men kör edt och inte rakvatten.
Citera
2018-11-06, 12:00
  #9
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det kanske bara är i mina (inte alls hippa) kretsar, men jag tror inte att jag känner en enda man under 60 som har köpt rakvatten de senaste 10 åren. En ansiktskräm och en helt vanlig edt är standard, enligt min uppfattning. En del mer osäkra män vågar inte använda kräm, men kör edt och inte rakvatten.

Det är väl snarare osäkra män som använder ansiktskrämer och skit. Jag har inte använt sånt skit på 10 år. Jag använder inte heller deodorant då det är för män som är osäkra på hur de luktar.
Citera
2018-11-06, 12:02
  #10
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är väl snarare osäkra män som använder ansiktskrämer och skit. Jag har inte använt sånt skit på 10 år. Jag använder inte heller deodorant då det är för män som är osäkra på hur de luktar.
Oj vad defensiv du blev! Jag ber om ursäkt för att jag bidrog med mina fjolliga erfarenheter i ämnet. Lev väl!
Citera
2018-11-06, 14:29
  #11
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag rakar mig uteslutande med rakapparat då jag tycker att det blir mycket närmare och bättre än med rakhyvel. Min hud brukar bli len som en bebisrumpa utan att smeta in mig med en massa lotions och gud vad vad.. Men jag vill använda rakvatten så att jag luktar gott, men är det konstigt om jag gör det efter rakapparat och är det konstigt om jag använder rakvatten utan att ha rakat mig på en vecka?


Testa att raka dig med en lite grövre frottéhandduk, det kommer nog att vara perfekt för dig och ge dig hud len som en barnrumpa i ansiktet..
Citera
2018-11-06, 14:34
  #12
Medlem
constants avatar
Etit: Ta bort.
__________________
Senast redigerad av constant 2018-11-06 kl. 14:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback