Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 21:29
  #1
Medlem
Idiadors avatar
Jag tror jag håller på att tappa vettet. Har försökt nu med allt, utan resultat. Men här är iaf. mitt problem:

Oavsett vilket web browser jag än använder, jag får värdelösa nedladdningshastigheter. Jag har märkt det är bara web browsers som har detta problem. Jag har 100 ner/ 10 upp fiber; jag kör vanligtvis chrome, men ibland även firefox. Hur som, när jag kollar på bredbandskollen eller speedtest, så får jag nedladdningspeed på 15 mbit/s när jag borde få upp mot 80-100 mbit/s. Uppladdning är där den bör vara. Vad är det som påverkas av detta? Jo, när jag kollar på twitch.tv får jag alltid värdelös kvalite, men märkligt nog inte när jag kollar på youtube. Detta alltså oavsett vilken browser jag än använder.

Jag har försökt med allt, avinstallerat mina webbrowsers, rensat allt, cache, webbhistorik mm. allt, problemet kvarstår. Enda webbrowsern jag har inte avinstallerat är Microsoft Edge, borde jag avinstallera den med? Hur gör man isf?

Steam, qbittorrent, spotify mm. inga andra program har jag märkt av några problem med, där laddar jag med rätt hastighet (dvs. 90-100 mbit/s). Varför och vad är detta för skit? Har ni haft någon liknande erfarenhet och har ni någon lösning?

Otroligt tacksamt för tips och tricks!!
Citera
2018-11-05, 22:27
  #2
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Jag tror jag håller på att tappa vettet. Har försökt nu med allt, utan resultat. Men här är iaf. mitt problem:

Oavsett vilket web browser jag än använder, jag får värdelösa nedladdningshastigheter. Jag har märkt det är bara web browsers som har detta problem. Jag har 100 ner/ 10 upp fiber; jag kör vanligtvis chrome, men ibland även firefox. Hur som, när jag kollar på bredbandskollen eller speedtest, så får jag nedladdningspeed på 15 mbit/s när jag borde få upp mot 80-100 mbit/s. Uppladdning är där den bör vara. Vad är det som påverkas av detta? Jo, när jag kollar på twitch.tv får jag alltid värdelös kvalite, men märkligt nog inte när jag kollar på youtube. Detta alltså oavsett vilken browser jag än använder.

Jag har försökt med allt, avinstallerat mina webbrowsers, rensat allt, cache, webbhistorik mm. allt, problemet kvarstår. Enda webbrowsern jag har inte avinstallerat är Microsoft Edge, borde jag avinstallera den med? Hur gör man isf?

Steam, qbittorrent, spotify mm. inga andra program har jag märkt av några problem med, där laddar jag med rätt hastighet (dvs. 90-100 mbit/s). Varför och vad är detta för skit? Har ni haft någon liknande erfarenhet och har ni någon lösning?

Otroligt tacksamt för tips och tricks!!

Testa vad du får för nedladdningshastighet med mobilen, via WiFi.
__________________
Senast redigerad av LeeVan 2018-11-05 kl. 22:30.
Citera
2018-11-05, 23:33
  #3
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Testa vad du får för nedladdningshastighet med mobilen, via WiFi.

Jag får svinbra resultat där, ligger på 70-80 mbit/s. Där kan jag titta på twitch utan problem lol!! Testat med både speedtest och bredbandskollen, i båda testerna får jag rätt hastighet på mobilen..
Citera
2018-11-05, 23:39
  #4
Medlem
Idiadors avatar
Och förresten, om någon löser problemet, är jag beredd att swisha/paypal:a 100kr som tack!
Citera
2018-11-07, 21:35
  #5
Medlem
Idiadors avatar
Problemet är löst, verkar som webläsaren fungerar perfekt. Vet inte varför det inte börja funka direkt efter jag rensade allt, men men, nu funkar det.

Mod kan ta väck tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback