Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-02, 15:12
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
En ny film om julen, den är väldigt mysig och lite smårolig att titta på. Kan det vara en film för dig?

Nu vet jag att det är långt till julen, men det blir en tidig julfilm. Kanske 2 månader för tidigt.
Citera
2018-11-02, 19:57
  #2
Medlem
Netflix brukar lägga upp mycket med jultema framåt december och sen ta bort det igen efter säsongen. Gamla klassiker också.
Citera
2018-11-02, 20:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
En ny film om julen, den är väldigt mysig och lite smårolig att titta på. Kan det vara en film för dig?

Nu vet jag att det är långt till julen, men det blir en tidig julfilm. Kanske 2 månader för tidigt.

Inte första julfilmen som har lagts upp på Netflix. Såg exempelvis att Christmas With A View lades upp häromdagen.

The Holiday Calendar: En talangfull fotograf är fast på ett tråkigt arbete när hon ärver en antik adventskalender som kanske kan förutspå framtiden – och leda henne till kärleken.

Rent spontant, så låter det inte som en film för mig. Jag är inte överdrivet förtjust i romantiska filmer, och det kvittar om det är en julfilm. Min typ av julfilm är snarare 'familjefilmer'.

Citat:
Ursprungligen postat av OlympusTjej
Netflix brukar lägga upp mycket med jultema framåt december och sen ta bort det igen efter säsongen. Gamla klassiker också.

Vissa filmer har dock funnits kvar sedan förra året. Så allt försvinner inte efter julsäsongen ett visst år.
Citera
2018-11-07, 18:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusTjej
Netflix brukar lägga upp mycket med jultema framåt december och sen ta bort det igen efter säsongen. Gamla klassiker också.

Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Inte första julfilmen som har lagts upp på Netflix. Såg exempelvis att Christmas With A View lades upp häromdagen.

The Holiday Calendar: En talangfull fotograf är fast på ett tråkigt arbete när hon ärver en antik adventskalender som kanske kan förutspå framtiden – och leda henne till kärleken.

Rent spontant, så låter det inte som en film för mig. Jag är inte överdrivet förtjust i romantiska filmer, och det kvittar om det är en julfilm. Min typ av julfilm är snarare 'familjefilmer'.



Vissa filmer har dock funnits kvar sedan förra året. Så allt försvinner inte efter julsäsongen ett visst år.

Så är det säkert.
Citera
2018-11-08, 18:44
  #5
Medlem
fernebos avatar
Vem har gjort den och vilka är med i den??? Eller är det en dokumentär?
__________________
Senast redigerad av fernebo 2018-11-08 kl. 18:46.
Citera
2018-11-08, 21:48
  #6
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vem har gjort den och vilka är med i den??? Eller är det en dokumentär?

Ingen dokumentär.

Vi ser bland annat skådespelarna Kat Graham, Ethan Peck och Quincy Brown. Bradley Walsh är filmregissören. Du kan se mer här -> https://www.imdb.com/title/tt8262802/
Citera
2018-11-11, 16:47
  #7
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag är något av en julfilmsjunkie och jag uppskattade The Holiday Calendar (2018) en del. Den påminde stundtals om en typisk Hallmark-julfilm men manuset var lite mer elaborerat medan skådespelandet var på ungefär samma nivå (ska tilläggas att skådespelandet sällan är dåligt för just den typen av filmer just på Hallmark). Jag tyckte att julkalendern fick lite lite fokus mot slutet av filmen. Karaktärerna jag gillade bäst var den gamle farfarn, som kändes tagen ur en frisörkomedi med Ice-T.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback