Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-02, 10:58
  #1
Medlem
Karlekskrigares avatar
Hej! Jag funderar på att flytta till Hagsätra, hur är det att bo precis vid Hagsätra torg? Och hur pass byteskraftig är en 3a i Hagsätra om man vill byta sig vidare närmre stan sedan?
Citera
2018-11-02, 11:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Hej! Jag funderar på att flytta till Hagsätra, hur är det att bo precis vid Hagsätra torg? Och hur pass byteskraftig är en 3a i Hagsätra om man vill byta sig vidare närmre stan sedan?

Är du etnisk svensk? I så fall kommer du att känna dig ensam. Du lär vara bland de få ljushyade på bussen, i tunnelbanevagnen såväl som i omgivningarna där lägenheten finns. Har du tur så kan du vid enstaka tillfällen någon gång om dagen få se en exotisk ljushyad person där. Kvinnor gör bäst i att hålla sig inomhus efter solnedgången.

Serviceutbudet vid Hagsätra torg, där det för övrigt pågår öppen droghandel, består typ av "Husseins koftor och balaklavas", "Achmed vattenpipor AB" och "Persiska mattbutiken". Alla vanliga svenska handlare har flytt området för länge sedan.

Är du MENA så kommer du att passa in hur bra som helst.

By the way: Hagsätra hör till ett av Sveriges berömda "utsatta områden" - plats nummer 29 senast jag kollade.
__________________
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-11-02 kl. 11:56.
Citera
2018-11-02, 12:13
  #3
Medlem
Jon.Holmss avatar
Hagsätra är ett utmärkt ställe att bo på, om man gillar araber och negrer.

Å andra sidan finns det väl snart inga närförorter runt Stockholm som inte är berikade med pensionsräddare, hjärnkirurger, och raketforskare.
Citera
2018-11-02, 13:11
  #4
Medlem
Hagsätra är mycket fint! Jag har bott där i 1 år och tycker det bor flest svennar där. Axels grill rekommenderas! Sen har det öppnat en pizzabakeren och finns två andra vanliga pizzerior. sushi-stället är lite sådär. Sen finns en polsk lunchrestaurang med lite hemlagad husmanskost, också den rekommenderas! Hörde att det var stökigare i Hagsätra förr då det fanns en annan krog, men den stängde ner för några år sedan. Det enda som saknas är väl ett systembolag. Men inte så långt till högdalen för närmsta systemet.
Så flytta dit! Det tycker jag
Citera
2018-11-02, 15:01
  #5
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Hagsätra är väl inte Stockholms trevligaste förort men visst kan man bo där utan problem. Det har blivit en invandrartät plats där men svenskar lyser inte med sin frånvaro utan finns där de med. Ibland händer det lite skit i Hagsätra men det är inte ofta och det går att bo där ändå. De höga husen runt centrum ser väl inte så kul ut kanske.

Med det sagt så finns det trevligare söderförorter. Titta närmare på gröna linjen mot Farsta, fast kanske inte just själva Farsta utan allt fram till det. På gröna linjen mot Hagsätra är det mesta ok fram till Högdalen.
Eller nej, Bandhagen egentligen.
__________________
Senast redigerad av CoralinesGhost 2018-11-02 kl. 15:03.
Citera
2018-11-04, 18:06
  #6
Medlem
Skottlossning tidigare idag i Hagsätra, öppen droghandel, bilbränder, mord, gängkriminalitet. En handgranat kastades in i en bil tidigare i höstas, o.s.v.

Hagsätra verkar inte vara något trevligt ställe.
Citera
2018-11-04, 18:10
  #7
Medlem
Jag bor i Hagsätra i en trea nu. Vi kommer dock byta till en tvåa i Alvik om en månad. Vi flyttar för att få balkong och bo närmre våra jobb. Men jag har trivts väldigt bra här. Mycket barnfamiljer! Just idag har det varit skottlossning, märkte ingenting av det mer än att det är en helikopter här nu. De spärrade av för att de hittade en granat i en bil på vår parkering för några veckor sen. Utöver de två händelserna tycker jag att det är väldigt lugnt här
Citera
2018-11-08, 23:28
  #8
Medlem
Karlekskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyrat
Jag bor i Hagsätra i en trea nu. Vi kommer dock byta till en tvåa i Alvik om en månad. Vi flyttar för att få balkong och bo närmre våra jobb. Men jag har trivts väldigt bra här. Mycket barnfamiljer! Just idag har det varit skottlossning, märkte ingenting av det mer än att det är en helikopter här nu. De spärrade av för att de hittade en granat i en bil på vår parkering för några veckor sen. Utöver de två händelserna tycker jag att det är väldigt lugnt här
Var det lätt att hitta ett byte vidare med eran 3a? Mkt att välja på? Alvik låter ju väldigt trevligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback