Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 21:44
  #1
Medlem
Hej,

Har för nuvarande Telia 100/100 fiber men har extrema problem med hastigheten - vilket verkar både bero på min dator och routern alternativt Telia.

När det har funkat som det ska har jag från mitt rum fått ut så mycket som 40 mps trådlöst och 100mps över kabel - alltså inga konstigheter.

Men 90% av tiden ligger jag kring 1mps trådlöst och det varierar ganska kraftigt över kabel, men ca 7-10mps.

I skrivande stund har jag ca 0.5mps på min dator men 40 mps på min telefon, visst telefonen har säkert bättre wifi-teknik men att det skulle diffa så mycket gör mig osäker.

Jag har konstaterat att Telia orsakar stundvis fel då hastigheten över kabeln är så pass låg men i övrigt - vart ligger felet? Hur kan jag få 0.5mps på min dator men 40 på min telefon? Beror det på wifi-kanalerna och hur går jag tillväga för att lösa skiten? Ska jag försöka repeata wifi från min telefon kanske?
Edit: nu verkar jag få ca 4-10mps på telefonen, alltså ca 10x hastigheten från datorn.

Ni som gamear förstår hur frustrerande detta är så all hjälp uppskattas verkligen!
__________________
Senast redigerad av KeyserSozemdf 2018-11-05 kl. 21:50.
Citera
2018-12-07, 16:42
  #2
Medlem
Rätt så otydligt. Vad är det sämsta du får med kabel? Och varför gejmar du via Wifi?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback