Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-02, 19:06
  #13
Medlem
Tack för alla fina tips ! Blir något lätt ikväll fan sugen på en rejäl köttbit men det för vänta.
Citera
2018-11-02, 21:19
  #14
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Behöver ha i mig kcal och pga utdragen tand så är det dricka mat som gäller . Har en blender eller vad de nu heter.

Någon med tips på dricka med endel kalorier som ändå är nyttigt och smakar bra ?

En smoothie eller proteinshake med jordnötter i kommer ge dig både mättnad och kalorier.
Citera
2018-11-02, 21:20
  #15
Medlem
Buljong och släta soppor.
Citera
2018-11-03, 00:57
  #16
Medlem
prinsprozacs avatar
Skulle säga antingen smoothies, varma koppen, soppa eller näringsdrycker (dock är de jäkligt dyra, i alla fall de jag haft, vet ej om det gäller alla märken/sorter).
Citera
2018-11-03, 01:03
  #17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Tack för alla fina tips ! Blir något lätt ikväll fan sugen på en rejäl köttbit men det för vänta.

Pannbiff kan väl vara lämpligt i så fall.. (Lättuggat).

Men "Nutrilett", sådant där bantningspulver man rör ut i vatten ska man väl kunna klara sig på ett tag innan man blir ett "biaffrabarn" av svält. Mjölk sägs ge 80-90% av det man behöver, förutom C-vitamin och järn, så mjölk kanske?

Nåja, tandvärken/problemen går nog snart över.
Citera
2018-11-03, 01:08
  #18
Medlem
Varför dricka?
Är ju bara att tugga på andra sidan.

Har själv dragit ut tand. Va inga problem att tugga mat på höger sida
Citera
2018-11-04, 22:14
  #19
Medlem
TraXzmans avatar
Mixa potatis, köttbullar ,gräddsåsen med lite lingonsylt så får du sen en flytande köttbulle-potatis gräddsås- soppa. Ba mixa allt slät på en tallrik med sås eller kokt vatten med lite buljong
Citera
2018-11-10, 20:47
  #20
Medlem
Hade helt överjävligt ont överallt i munnen när jag just fått min räls i mun för massa år sen. Vad som helst går egentligen att köra i mixern å så tillsätter man vatten, buljong eller yoghurt/mjölk/creme fraiche till drickbar konsistens . Körde ofta kokt potatis lök och torsk el lax med buljong å fraische till en fisk å potatissoppa. Smoothies på yoghurt å frukt/bär såklart till frukost /mellis.
Går att ha i kokosmjölk eller jordnöts smör eller avokadobitar el banan efter smak å tycke i olika mixar också om man vill ha i mer matighet i dem.

Sen är ju glass utan bitar som smälter i munnen också bra. Dämpade dessutom smärtan rätt effektivt i mitt fall iaf.

Tror att jag nån gång mixade felix gulaschsoppa på burk till en geggig smet och drack också. Nöden har ingen lag å mixern är din bästa vän
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback