Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-05, 00:04
  #1
Avstängd
Ja som tråden lyder, kan man ha inne en (Apples) airpod för länge?
Citera
2018-11-05, 01:10
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Ja som tråden lyder, kan man ha inne en (Apples) airpod för länge?
Nej, "bluetooth strålning" du har ju FM strålning då också vidare...
Citera
2018-11-05, 08:20
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Nej, "bluetooth strålning" du har ju FM strålning då också vidare...


Sant, ingen annan med kommentar om strålning när det gäller Airpod, eller är det en säker manick ur längre sikt?
Citera
2018-11-05, 08:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Sant, ingen annan med kommentar om strålning när det gäller Airpod, eller är det en säker manick ur längre sikt?


Troligtvis så skadar det på lång sikt ja. Storföretagen döljer ju riskerna med EM strålning ifrån telefoner, varför skulle BT vara någon skillnad?
Citera
2018-11-05, 10:03
  #5
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Troligtvis så skadar det på lång sikt ja. Storföretagen döljer ju riskerna med EM strålning ifrån telefoner, varför skulle BT vara någon skillnad?
Men gud förbannat, hur många känner du som dött av "mobil strålning"
Citera
2018-11-05, 10:27
  #6
Avstängd
Så sammantaget är det 1600 kr i sjön om man nu menar att det medför risker? Nu bär ju var och varannan där ute en airpod i örat men frågan är om alla är medvetna? Men om vi jämför vanligt mobilprat med mobilen vid örat, så borde väl airpod vara bättre i jämförelse ur strålningsperspektiv? Någon?
Citera
2018-11-05, 10:58
  #7
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Så sammantaget är det 1600 kr i sjön om man nu menar att det medför risker? Nu bär ju var och varannan där ute en airpod i örat men frågan är om alla är medvetna? Men om vi jämför vanligt mobilprat med mobilen vid örat, så borde väl airpod vara bättre i jämförelse ur strålningsperspektiv? Någon?
Tror du inte att du har strålning från din mobiltelefon? Finns ju mängder av saker som strålar, tex:
trådlösa nätverk, radio, tv, mikrovågsugn, ir, trådlösa telefoner mm.
Ja, mycket hellre bluetooth i örat än en telefon.

Varför skriver du med fet text?
__________________
Senast redigerad av stelex 2018-11-05 kl. 11:10.
Citera
2018-11-05, 17:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Men gud förbannat, hur många känner du som dött av "mobil strålning"


Forskning visar att ifall du bor inom 400 meter ifrån en 4G telefon mast, då har du tre gånger så hög risk att utveckla cancer. Du får ta och läsa på innan du kommer med dina fåniga frågor.
Citera
2018-11-05, 17:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Så sammantaget är det 1600 kr i sjön om man nu menar att det medför risker? Nu bär ju var och varannan där ute en airpod i örat men frågan är om alla är medvetna? Men om vi jämför vanligt mobilprat med mobilen vid örat, så borde väl airpod vara bättre i jämförelse ur strålningsperspektiv? Någon?


Jag hade valt telefonens strålning, för då kan jag kontrollera hur mycket jag strålar mina öron. Har man en BT sändare där hela dagarna, ja då strålar du dina öron samt hjärna hela dagarna...
Citera
2018-11-05, 17:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Forskning visar att ifall du bor inom 400 meter ifrån en 4G telefon mast, då har du tre gånger så hög risk att utveckla cancer. Du får ta och läsa på innan du kommer med dina fåniga frågor.

Det där påståendet får du nog leda i bevis.
Citera
2018-11-05, 17:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Det där påståendet får du nog leda i bevis.


https://emwatch.com/wp-content/uploa...?0c6aef&0c6aef

Jag skrev inlägget i en annan tråd, men här du. Varsågod!

Citat:

"Can Cell Towers Cause Cancer?
A study performed by doctors from the German city of Naila monitored 1000 residents who had lived in an area around two cell phone towers for 10 years. During the last 5 years of the study they found that those living within 400 meters of either tower had a newly-diagnosed cancer rate three times higher than those who lived further away.

Breast cancer topped the list, but cancers of the prostate, pancreas, bowel, skin melanoma, lung and blood cancer were all increased."
Citera
2018-11-05, 18:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://emwatch.com/wp-content/uploa...?0c6aef&0c6aef

Jag skrev inlägget i en annan tråd, men här du. Varsågod!

Citat:

"Can Cell Towers Cause Cancer?
A study performed by doctors from the German city of Naila monitored 1000 residents who had lived in an area around two cell phone towers for 10 years. During the last 5 years of the study they found that those living within 400 meters of either tower had a newly-diagnosed cancer rate three times higher than those who lived further away.

Breast cancer topped the list, but cancers of the prostate, pancreas, bowel, skin melanoma, lung and blood cancer were all increased."


Jag synar din studie på 1000 pers och höjer med en studie från danmark på 358 000 pers som inte hittat något samband.

Cancer ökar inte per capita, hade strålning varit en bidragande orsak hade det märkts rätt jävla ordentligt.
https://www.sciencedirect.com/scienc...13935110001015
__________________
Senast redigerad av archiballt 2018-11-05 kl. 18:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback