Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-19, 13:54
  #145
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Min källkritik angående vad? Jag har inte, vad jag kan minnas använt mig utav några källor utan bara delgett mina åsikter. Du däremot kommer med korkade uttalanden och irrelevanta påhopp.
Ah, nä men så länge du själv är klar över att det du påstår är dina egna fantasier, och inte har någon bäring på verklig information, är allt frid och fröjd.
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2019-01-19 kl. 14:04.
Citera
2019-01-19, 20:42
  #146
Medlem
Mangelinas avatar
Som om det vore enda problemet....
När vår son gick i lågstadiet bestämde sig kommunen att skänka iPads till alla. Vi hade länge försökt skona honom från diverse skärmar, men efter kommunens "projekt" det var det kört. Paddan var med överallt; i skolan och hemma. Efter kanske ett år visar det sig att grabben blivit närsynt. TACK Stockholms kommun! 👿
Citera
2019-01-21, 02:46
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Som om det vore enda problemet....
När vår son gick i lågstadiet bestämde sig kommunen att skänka iPads till alla. Vi hade länge försökt skona honom från diverse skärmar, men efter kommunens "projekt" det var det kört. Paddan var med överallt; i skolan och hemma. Efter kanske ett år visar det sig att grabben blivit närsynt. TACK Stockholms kommun! 👿

Varfor anklagar du kommunen. Du har ett ansvar for ditt barn. Ta plattan fran honom. Visst grabben blir arg men det gar over.
Jag har egna barn, barnen kommer att skrikai i nagra timmar. Men nasta dag kommer de inse att de gjorde fel. Barn testar alltid sina granser och som farsa galler det att satta upp klara regler.
Citera
2019-01-21, 02:56
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
De fanns inga barn på sjuttiotalet som tittade på Tv i fem timmar eller mer. Barnprogrammen sändes max en timme per kväll, på samma sätt är det ingen fara med en timmes skärmtid per dag. Men de flesta barn ägnar idag större delen av sin fritid åt skärmar . Skrämmande utveckling.

Jag var barn under 70talet i en forort till en hundra tusen person stad. Vi spelade fotboll eller byggde kojor i skogen, barn TV var en kanske 15 minuter per dag. Jag kommer ihag nagra gubbar i ett bageri. Vissa av vara lekar var harda, vi kunde sla varandra i magen och se vem som talde mest slag. Visst jag var med i fotbollsklubben och brottnigsklubben. Men den mesta tiden var vi barn sjalva.
__________________
Senast redigerad av svensk0kina 2019-01-21 kl. 02:58. Anledning: stavning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback