Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-29, 17:57
  #25
Medlem
Klart som fan att strålningen från dessa hörlurar skadar.
Den här rapporten är bara en av många som tar upp strålningen från Wifi och påverkan av oxidativ stress, mäns spermieproduktion mm. Inte konstit med alla larmrapporter om att män från västvärlden har ett minskat antal spermieproduktion från 4 till 200 miljoner.

https://reader.elsevier.com/reader/s...A3A0CF13394D77
Citera
2018-12-02, 00:45
  #26
Medlem
Googla fram data för sändareffekt på BT, och nej, även om det finns, så är det inte 100m räckvidd på de BT enheter som oftast är headset, det är 10m-varianten.

Jämför det med sändareffekt på mobiler.

Visst, det kommer helt klart inte påverka din hälsa positivt, men är samtidigt det sista du behöver oroa dig för, först gör du dig av med själva mobilen, sedan routern, microugnen, ja alla elektriska apparatwr som skapar elektromagnetiska fält..

Eller så kommer du in i 1900-talets teknik, 100 år efter oss andra och accepterar att elektriska lampor ersatt fotogenlampan.
Citera
2020-02-04, 09:40
  #27
Avstängd
Lennart-Bladhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Troligtvis så skadar det på lång sikt ja. Storföretagen döljer ju riskerna med EM strålning ifrån telefoner, varför skulle BT vara någon skillnad?

NEJ, det gör dom inte.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Forskning visar att ifall du bor inom 400 meter ifrån en 4G telefon mast, då har du tre gånger så hög risk att utveckla cancer. Du får ta och läsa på innan du kommer med dina fåniga frågor.

Forskning visar att du borde hålla käften om skit du inte vet nåt om.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Oj, jag menade faktiskt GSM, 4G är en intensivare strålning som troligtvis leder till ännu fler fall av cancer.
Jag ber om ursäkt ifall jag råkade nämna fel nät.

The GSM transmitter antenna has a power of 15 dbW
per channel in the 935MHz frequency range.

3G, 4G använder samma frekvenser som GSM gjorde, även 2-3 gånger högre band med. Så jag tror det är obetydligt ifall jag nu hade fel.

Men kör på ni med era blutooth lurar i öronen dygnet runt, jag skiter i er hälsa.

Oj, jag råkade babbla skit om nåt jag inte har en aning om, menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Men för i helvete, gör du dig dummare än vad du är?


https://www.stralskyddsstiftelsen.se...-cancer/#_edn1

"Den största djurstudien hittills om mobilstrålning och cancerrisk, NTP, visar “klara belägg” för att mobilstrålning orsakar cancer. Detta enligt en expertpanel som synade resultaten under våren 2018. Resultaten visade klara belägg för att strålningen orsakade cancer i hjärtat. Dessutom visades ökad förekomst av tumörer i åtta olika organ samt hjärtmuskelsjukdom (kardiomyopati)."

Det står ju klart och tydligt att det är ELEKTROMAGNETISK STRÅLNING som är orsaken, sluta nu att trolla och läs materialet jag länkar till din pajas.

Strålskyddsstiftelsen. Peak Foliehatt! Nu kan vi lägg ner tråden, grabbar. Alla idioterna är här.

Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
SÅ vad kommer man fram till? Att Apple-airpod-bärare får bära de med försiktighet hellre än att bära de 24/7? Vilken slutsats ska dras??

Att foliehattarna har fel, ljuger och har allmänt dålig koll. Skit i dom. Det är bara dom som drabbas, vi andra har använt trådlös teknologi hela livet (fm) och lever gott ändå
__________________
Senast redigerad av Lennart-Bladh 2020-02-04 kl. 09:43.
Citera
2020-02-04, 20:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart-Bladh
NEJ, det gör dom inte.



Forskning visar att du borde hålla käften om skit du inte vet nåt om.



Oj, jag råkade babbla skit om nåt jag inte har en aning om, menar du?



Strålskyddsstiftelsen. Peak Foliehatt! Nu kan vi lägg ner tråden, grabbar. Alla idioterna är här.



Att foliehattarna har fel, ljuger och har allmänt dålig koll. Skit i dom. Det är bara dom som drabbas, vi andra har använt trådlös teknologi hela livet (fm) och lever gott ändå


Du missade den viktigaste delen utav mina inlägg, nämligen detta: "Men kör på ni med era blutooth lurar i öronen dygnet runt, jag skiter i er hälsa."

Seså, var en dum idiot nu och sov gärna med dina airpods i öronen under natten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback