Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 21:58
  #1
Medlem
Tjänare!
Jag har ett testprogram som jag har gjort som behöver vara igång 24/7 i ett par veckor mot internet.
Dock har jag bara en laptop som jag måste ha med mig överallt och kan inte användas till detta.

Jag undrar därför om det är någon som har koll på om man kan ha som en virtuell dator i molnet (någons server) och låta gå 24/7.

Vet någon vad det är för tjänst jag är ute efter och finns det någon bra sådan till ett lågt pris? det är inget krävande som skall göras.

Så helt enkelt en dator med windows, linux eller mac os som finns i molnet men som jag kan styra från min dator. Hoppas ni förstår vad jag menar

/Newroot
Citera
2018-11-01, 22:40
  #2
Medlem
Clint Ruins avatar
Finns många sådana tjänster inklusive sådana man får testa gratis upp till en månad, t ex Amazon Lightsail.

Jag har använt mig en del av Linode (https://www.linode.com/) och tycker det funkar bra, men använder mig numera huvudsakligen av Raspberry Pi Zero på hemmaplan för smågrejer.
Citera
2018-11-02, 07:09
  #3
Medlem
a2cs avatar
Rekommenderar starkt Azure & DigitalOcean.

Ger också tummen upp för Linode men gillar de andra två bättre.
Citera
2018-11-02, 11:13
  #4
Medlem
Stort tack för bra svar!
Ska kolla upp alla innan jag fattar beslut

Men är det en molnbaserad virtuell maskin jag letar efter eller vad heter själva tjänsten?

En dator med os i molnet som kan stå på 24/7 men man kan även ladda ner saker från en hemsida på den här virtuella maskinen.

En helt vanlig simpel dator i molnet helt enkelt.

Är ny till detta och vill gärna ha så bra koll som möjligt, för när jag gav mig in i träsket så fanns det många olika lösningar med olika namn.

/Newroot
Citera
2018-11-03, 08:10
  #5
Medlem
Clint Ruins avatar
Här är en jämförelse mellan billiga cloud hosting-tjänster: https://thishosting.rocks/cheap-clou...rs-comparison/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback