Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-09, 15:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Tänker mycket gör jag nog, men då är det mer om sexet, jag tänker för mycket om hur sexet är, hur jag är under sexet och vad jag gör och ska göra under sexet.

Där har du problemet. Jag var likadan förut.

När man tänker en massa om hur man ska göra osv. så tolkar kroppen det typ som stress och försöker avbryta eller ta bort fokus från sexet. Samma problem som gör att killar får erektionsproblem och för tidig utlösning.

Det gäller att fokusera och slappna av.
Citera
2018-11-09, 16:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Där har du problemet. Jag var likadan förut.

När man tänker en massa om hur man ska göra osv. så tolkar kroppen det typ som stress och försöker avbryta eller ta bort fokus från sexet. Samma problem som gör att killar får erektionsproblem och för tidig utlösning.

Det gäller att fokusera och slappna av.

Sant

Men skulle fokusera på att NJUTA och slappna av
Citera
2018-11-17, 04:29
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Jag har nyligen träffat en kille som jag tycker om väldigt mycket. Vi har haft sex 2 gånger men mitt i sexet så tröttnar jag eller blir rastlös eller tappar suget. Vad är det för fel på mig och vad kan man göra?

Det handlar nog inte om att sexet inte är bra för samma problem har hänt med en tidigare sexpartner. I och med att detta förhållande är så nytt så vill jag gärna inte bara avbryta sexet innan han ens hunnit komma...

det är inget fel på dig alls. jag tror att du tröttna, tappar suget eller blir rastlös på grund av att ert sex är för mainstream. Tror att du skulle försöka våga dig på att ''experimentera'' lite. annorlunda ställningar leksaker osv, låt fantasin flöda. Känner igen mig i tappa suger/tröttna och det hjälpte för mig att ''experimentera''. hoppas du förstår och att det är till någon hjälp
Citera
2018-11-20, 11:27
  #28
Avstängd
sealion80s avatar
Testa tantrasex istället.
Citera
2018-11-20, 13:33
  #29
Medlem
Det första jag skriver kan alldeles säkert uppfattas som provocerande, men det är inte målet.
Detta jag skriver kanske du inte behöver svara på, utan är mest för att du ska fråga dig själv och låta det sjunka in.

Jag är kille, men upplevde under en period att det ofta hände att jag bara inte orkade fortsätta. Det handlade inte om att jag inte fysiskt orkade, utan pga att jag blev uttråkad. Detta trots att jag gjorde alla möjliga cirkuskonster hahah...
Vad jag kom fram till är att jag, för att vara väldigt krass; varit en man-hoe. Sexet hade blivit en vana, inte en njutning. Sex utan känslor hade erroderat bort min sexlust. Jag vet inte om detta är relevant för dig, eller om du bara haft dessa två killar som du nämner...

Annars så kan det vara ett helt gäng med andra faktorer, men ingen kan ge dig svaret förutom du själv.
Njuter du av sex? Finns folk som helst enkelt inte gör det.

Men, sist men inte minst, min gissning är att du inte är dig själv i sängen för fem ören. Du säger själv att du ligger och tänker på sexet, hur du är under sexet, vad du ska göra osv osv. Innan dess nämnde du att du kände att du låg där som en död fisk. Det låter MINST sagt som att du inte är avslappnad och låter INTE som att du njuter.
Är det konstigt att du inte njuter om du ligger där och tänker "vad borde jag göra, hur ser detta ut, vad ska han tänka nu"? Det bästa du kan göra för dig själv OCH din kille är att bara släppa loss och göra precis vad du känner för. TRO MIG han kommer att gilla det. Finns få saker som är värre än att ha sex med en tjej som inte vågar slappna av och bara ha kul
Mitt tips är, ha ett samtal om det. Det finns anledningar till att du har spärrar. Dom måste bort, och det görs med samtal. Du kanske vill göra saker som du tror att han kommer att döma dig för, t.ex.

1. Introspektivt - fråga dig själv om du gillar detta, vad du gillar, vad du vill ha ut och VAD som tänder dig.
2. Snacka med honom. Alla korten på bordet. Du är inte bekväm. Varför du inte är bekväm ska du ha kommit fram till i punkt nr.1. Ta det med honom.
3. Börja om på ny kula HELT, och bara släpp loss och ha kul.
Citera
2018-11-20, 14:07
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Tänker mycket gör jag nog, men då är det mer om sexet, jag tänker för mycket om hur sexet är, hur jag är under sexet och vad jag gör och ska göra under sexet.

Att få mig att bli upphetsad är inte svårt, detta händer även om jag är superkåt i början. Det är det som är lite tråkigt att min kåthet inte håller i sig så länge.

Ja, där har du det. Precis där.

Sex har för dig blivit en prestationssport, där du "ska vara bra". Tankarna snurrar i full fart, och din stackars fiffi blir alldeles övergiven och utless. KÄNN henne (detta kan du enkelt öva på när som helst på dagarna och betyder inte att du måste röra henne) och uppskatta henne.

När du knullar ska du bara känna hur sjukt skönt det är och släppa ALLA tankar på att prestera eller "leverera ett bra knull" så länge du inte tar betalt för det...
I motsats till vad andra föreslagit så är det inte fler sexleksaker ni behöver, eller andra ställningar. Det är bara din hjärna som måste sluta gå på högvarv när du knullar.
Du kan väl åtminstone prova detta?

Sealion80 och Questions11, - jag är helt med er!
Citera
2018-11-20, 14:16
  #31
Avstängd
RagataChristies avatar
Har ni väldigt långt sex? Testa att korta ner det isf och se om det hjälper.
Citera
2018-11-22, 12:20
  #32
Medlem
Sluta ha sex istället och se om du saknar det.
Citera
2018-12-03, 12:33
  #33
Medlem
Mitt tips är att sluta när det inte är nice längre, och återgå till att gosa.
På så sätt slipper du koppla sex till något man "bara gör" och kanske bygga upp någon slags njutning i samlaget övertid!
Lycka till
Citera
2018-12-03, 12:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Jag har nyligen träffat en kille som jag tycker om väldigt mycket. Vi har haft sex 2 gånger men mitt i sexet så tröttnar jag eller blir rastlös eller tappar suget. Vad är det för fel på mig och vad kan man göra?

Det handlar nog inte om att sexet inte är bra för samma problem har hänt med en tidigare sexpartner. I och med att detta förhållande är så nytt så vill jag gärna inte bara avbryta sexet innan han ens hunnit komma...


Kan det vara fysiskt och psykiskt är du fysiskt aktiv. Tar du någon medicin
Citera
2018-12-12, 18:44
  #35
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Jag går på p-piller, kan det vara det som är felet?

Klart som fan det kan vara, vad andra än säger, nedsatt sexlust är en vanlig biverkning, jag har mycket erfarenhet i ämnet.
Universalmedicinen kallas cannabis, rök lite tillsammans o mys, så får du en helt annan dimension på sexet

Vet själv hur svårt det är att komma ibland om man inte har rätt "tänk"..
Jag tänker dessutom för mycket på allt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback