Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-13, 12:37
  #49
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Vi har ju inte diskuterat det här ännu men ska försöka dra upp det i dagarna å hon inte är hemma för tillfället jobbar du vet natt skift

Det kanske visar sig att hon inte vill ha med mig överhuvudtaget eller vill hon kanske ha mig i samma rum. Jag fråga här inne vad ni andra tycker och även gjort själva

Mödravården brukar ha föreläsningar om hur en förlossning går till.

Du kanske inte tror det, men du kommer kunna hjälpa till om ni båda vill.

Kolla om det finns kurser enligt konceptet ”föda utan rädsla” där ni bor. Det handlar eg ej så mkt om rädsla utan om att få verktyg att kunna slappna av som kvinna, så att kroppen kan göra det stora jobbet utan att man spänner sig.

Där får partnern tydliga, handfasta tips om hur han kan göra för att hjälpa kvinnan att slappna av och inte bli rädd. Det är ju trots allt nåt man själv aldrig varit med om, även om ”kvinnor har fött barn i tusentals år och allt är så naturligt” (som ni säkert får höra av folk).

Det kan vara skönt att ha en uppgift och en roll istället för att bara titta på och känna sig maktlös.

Läs boken ”föda utan rädsla” av Susanna Heli, om ni inte hittar nån kurs.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback