Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 18:54
  #1
Medlem
Hej!

Är på jakt efter en lång rock, för herrar. Svart eller mörkblå. Har kollat överallt men kan ej hitta någon!
Tanken är att rocken ska gå under knäskålarna. Referensbild: http://images2.fanpop.com/images/pho...07-399-400.jpg

Vet ni vart man kan köpa liknande?
Citera
2018-11-04, 19:56
  #2
Medlem
jonne5s avatar
Hej,

Det finns mer eller mindre inga butiker som säljer rockar i den längden direkt från galge utan vad du får göra är helt enkelt besöka en butik som kan göra en rock åt dig och då anpassar du givetvis längden till den du vill ha.

Lund & Lund (i Stockholm) kanske har det du söker? Second handbutiker? Jag vet att Brothers gör M2M rockar, finns säkert fler.
__________________
Senast redigerad av jonne5 2018-11-04 kl. 20:08. Anledning: lade till tips på butiker
Citera
2018-11-04, 21:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonne5
Hej,

Det finns mer eller mindre inga butiker som säljer rockar i den längden direkt från galge utan vad du får göra är helt enkelt besöka en butik som kan göra en rock åt dig och då anpassar du givetvis längden till den du vill ha.

Lund & Lund (i Stockholm) kanske har det du söker? Second handbutiker? Jag vet att Brothers gör M2M rockar, finns säkert fler.

Okej, stort tack!
Citera
2018-11-05, 11:49
  #4
Medlem
kebabsvarvs avatar
Längre rockar har blivit vanligare bland high fashion-märkena så det borde gå att hitta, annars är second-hand ett rimligt alternativ. Sen har du alltid denna klassiker.
Citera
2018-11-05, 11:51
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Längre rockar har blivit vanligare bland high fashion-märkena så det borde gå att hitta, annars är second-hand ett rimligt alternativ. Sen har du alltid denna klassiker.
Ska man pröjsa mer än 10lax för en rock så kan man lika gärna låta göra en skräddarsydd.
Citera
2018-11-05, 17:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Längre rockar har blivit vanligare bland high fashion-märkena så det borde gå att hitta, annars är second-hand ett rimligt alternativ. Sen har du alltid denna klassiker.

Tack! Har fått många tips om 2nd hand så ska absolut kolla där.

Min budget ligger på ca. 15k, men vill absolut ha så billigt som möjligt.

Tack för svar!
Citera
2019-02-19, 21:25
  #7
Medlem
Nu misstänker jag att TS redan ordnat med rock, men allmänt tips är att leta på kontinenten, där det är lite mer konservativt och större efterfrågan på klassiska snitt (till skillnad från Sverige där modet skiftar vecka till vecka och allt utbud med det).

För oss som inte aspirerar på en tjänst på TV-sporten (kort rock med knappar som bara precis lyckas hållla ihop den hårt ihopsnörpta rocken) utan vill ha bekväma fullängdsrockar (därtill många till 50% just nu)

https://www.lodenfrey.com/en/Men/Fas...usiness-Coats/
__________________
Senast redigerad av Bertolucci 2019-02-19 kl. 21:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback