Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 00:39
  #1
Medlem
Vilka större och seriösa bloggplattformar finns det förutom Wordpress, Blogger, och Wix?

Tack för alla tips man kan få.

De plattformar som ni tipsar om får gärna INTE vara kända för att censurera kontroversiellt innehåll.

Mvh
Citera
2018-11-03, 00:48
  #2
Medlem
prinsprozacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Vilka större och seriösa bloggplattformar finns det förutom Wordpress, Blogger, och Wix?

Tack för alla tips man kan få.

De plattformar som ni tipsar om får gärna INTE vara kända för att censurera kontroversiellt innehåll.

Mvh

Nouw är väl ganska stor vad jag känner till. Vet dock inte hur det är med censureringen där.
Citera
2018-11-03, 00:57
  #3
Medlem
Betala för domän/hosting så vill du inte få några censureringsproblem.
Citera
2018-11-03, 00:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsprozac
Nouw är väl ganska stor vad jag känner till. Vet dock inte hur det är med censureringen där.

Plattformen är svensk ser jag. Den kommer i så fall bli nedstängd ganska omgående.

Några andra?

Finns det inga ryska (men engelskspråkiga) plattformar?

Fast i o f borde väl någon amerikansk plattform (med grundlagen om yttrandefrihet) vara bäst?

Just det, det får inte vara någon slags microblogg, eller blogg av typen som går ut på att man retwetta och interagera med andra bloggare och fan och hans moster. Det ska vara så att man kan publicera artiklar med bilder och inbäddade videos, precis som Wordpress och Blogger. Inget krusedull så att säga.
__________________
Senast redigerad av Against-modernity 2018-11-03 kl. 01:04.
Citera
2018-11-03, 01:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Plattformen är svensk ser jag. Den kommer i så fall bli nedstängd ganska omgående.

Några andra?

Finns det inga ryska (men engelskspråkiga) plattformar?

Fast i o f borde väl någon amerikansk plattform (med grundlagen om yttrandefrihet) vara bäst?

Livejournal.
Värt att notera att ingen kommer att ödsla tid på att censurera din blogg som ingen vill läsa.
Citera
2018-11-03, 01:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seidel
Livejournal.
Värt att notera att ingen kommer att ödsla tid på att censurera din blogg som ingen vill läsa.

Jag räknar med att komma upp i 10 000 läsare i månaden, efter ett år.
Citera
2018-11-03, 01:16
  #7
Medlem
Just det, det är väldigt viktigt att man kan lägga in en besöksräknare från Bloggportalen.se
Citera
2018-12-02, 17:41
  #8
Medlem
Jag blev tipsad om Weebly, https://en.wikipedia.org/wiki/Weebly

Är den något att hänga i julgranen?

Är några av följande bra?

https://www.shoutmeloud.com/best-8-w...-for-free.html
Citera
2021-07-27, 00:32
  #9
Medlem
Pansarhyenas avatar
Gammal tråd, men jag undrar precis detsamma som trådstartaren, så kanske läge för en uppdatering.

Alltså: Vilka bloggplattformar finns det idag om man vill skriva saker som kan uppfattas som kontroversiella och därför helst undviker de stora plattformarna?

Eller kan man faktiskt känna sig ganska trygg på Blogger och Wordpress så länge man inte bryter mot några lagar?

(För att vara lite mer konkret: Jag är inte intresserad av att skriva saker av typen "alla negrer borde dödas", men jag vill kunna skriva "neger" istället för det fåniga "n-ordet" utan att riskera att bli utkastad från plattformen.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback