Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 20:28
  #1
Medlem
Är nu inne på min 7:de månad av vila sen ledbanden gick i axeln, blev en grad 3 så lång tid tar det allt att läka men vad det kliar i fingrarna efter att träna igen... Men det bästa för axeln är nog yttligare en månad innan jag kan börja med armhävningar utan smärta. Enstaka pullups utan smärta går för tillfället så framåt går det.

Finns det några mer här som råkat ut för ac luxation i träningsolycka eller utanför gymmet? Vilken grad och hur lång tid tog det för er att komma tillbaka till träningen? Påverkas ni något av det idag?
Kanske kan dela med oss av lite "tips o tricks" angående skadan om det är något ni har.

Mvh Rixius
Citera
2018-11-05, 22:17
  #2
Medlem
Kom aldrig tillbaka. Sluta med en operation, blivit artros i ac-leden, fick kapat av 12mm av nyckelbenet för att där skulle bli tillräckligt med plats, låg ben mot ben...ont satan.
De mesta går att köra men med väldigt lätta vikter. Bänkpress är helkört men med fria vikter funkar de i alla fall, allt handlar om vilken vinkel händerna har vid lyft.
Alla övningar med armarna långt ut är också ganska svåra.
2 år sedan operationen nu men har inte gett upp ännu🤗
Citera
2018-11-05, 23:40
  #3
Medlem
Tråkigt o höra...
Hur lång tid tog det innan du insåg att du var tvungen att operera och går det beskriva hur det kändes när benen gned mot varandra? Känner att det knakar lite då o då vid vissa rörelser... hoppas det fixar till sig så jag inte sliter på något som skapar problem om några år.
Vilken grad var det du hade?

O helt rätt, ge inte upp!
__________________
Senast redigerad av Rixius 2018-11-05 kl. 23:44.
Citera
2018-11-06, 19:42
  #4
Medlem
De tog väl nåt år. När de väl börja göra riktigt jävla ont att lyfta armen gick de utför fort. Kunde inte en hålla min nyfödda utan att de smärta. Kändes som att nån typ högg in en kniv i axeln, blev helt lam av smärta. Själva op gick bra och hade full rörlighet redan efter två dagar, läkte ihop fint gjorde de också. Man kanske kan träna upp den bra med rätt rehab men de fatta inte jag utan föraökte köra på som vanligt...dumskalle som man e.
Fick ingen grad, bara att den va oräddbar utan op
__________________
Senast redigerad av turistensklagan 2018-11-06 kl. 19:43. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-07, 20:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
De tog väl nåt år. När de väl börja göra riktigt jävla ont att lyfta armen gick de utför fort. Kunde inte en hålla min nyfödda utan att de smärta. Kändes som att nån typ högg in en kniv i axeln, blev helt lam av smärta. Själva op gick bra och hade full rörlighet redan efter två dagar, läkte ihop fint gjorde de också. Man kanske kan träna upp den bra med rätt rehab men de fatta inte jag utan föraökte köra på som vanligt...dumskalle som man e.
Fick ingen grad, bara att den va oräddbar utan op

Låter som det var mot de högre graderna med tanke på att sen var oräddbar. Antar att du fick en stadig puckel på axeln?

Kändes det som det blev bättre månader efter olyckan eller var du på och pushade den så fort du kunde?
Citera
2018-11-08, 13:15
  #6
Medlem
Olyckan skedde redan 2008 och operera inte den förrän 2016... gick med on i många år och mkt sjukgymnastik. De va egentligen av en slump man kom på hur illa de var. En av sjukgymnasterna kunde ultraljid och fick låna en maskin, han såg att leden va åt helsike och tog kontakt med en ortoped han kände, sen rulla de på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback