Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 09:03
  #1
Medlem
Aviarts avatar
Då följer jag min tradition och startar en ny tråd om Worlds 2018. Turnering har kommit till sin ände och idag, just nu, startar finalen. För första gången på många år har vi ett västerländskt lag i final!


Så vad tror folket här, vinner Fnatic och inleder en ny golden age i EU eller vinner ytterliggare ett LPL lag och fastslår asiaternas dominans?
Citera
2018-11-03, 09:27
  #2
Medlem
a2cs avatar
Länka?

Någon LOL- spelare får gärna förklara grunderna. Är det så att 5 möter 5, samtliga 10 spelare väljer 10 unika hjältar/champions, dom slåss och farmar medan det slutgiltiga målet är att förstöra motståndarens huvudbyggnad?

Har spelat lite dota i min ungdom och LoL är väl ursprungligen en kopia av det.

Är på jobbet men kommer inte ha något arbete idag, kikar gärna på vad som.
Citera
2018-11-03, 09:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Länka?

Någon LOL- spelare får gärna förklara grunderna. Är det så att 5 möter 5, samtliga 10 spelare väljer 10 unika hjältar/champions, dom slåss och farmar medan det slutgiltiga målet är att förstöra motståndarens huvudbyggnad?

Har spelat lite dota i min ungdom och LoL är väl ursprungligen en kopia av det.

Är på jobbet men kommer inte ha något arbete idag, kikar gärna på vad som.

Precis, samma slags spel som Dota, vet inte om det finns något officiellt namn på genren, men det är samma. https://www.twitch.tv/riotgames

Heja Fnatic!
Citera
2018-11-03, 09:55
  #4
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Länka?

Någon LOL- spelare får gärna förklara grunderna. Är det så att 5 möter 5, samtliga 10 spelare väljer 10 unika hjältar/champions, dom slåss och farmar medan det slutgiltiga målet är att förstöra motståndarens huvudbyggnad?

Har spelat lite dota i min ungdom och LoL är väl ursprungligen en kopia av det.

Är på jobbet men kommer inte ha något arbete idag, kikar gärna på vad som.

Ja, ber om ursäkt. Gjorde inte direkt tråden så vänlig mot dom som kanske inte är så insatta.

Grunderna är, som du säger, 5v5 där målet är att förstöra motståndarens "nexus" byggnad. På vägen dit så farmar man minions för guld och tar neutrala monster som all ger olika buffar. Drakar, Baron och Rift Herald är några. Drakarna ger olika boosts beroende på vilken typ (Wind, Mountain Drake, Fire etc) Det största av dessa neutrala är Baron Nashor. Den ger en stor boost till din AD/Magic dmg och gör dessutom dina minions starkare och mer resistenta. Utanför ett lags Nexus så finns tre stycken "inhibitors" som, när dom är förstörda, ger det andra laget "Super minions" som då är svårare att döda.

Detta är en bäst av fem matcher och det är första gången på typ 7-8 år som ett västerländskt lag har kommit till final. Sverige är representerade genom Fnatics AD Carry "Rekkles", vilket gör det väldigt intressant
Citera
2018-11-03, 10:15
  #5
Medlem
Aviarts avatar

Lägger det i spooiler så inte någon skummar tråden och tänker se matchen vid senare tillfälle
Citera
2018-11-03, 10:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kablash
...officiellt namn på genren...

Kallas för MOBA, Multiplayer Online Battle Arena.
Citera
2018-11-03, 10:33
  #7
Medlem
Citera
2018-11-03, 10:42
  #8
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappdjävel


Citera
2018-11-03, 10:52
  #9
Medlem
Citera
2018-11-03, 11:18
  #10
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappdjävel

Aaa. fast nää....

Jahapp.

Citera
2018-11-03, 11:43
  #11
Medlem
GG no re.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback