2018-11-02, 01:04
Medlem
Jag har en idé till julklapp men hittar inte en praktisk lösning.

Jag skulle vilja hitta ett sätt att kunna spela upp olika ljudklipp varje dag ett helt år, helst i en klocka om det finns någon klocka som inte ser ut som en miniiphone som klarar av detta. Annars möjligtvis i en iPhone.
Försöker googla på "klocka med egeninspelade alarm" "klocka med ljudklipp" etc..
Någon som har någon lösning? Budgeten är inte jättelåg men det finns ju såklart en gräns, gränsen för mina programeringskunskaper är då lägre än budgeten.
Citera
2018-11-02, 02:06
Medlem
a2cs avatar
Kan du bekräfta om jag uppfattat dig rätt?

Du söker en mackapär som kan spela upp ljud. Dessa ljud skall gå att anpassa till olika förinställda signaler, eller egna ljud som man själv lägger till. Dessa ljud skall spelas en gång om dagen en särskild tid, samma tid varje dag.

Stämmer det? Ska se på Pinnochio nu, men vi hörs om några timmar brotha.
Citera
2018-11-02, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Jag skulle vilja hitta ett sätt att kunna spela upp olika ljudklipp varje dag ett helt år, helst i en klocka om det finns någon klocka som inte ser ut som en miniiphone som klarar av detta. Annars möjligtvis i en iPhone.

Jag förstår inte problemet?

Det är ju bara att i en mobil använda sin egna .MP3 fil som Ljud till ett Alarm, och sen sätta ett Alarm som spelar upp denna .MP3 när man vill = Varje dag ett visst klockslag / tid.
Citera
2018-11-02, 14:42
Medlem
kodsnickrarns avatar
Du får nog utveckla användningsområdet/syftet lite mer.

T.ex. är det en "klocka" som ska stå på ett bord och se snygg ut och sen kl17 varje dag
spela upp ett nytt ljud?

Eller är det något man ska bära med sig (på armen kanske?)

Tveksam till att det finns något färdigt som hanterar "olika ljudklipp varje dag ett helt år" så det är nog
lite hack&hempyssel för att få ihop det. Absolut inte omöjligt!

/K
Citera
2018-11-02, 17:16
Medlem
Kenpos avatar
Kanske ett Raspberry Pi-projekt? Det blir inte så dyrt, och på nätet finns flera exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in