Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-05, 19:42
  #13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur står sig caterham 7 i sverige?

Värstingmodellen för ~48k£ ser rätt kul ut.
https://www.youtube.com/watch?v=tka1E95cIhw
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-11-05 kl. 19:44.
Citera
2018-11-05, 20:51
  #14
Medlem
En till kärringbil som ofta ses krascha på Ringen är Renault Megan RS.

Har aldrig kört den men du hade säkert roligare i din M3a...
Citera
2018-11-27, 13:49
  #15
Medlem
Skulle inte köpt r35 eller corvette för svenska banor, roligare med något lättare.
Dessutom något man faktiskt kan hantera en avåkning med ekonomiskt.

Kollat rejsa? Finns rätt gott om potenta vagnar som redan är bananpassade men samtidigt går att nyttja till och från banan utan att gå under mentalt av ljudnivå / avsaknad komfort.
Citera
2018-11-27, 18:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsg
Skulle inte köpt r35 eller corvette för svenska banor, roligare med något lättare.
Dessutom något man faktiskt kan hantera en avåkning med ekonomiskt.

Kollat rejsa? Finns rätt gott om potenta vagnar som redan är bananpassade men samtidigt går att nyttja till och från banan utan att gå under mentalt av ljudnivå / avsaknad komfort.

Tack för tipset om rejsa! Hade inte koll på att det fanns köp & sälj där.. får kika och se vad jag kan hitta 😊
Citera
2019-01-04, 01:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Corvette kan du skippa, den klarar inte banan. Kommer bli VARM.


Rent felaktigt. C6 har inga bekymmer med detta.
Citera
2019-01-04, 01:55
  #18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminalresearch
Rent felaktigt. C6 har inga bekymmer med detta.
Å andra sidan, så djävla svårt kan det inte vara att uppgradera kylningen för motorn om det nu skulle bli problem.
Citera
2019-01-07, 13:09
  #19
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminalresearch
Rent felaktigt. C6 har inga bekymmer med detta.

Det har den visst. Ren okunskap om du påstår något annat.
Citera
2019-01-08, 21:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Det har den visst. Ren okunskap om du påstår något annat.
Jag har också för mig att det var problem med C6an, framförallt 06-07 och att det därefter åtgärdades från 08a och framåt?
Citera
2019-01-08, 21:11
  #21
Medlem
Drevs avatar
En Toyota GT86 eller Subaru BRZ? Slöa men en underbar bil att köra. Inte en perfekt banbil men om du kostar på den andra däck och fälgar, kanske ett turbokit så är du i mål!
Citera
2019-01-25, 19:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drev
En Toyota GT86 eller Subaru BRZ? Slöa men en underbar bil att köra. Inte en perfekt banbil men om du kostar på den andra däck och fälgar, kanske ett turbokit så är du i mål!

Säkert roliga bilar, men känns som ett kliv ned från min gamla m3! Har du någon egen erfarenhet av de bilarna? 😊
Citera
2019-01-25, 20:07
  #23
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0N1N
Säkert roliga bilar, men känns som ett kliv ned från min gamla m3! Har du någon egen erfarenhet av de bilarna? 😊

Jo effektmässigt är det så, verkligen.. Jag äger en Toyota GT86 som jag kör året runt. Bland de mest körglada bilar jag varit med om men såklart så ligger den efter i effekten jämfört med "riktiga sportbilar"
Annars är den ekonomisk att äga, krånglar aldrig, väldigt ovanlig på vägarna och en bra tvåpersonersbil!
Ingen erfarenhet av bankörning med den dock! (Än)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback