Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-15, 22:33
  #49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Min kille har vid två tillfällen slagit mig, första gången rätt brutalt med knytnäveslag i ansiktet och andra gången en smäll i pannan. Ändå är jag lika kär och fortsätter ha kontakt och vi ska träffas så fort båda fått pengar igen.
Båda gångerna var på fyllan, båda var väldigt fulla. Tycker ni det är ok att vara med honom? det hände ju trots allt på fyllan, kan inte tänka mig att han skulle höja handen mot mig nykter. Är risken stor att det händer igen trots han sagt att aldrig mer göra om det?

Så länge han håller sig till att bara slå dig på fyllan är det lugnt...

Citera
2018-11-15, 22:42
  #50
Medlem
Håller med de flesta här. Känner du till begrepp som medberoende och normalisering t ex?
Googla på det annars.
Eller slutar du dom ett halvkolli som för äta din mat genom en slang och fortsätter försvara honom dräglandes "men han är ju snäll innerst inne"...
Citera
2018-11-15, 22:51
  #51
Avstängd
Om det bara är på fyllan han slår dig så ja, det tycker jag. Han låter för övrigt väldigt trevlig. Alla gör vi misstag.
Citera
2018-11-15, 22:57
  #52
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Min kille har vid två tillfällen slagit mig, första gången rätt brutalt med knytnäveslag i ansiktet och andra gången en smäll i pannan. Ändå är jag lika kär och fortsätter ha kontakt och vi ska träffas så fort båda fått pengar igen.
Båda gångerna var på fyllan, båda var väldigt fulla. Tycker ni det är ok att vara med honom? det hände ju trots allt på fyllan, kan inte tänka mig att han skulle höja handen mot mig nykter. Är risken stor att det händer igen trots han sagt att aldrig mer göra om det?
Vill du bli slagen mer och få kriminella ADHD-ungar så kör på.
Citera
2018-11-15, 23:13
  #53
Medlem
LiveOmertas avatar
Ingen ska behöva vara med om våld i ett förhållande. Spelar ingen roll om det är nyktert eller inte. Är det våld med i det hela har det gått för långt enligt mig. Lämna.
Citera
2018-11-16, 08:27
  #54
Medlem
Att han slår dig på fyllan är problemet .det gör att han inte kan kontrollera sig när han druckit.nästa gång kanske han tar upp en kniv ...tänk så här.hur vill du vara om.10 år..en sönderslagen försupen kvinna som åldrats i förtid.eller En glad vacker hälsosam tjej .som undviker alkohol och droger.du väljer själv...
Citera
2018-11-16, 12:52
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Funderat nu senaste dagarna på att lämna. Men vet inte vad jag ska säga till honom. Känns jättesvårt

Du är värdefull och viktig och borde prova att fokusera på vem du vill vara och vilket liv du vill ha. Du hakar fast vid tanken på den här killen för att slippa jobba på dig själv, misstänker jag. Vem och vad han är är inte det viktiga här. Vem är du? Vem vill du vara? Vad är viktigt för dig? (Och svara inte "min pojkvän" för tusan. Vem är DU?)
Citera
2018-11-25, 16:20
  #56
Medlem
Att du överväger, ens snuddar vid tanken att stanna hos en snubbe som slår dig är bortom mitt förstånd!

-Du fattar väl att han kommer att slå dig igen?
-Du fattar väl att han inte respekterar dig?
-Du fattar väl han är världens looser? Slår sin tjej och har inga pengar. Denna snubben är verkligen bottenskrapet, du får svårt att hitta någon sämre, ens om du försöker.

Självklart ska du lämna honom. NU!
Citera
2018-11-25, 19:52
  #57
Medlem
Med risk för att låta okänslig men, stannar man hos en kvinnomisshandlare så är man en enabler och har bara sig själv att skylla när nästa smäll kommer.

Du vet att han slåss. Vill du inte bli slagen så lämnar du. Stannar du, ja då kommer du få stryk men det är inte synd om dig.
Citera
2018-11-26, 17:20
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Min kille har vid två tillfällen slagit mig, första gången rätt brutalt med knytnäveslag i ansiktet och andra gången en smäll i pannan. Ändå är jag lika kär och fortsätter ha kontakt och vi ska träffas så fort båda fått pengar igen.
Båda gångerna var på fyllan, båda var väldigt fulla. Tycker ni det är ok att vara med honom? det hände ju trots allt på fyllan, kan inte tänka mig att han skulle höja handen mot mig nykter. Är risken stor att det händer igen trots han sagt att aldrig mer göra om det?


Bara på fyllan sa du? DET SPELAR INGEN ROLL!!!!
Skärp dig och gå en annan väg, vet du hur de KAN sluta.. hur många som dött, blivit skadade för livet, måste skaffa skyddad identitet?

Han ska aldrig göra om det.. precis vad alla de andra fick höra... och nej du kan inte bota honom..
När han har papper på att han gått på behandling för sin aggressivitet ja då kanske.


Vet inte vad du ska säga?
Det är slut, jag kan inte acceptera våld mot mig, vill ej höra nåt mer från dig tack och hej.

Sen SVARA inte och avsluta ALL kontakt blocka i sociala medier och på telen.

Alla förtjänar bättre
__________________
Senast redigerad av Onyxer 2018-11-26 kl. 17:24.
Citera
2018-11-26, 17:26
  #59
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
drick mindre båda två. sen vet vi inte vad som hände, vissa kvinnor tror som kan göra vad som helst iom att man inte får göra dom.
Citera
2018-11-27, 08:27
  #60
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Det svåra med att vi inte ska supa mer tillsammans är att han är alkoholist. Visst jag har oxå alkoholproblem men inte så att jag måste ha alkohol varje dag. Ända gångerna han e nykter e när pengarna är slut o de inte går o köpa. Eller han e väl blandmissbrukare.. till och med heroin. Jag e 24 o han 44 o jag hör hur sjukt allt låter att jag ändå har kännslor för honom och vi ska träffas snart igen.
Vid båda misshandelstillfällena har det handlat om svartsjuka. Han har knuffat mig en gång men de räknar jag inte som så allvrligt.
Får inte bort han ur huvudet fast jag borde

Hej. Att han har knuffat dig en gång räknar du inte som så allvarligt. Din blandmissbrukare har upprepade gånger visat att han är en odåga. Varför är just du intresserad av att vara med den här nöten? Jag blev knuffad av en pojkvän en gång när jag var i din ålder. Vi bodde ihop och jag lämnade honom samma dag, lämnade möbler och allt. Han blev direkt helt ointressant och en total nolla i mina ögon. Jag vill ha ett bra liv och det vill nog du med.
Ert missbruk kanske möjliggör det här destruktiviteten men missbruket hjälper dig också att släta över. Att gå in i resonemang om det är inte lönt och det ska du heller inte göra själv. Det går inte att förändra någon annan, lägg inte tid på det.

Citat:
Ursprungligen postat av taxan
Att du överväger, ens snuddar vid tanken att stanna hos en snubbe som slår dig är bortom mitt förstånd!

-Du fattar väl att han kommer att slå dig igen?
-Du fattar väl att han inte respekterar dig?
-Du fattar väl han är världens looser? Slår sin tjej och har inga pengar. Denna snubben är verkligen bottenskrapet, du får svårt att hitta någon sämre, ens om du försöker.

Självklart ska du lämna honom. NU!

Jag håller helt med taxan här. Och du kommer kunna släppa honom, sluta släpp in honom, sluta träffa honom. Det kommer att bli en befrielse. Och ja, du får säkert svårt att hitta någon sämre.
Återkom och berätta hur det går.
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-27 kl. 08:51.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback