Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-05, 20:17
  #37
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byling
Att arbetsgivaren övervakar din position under arbetstid med en 'firmabil' är helt naturligt och lagligt. Om du vill göra privata samtal, gör dessa med din egen telefon. Vad är problemet?

Om du känt någon förutom dina polare på lagerarbetet hade du vetat att en förmånsbil är något man även använder privat. Har en egen telefon jag gör privata samtal med. Det är fortfarande jävligt störande huruvida arbetstelefonen är avlyssnad och i vilken utsträckning. Den kan ligga och spela in hela tiden och jag måste ha med mig den dygnet runt. Dessutom kan avlyssningen lika gärna sitta i bilen. Det som är irriterande är att inte veta.

Jag vill inte vara ständigt övervakad, det är det som är problemet. Fattar du?
Citera
2018-11-05, 20:19
  #38
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
En GPS-tracker som sätts i ODBII-uttaget se typ ut så här: https://www.gpser.se/image/cache/cat..._1-800x800.jpg

Kan vara svåra att skilja från de täcklock som ibland sitter på själva uttaget i en del bilar.

Hej,

Hittade uttaget och det såg ut som det ska. Däremot ser det märkligt ut i bakluckan på bilen under mattan. Är du kunnig på detta om jag fotar?
__________________
Senast redigerad av Suprah 2018-11-05 kl. 20:22.
Citera
2018-11-06, 01:22
  #39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Hittade uttaget och det såg ut som det ska. Däremot ser det märkligt ut i bakluckan på bilen under mattan. Är du kunnig på detta om jag fotar?

Lägg upp bilden så kan vi avgöra om det är något man känner igen. Det finns ofta en del kontaktdon för bla dragkrok på många bilar och där är det också lätt att koppla in en gps-tracker eftersom det finns ett bra strömuttag där.
Citera
2018-11-20, 04:34
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Jag vet med 100% säkerhet att min arbetsgivare övervakar både min position och avlyssnar mig.

Jag började för 1 år sen misstänka detta och har sedan dess ljugit medvetet om småsaker och platser och därmed blivit helt säker då min arbetsgivare försagt sig om dessa saker efteråt.

Min arbetsgivare måste ha mig kvar och jag gillar min arbetsplats så jag vill bara veta hur han gör och sätta stopp för det. Arbetsgivaren vet indirekt att jag vet.

Jag har tjänstetelefon iPhone och förmånsbil.

1. Antingen är luren buggad med både gps och avlyssning
2. Bilen har en gps tracker med inbyggd mic
3. En blandning av 1 och 2

Hur tar jag reda på var buggarna sitter? Vill inte göra någon större investering, det måste gå att ta reda på själv!

Du är psyksjuk. Sök hjälp! . ingen buggar dig , ingen förföljer dig .
Citera
2020-01-28, 19:56
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Kollat runt lite men hittar inget vettigt.
Gps jammer
Aliexpress
Köp
Problem solved
Citera
2020-01-29, 05:13
  #42
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Byter du lösen på Apple-id borde hens åtkomst försvinna. Annars kan du stänga av det på:

Inställningar>integritetsskydd>platstjänster>Hitta iphone

Detta är ditt andra hen-inlägg i denna tråden som handlar om spårning av iPhone. Kläck dina jävla alternativpronomenbomber i ett språkforum! Korrekt pronomen för "arbetsgivaren" är "den".
Citera
2020-01-29, 05:55
  #43
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Jag vet med 100% säkerhet att min arbetsgivare övervakar både min position och avlyssnar mig.

Jag började för 1 år sen misstänka detta och har sedan dess ljugit medvetet om småsaker och platser och därmed blivit helt säker då min arbetsgivare försagt sig om dessa saker efteråt.

Min arbetsgivare måste ha mig kvar och jag gillar min arbetsplats så jag vill bara veta hur han gör och sätta stopp för det. Arbetsgivaren vet indirekt att jag vet.

Jag har tjänstetelefon iPhone och förmånsbil.

1. Antingen är luren buggad med både gps och avlyssning
2. Bilen har en gps tracker med inbyggd mic
3. En blandning av 1 och 2

Hur tar jag reda på var buggarna sitter? Vill inte göra någon större investering, det måste gå att ta reda på själv!


Det har ju gått ett tag nu, har du hittat några buggar eller något annat?
Jobbar du kvar?
Känner du dig fortfarande avlyssnad?

Kom med lite update!
Citera
2020-07-03, 22:13
  #44
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det har ju gått ett tag nu, har du hittat några buggar eller något annat?
Jobbar du kvar?
Känner du dig fortfarande avlyssnad?

Kom med lite update!

Yes jag jobbar kvar och har hittat en GPS puck i bilen.
Hade alltså rätt i TS.

Är helt säker på att telefonen också är avlyssnad så har köpt en privat istället. Inga bevis för detta annat än att alla tecken på avlyssnad telefon är uppfyllda.
Helt sjukt.
Citera
2020-07-03, 23:30
  #45
Medlem
tigerrakets avatar
Inte ovanligt att företagsbilar har GPS lokalisering. Ibland är det för att hålla koll så att de anställda inte åker runt en massa konstiga rundor utan gör sitt jobb. Men oftast är det antingen för försäkringen på fordonen som företaget har tecknat, alternativt elektronisk körjournal som de enligt skatteverket måste upprätta.
Citera
2020-07-04, 09:03
  #46
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Yes jag jobbar kvar och har hittat en GPS puck i bilen.
Hade alltså rätt i TS.

Är helt säker på att telefonen också är avlyssnad så har köpt en privat istället. Inga bevis för detta annat än att alla tecken på avlyssnad telefon är uppfyllda.
Helt sjukt.
Att det finns GPS puck i bilen är inte så knepigt i sig, det kan säkert handla om elektronisk körjournal. Finns bland annat i kommunbilar och regionbilar, men att du råkar stanna på bolaget i 10 minuter är ingen som kommer bry sig om såvida du inte kört till grannstaden för att handla.

Men sen att vara avlyssnad verkar ju vara mer än lovligt konstigt. Vilken arbetsgivare har tid med sånt trams? Om du nu är så viktig för din arbetsgivare som du säger, så verkar det ju mer än lovligt korkat att behandla sig på det viset.
Citera
2020-07-04, 14:56
  #47
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Att det finns GPS puck i bilen är inte så knepigt i sig, det kan säkert handla om elektronisk körjournal. Finns bland annat i kommunbilar och regionbilar, men att du råkar stanna på bolaget i 10 minuter är ingen som kommer bry sig om såvida du inte kört till grannstaden för att handla.

Men sen att vara avlyssnad verkar ju vara mer än lovligt konstigt. Vilken arbetsgivare har tid med sånt trams? Om du nu är så viktig för din arbetsgivare som du säger, så verkar det ju mer än lovligt korkat att behandla sig på det viset.

Detta är alltså en förmånsbil som används privat också. Skriver körjournal på papper så arbetsgivaren vet inte att jag vet om det...

Jag vet faktiskt inte hur han har tid med sådant. Misstänker att alla är avlyssnade gäller nog inte bara mig.
Kan vara en klar fördel att veta vad som försiggår bakom ens rygg. Att det är olagligt är en annan sak.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback