Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-04, 22:09
  #61
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Mamma har ringt utan resultat. Jag ska testa ringa till veckan och se om det går bättre för mig.

Ska bli intressant att lyssna till filen och höra vad som egentligen sades.
Det är vidrigt att de utnyttjar äldre så här. Jag hoppas att ni kan häva avtalet. En lag som förbjuder telefonförsäljning helt är vad jag skulle önska.
Citera
2018-11-06, 23:03
  #62
Medlem
Känns orätt att jag är tvungen att betala nästan 7000kr 1året, den som är kreditvärdig endast betalar 1700 året. Ändå har jag sagt att jag kan betala ett år i förskott på summan sim vanliga människor betalar. Så sitter det och tizxx att inget bajs i oiiusoc killar
Citera
2018-12-07, 01:29
  #63
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är vidrigt att de utnyttjar äldre så här. Jag hoppas att ni kan häva avtalet. En lag som förbjuder telefonförsäljning helt är vad jag skulle önska.

Håller med! I inlägg # 37 klagade jag på Svenska Dagbladet som tjatade på mig en prenumeration, men skickade en maillänk som jag skulle klicka på inom tre dygn om jag ville ha tidningen. Jag klickade inte på den för då hade jag ångrat mig.
Ändå plingade det in en faktura nu mitt i natten.
Citera
2018-12-07, 10:24
  #64
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Håller med! I inlägg # 37 klagade jag på Svenska Dagbladet som tjatade på mig en prenumeration, men skickade en maillänk som jag skulle klicka på inom tre dygn om jag ville ha tidningen. Jag klickade inte på den för då hade jag ångrat mig.
Ändå plingade det in en faktura nu mitt i natten.
Vidrigt! Bara att bestrida.
Skriv ett mejl och kräv att den hävs. ( Du kan anmäla till polisen).

Du kanske redan vet men skriver ändå.

Citat. "Om du bestrider en faktura är det viktigt att kontakta företaget skriftligen så att du kan bevisa att du har protesterat. Det går lika bra att bestrida via mejl som med brev. Om du väljer brev kan du välja att skicka brevet rekommenderat för att få ett kvitto på försändelsen. Kom ihåg att spara en kopia på ditt bestridande.

I meddelandet till företaget ska du uppge dina kontaktuppgifter och även ange nummer, belopp och datum på den faktura som du anser är felaktig. Om du har möjlighet kan du bifoga en kopia på fakturan i ditt meddelande, men spara alltid originalet själv. Ange också anledningen till varför du inte tänker betala."
https://www.hallakonsument.se/klaga-...aktig-faktura/

https://www.kronofogden.se/bluffakturor.html
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2018-12-07 kl. 10:27.
Citera
2018-12-07, 10:33
  #65
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Håller med! I inlägg # 37 klagade jag på Svenska Dagbladet som tjatade på mig en prenumeration, men skickade en maillänk som jag skulle klicka på inom tre dygn om jag ville ha tidningen. Jag klickade inte på den för då hade jag ångrat mig.
Ändå plingade det in en faktura nu mitt i natten.
Förresten, är det verkligen SvD som ligger bakom detta? Ring dom först.

Många oseriösa telefonförsäljare som försöker bluffa folk där ute.
Citera
2018-12-07, 22:51
  #66
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Förresten, är det verkligen SvD som ligger bakom detta? Ring dom först.

Många oseriösa telefonförsäljare som försöker bluffa folk där ute.

Ja, det är verkligen SvD. Det var samma nummer som du uppgav.

Jag googlade också mitt i natten om hur jag skulle gå tillväga och läste det där med att jag skulle skriva till dem. Men jag var så uppretad att jag ringde till dem för jag ville prata med dem. Jag skällde inte eller så, jag förklarade bara mitt ärende och sade att det måste ha blivit något fel. Killen jag talade med var förståndig och kollade upp allt och höll med om detta. Han makulerade fakturan, så nu är det bra.
Citera
2018-12-10, 16:27
  #67
Medlem
Hur gick det med morsans avtal ?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback