Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-04, 20:57
  #25
Avstängd
jag har säker lösning som kan få upp en låst kista som det här gäller , vore riktigt nice att få tag på en liknande (tom så klart ) och ha hemma , någon som vet vad de hade för färg / hur de såg ut när de va helt nytillverkade ?
Citera
2018-11-04, 23:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
jag har säker lösning som kan få upp en låst kista som det här gäller , vore riktigt nice att få tag på en liknande (tom så klart ) och ha hemma , någon som vet vad de hade för färg / hur de såg ut när de va helt nytillverkade ?
Dessa är lätta att få tag på, i och med att de inte är tillåtna för lagring längre. De har för låg säkerhet mot inbrott.
Citera
2018-11-05, 03:15
  #27
Medlem
pyro64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smith
Har bara öppnat 2 liknande kistor (tror de tillhörde Vägverket) i dessa satt det ett lås under luckan (ASSA 704 /709) som man borrar med en 8mm härdborr på rätt ställe sen går det att tvinga upp låset.

Några idéer om vart "rätt ställe" är
Citera
2018-11-05, 19:51
  #28
Medlem
smiths avatar
Jo men eftersom jag har för få inlägg får jag inte skicka PM och vill inte lägga ut så det blir allmänt känt
Citera
2018-11-07, 10:17
  #29
Medlem
pyro64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smith
Jo men eftersom jag har för få inlägg får jag inte skicka PM och vill inte lägga ut så det blir allmänt känt

Ok, vet inte om detta är tillåtet men kan du mejla mig? pyro88136@gmail.com
Citera
2018-11-13, 09:33
  #30
Medlem
Två kofötter inslagna under låsen sen två kolvdomkrafter fungerar ypperligt på kistor som sitter gjutna i ett fundament, pumpa pumpa bang låsen går åt helvete
Citera
2018-12-01, 09:38
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro64
Tja

Har fått tag på en gammal sprängkista av denna sort http://forumbilder.se/H8LNQ/jarnlada-2-a . Det satt två rätt feta hänglås på den som jag har tagit bort, men nu visade det sig att dessa bara var för att skydda två interna lås.

Då till min fråga, några ideer om hur man ska kunna öppna lådan? Jag är medveten om att det redan finns en gammal tråd om ämnet men då den inte hade några vettiga svar och va rätt gammal så valde jag att göra en ny.

Obs mycket möjligt att den är fylld med svettig dynamit eller liknande så endast något varsamma metoder

Tack på förhand
Hur gick det?
Citera
2018-12-05, 19:56
  #32
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Är det av typen som är permanent fastsatt i urberget? Två hydrauliska domkrafter mot marken med kraften riktad rakt mot locket ovanför respektive lås. Pumpa växelvis tills låset brister. Givetvis måste man sätta en förlängning mellan domkraft och lockets nederkant.

10ton bör räcka.

https://www.biltema.se/bil---mc/verk...aft-2000017058
Citera
2018-12-05, 21:19
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Är det av typen som är permanent fastsatt i urberget? Två hydrauliska domkrafter mot marken med kraften riktad rakt mot locket ovanför respektive lås. Pumpa växelvis tills låset brister. Givetvis måste man sätta en förlängning mellan domkraft och lockets nederkant.

10ton bör räcka.

https://www.biltema.se/bil---mc/verk...aft-2000017058

varför göra det svårt , när du kan använda en dremel med diamant kapskiva , som att skära i smör i alla hänglås
Citera
2018-12-05, 21:42
  #34
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
varför göra det svårt , när du kan använda en dremel med diamant kapskiva , som att skära i smör i alla hänglås

För att hänglåsen redan är borta och kvarstår gör de två dolda låsen vars nyckelhål döljer sig under respektive hänglåstapp?
Citera
2018-12-06, 06:40
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
varför göra det svårt , när du kan använda en dremel med diamant kapskiva , som att skära i smör i alla hänglås
Läs tråden innan du kommenterar. Så framstår du inte som en idiot.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback