Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-05, 19:58
  #1
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Är det någon som vet hur många människor som dödades av läkarnas experiment respektive deras våld?

Jag förutsätter att siffrorna har gömts undan, men nån kanske har lite insiderinfo?
__________________
Senast redigerad av Mitch-Moon 2018-11-05 kl. 20:08.
Citera
2018-11-05, 20:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Är det någon som vet hur många människor som dödades av läkarnas experiment respektive deras våld?

Jag förutsätter att siffrorna har gömts undan, men nån kanske har lite insiderinfo?
Vet inte hur många som dog men vet att jag "skapades" p.g.a. Beckomberga. En romans mellan en patient och en sjuksköterska. Så stort tack Beckomberga!
Citera
2018-11-05, 20:19
  #3
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Är det någon som vet hur många människor som dödades av läkarnas experiment respektive deras våld?

Jag förutsätter att siffrorna har gömts undan, men nån kanske har lite insiderinfo?


En gammal kund som inte var nöjd med servicen?

På den tiden behandlade man dårar som dårar förtjänar att bli behandlade. Det var inget jävla snack om "safe space" eller ett normaliserande av psykisk sjukdom. Man gav dårarna medicin eller lobotomerade dem.

Det var bättre förr.
Citera
2018-11-05, 20:52
  #4
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
En gammal kund som inte var nöjd med servicen?

På den tiden behandlade man dårar som dårar förtjänar att bli behandlade. Det var inget jävla snack om "safe space" eller ett normaliserande av psykisk sjukdom. Man gav dårarna medicin eller lobotomerade dem.

Det var bättre förr.
Sieg Amen Heil på dig doktorn.
Citera
2018-11-05, 22:08
  #5
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Vet inte hur många som dog men vet att jag "skapades" p.g.a. Beckomberga. En romans mellan en patient och en sjuksköterska. Så stort tack Beckomberga!

Hoppas att det inte gick till på samma sätt som när Freddy Krueger blev till, jag fick nämligen precis den bilden i huvudet.
Citera
2018-11-06, 00:40
  #6
Medlem
Är du scientolog eller?
Citera
2018-11-06, 12:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hoppas att det inte gick till på samma sätt som när Freddy Krueger blev till, jag fick nämligen precis den bilden i huvudet.
Hehe, möjligt
Citera
2018-11-06, 14:23
  #8
Medlem
Caspern50s avatar
Jag arbetade nära Beckis på 60 talet och såg varje dag när jag gick förbi området tusentals idioter med ishockeyhjälmar drog runt på området plus lika många på insidan. Visste man samtidigt att Blackeberg, Ulleråker i Uppsala, Skogsbyn i Uttran, Håga i Södertälje, Handenhemmet, Sidsjön i Sala, Karsudden i Katrineholm plus hundradratals andra runt i landet som gick omkring som levande grönsaker som togs omhand av lågavlönade personliga assistenter så förstår man att så kan man inte fortsätta slänga pengar på. De som gör minst får mest vård och resurser.

Gissa varför alla dessa anläggningar är nerlagda med få undantag.
Citera
2018-11-09, 21:02
  #9
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Sieg Amen Heil på dig doktorn.

Vad vill du med den kommentaren? Tycker du att vi ska ha dårar på gator och torg?

Frågans kärna är: Vems rätt att vistas ute ska prioriteras - den psykiskt sjuka eller den psykiskt friska medborgaren?

Jag menar att minoriteten får ge vika för majoriteten såsom en demokrati förordar.

Dårar förtjänar inte att vara ute på gator och torg. De ska behandlas eller låsas in för majoritetens bästa. Dårar får IDAG sin hjälp via medicin. På DEN TIDEN fick de sin hjälp via medicin OCH lobotomi.
__________________
Senast redigerad av midvintermorker 2018-11-09 kl. 21:13.
Citera
2018-11-17, 17:56
  #10
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vad vill du med den kommentaren? Tycker du att vi ska ha dårar på gator och torg?

Frågans kärna är: Vems rätt att vistas ute ska prioriteras - den psykiskt sjuka eller den psykiskt friska medborgaren?

Jag menar att minoriteten får ge vika för majoriteten såsom en demokrati förordar.

Dårar förtjänar inte att vara ute på gator och torg. De ska behandlas eller låsas in för majoritetens bästa. Dårar får IDAG sin hjälp via medicin. På DEN TIDEN fick de sin hjälp via medicin OCH lobotomi.
Frågans kärna? Jag är intresserad av hur många människor som dödats av läkare på sjukhuset.
Är du intresserad av annat så har du alla rättigheter att starta en egen tråd.
Citera
2018-11-17, 20:37
  #11
Avstängd
Sommarglads avatar
Jag vill inte avslöja för mycket om mina släktingar som jobbade där. Men det fanns en avdelning på Beckomberga som kallades för stormen. Den var för de allra jobbigaste patienterna.

Beckomberga var ju både ett mentalsjukhus ock en institution för äldre med negativa ålderssymtom.
__________________
Senast redigerad av Sommarglad 2018-11-17 kl. 20:59.
Citera
2018-11-17, 22:19
  #12
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Jag vill inte avslöja för mycket om mina släktingar som jobbade där. Men det fanns en avdelning på Beckomberga som kallades för stormen. Den var för de allra jobbigaste patienterna.

Beckomberga var ju både ett mentalsjukhus ock en institution för äldre med negativa ålderssymtom.
Dödade dom många människor på stormen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback