Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-26, 12:26
  #37
Medlem
värdelösa män? kanske därför det söks betaldamer. självbestämmande över kropparna och formerna för mandatet så kannske skapas opinion
Citera
2018-11-26, 14:30
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Du har otroligt skeva uppfattningar om hur äktenskap och förhållande ska vara. Mannen behöver inte "lida" i ett förhållande, han får söka om skilsmässa eller göra slut! Man går inte och är otrogen bakom deras ryggar. Att fruarna blivit "tjocka" är ingen ursäkt och en myt.
Det är så himla barnsligt att allt ska kretsa kring sex. Ett förhållande är vänskap, familj, livet och dess erfarenheter. Är man villig att offra allt det bara för att frun blivit äldre eller vilken patetisk ursäkt som helst då är man en värdelös man som har slösat hennes liv. Ja jag är feminist, jag tycker inte att man ska kunna köpa andras kroppar att runka i som en levande fleshlight.
Betald vpldtäkt är fullständigt vidrigt. Prostution borde slutat existera på 1500-talet. Det är vedervärdigt och passar inte in i ett utvecklat samhälle.

Förlåt mig, men jag måste ha missuppfattat vad feminister står för. Jag trodde att feminismen just förespråkade att kvinnor (och män) ska sälja och köpa varandras kroppar. I alla fall brukar ju feminister se ner på de kvinnor som går hemma och lagar mat själva, bakar, passar sina egna barn samt sköter sina gamla föräldrar i hemmet när de har blivit gamla och skröpliga. Det brukar ju framställas som "kvinnofällor". Att köpa mat, köpa matbröd och bullar samt att lämna barn på dagis eller föräldrar på sjukhus eller serviceboenden innebär ju att du köper en massa andra människors kroppar! Och när du sen går till arbetet så säljer ju du din egen kropp! Tänk efter lite och kom inte med dumma och demagogiska slaskargument som inte håller!

Att du pratar om "betald våldtäkt" visar ju också att du inte har en aning om hur verkligheten ser ut, utan du har tydligen fallit för demagogiska argument från de som vill skaffa sig makt och talar till de som redan är frälsta! För det första så är att jämställa frivillig prostitution med våldtäkt en oerhörd kränkning av de kvinnor som har råkat ut för det övergrepp som det innebär att ha utsatts för en verklig våldtäkt. Du utnyttjar faktiskt våldtäktsoffren för att komma med simpel demagogi. För det andra så är talet om "betald våldtäkt" långt ifrån hur verkligheten ser ut. Jag känner personligen ett antal tjejer som arbetar eller har arbetat som eskorter. En är nu sjuksköterska och säger att det arbetet egentligen är mycket smutsigare än att vara eskort. Hon skulle gärna fortsätta i eskortbranschen om det vore socialt accepterat. En annan menade att det var så mycket bättre att vara eskort jämfört med de dåligt betalda och smutsiga sommarjobb som hennes kompisar hade.

Du pratar om ett "utvecklat samhälle" – för mig innebär ett utvecklat samhälle att man respekterar människors fria val. Men jag noterar att i denna fråga så har radikalfeminister i vissa länder gjort gemensam sak med den kristna högern. Egentligen är det kanske rätt så logiskt för båda rörelsen är ju starkt moralistiska där en liten "upplyst" klick vill föreskriva för andra människor hur de ska leva och egentligen står för att vi ska ha förmyndarsamhällen. För mig är detta medeltida och har inget med utveckling att göra!
Citera
2018-11-28, 20:16
  #39
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Det är så himla barnsligt att allt ska kretsa kring sex.

Ett nog så gott skäl att legalisera sexköp.



Citat:
Ett förhållande är vänskap, familj, livet och dess erfarenheter. Är man villig att offra allt det bara för att frun blivit äldre eller vilken patetisk ursäkt som helst då är man en värdelös man som har slösat hennes liv.

En arketypisk feministisk filosofi. En kvinnas hela tidigare liv är bortslösat om en yngre kvinna med mer sex-appeal dyker upp. Kvinnan själv anses sannolikt hjälplös att själv bestämma hur hon vill förlägga sin tid och sitt liv, och vad hon får värde ur det.

Citat:
Ja jag är feminist, jag tycker inte att man ska kunna köpa andras kroppar att runka i som en levande fleshlight.

Ännu en arketypisk feministisk filosofi. Är du kvinna och säljer sexuella tjänster är du jämförbar med en själlös omedveten fleshlight. (Om nu någon undrade vem det är feministerna egentligen vänder sig mot med sin sexköpslag.)

Citat:
Prostution borde slutat existera på 1500-talet. Det är vedervärdigt och passar inte in i ett utvecklat samhälle.

Jaja detsamma går att säga om religion, och religionsfrihet är ju bra, så det tar oss varken hit eller dit.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback