Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 21:48
  #1
Medlem
Hallå, min router (acer rt- nånting) har slutat delat Internet. Jag hittar fortfarande nätverket men får inget Internet. Har provat starta om flera gånger. Fungerar med kabel direkt i datorn. Har fiber från Bahnhof.

Routern slut eller vill den bara bråka? Haft den 3 år kanske med väldigt få problem..

Mvh upprörd
Citera
2018-11-01, 23:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
Hallå, min router (acer rt- nånting) har slutat delat Internet. Jag hittar fortfarande nätverket men får inget Internet. Har provat starta om flera gånger. Fungerar med kabel direkt i datorn. Har fiber från Bahnhof.

Routern slut eller vill den bara bråka? Haft den 3 år kanske med väldigt få problem..

Mvh upprörd

Asus rt-n56u*
Citera
2018-11-01, 23:45
  #3
Medlem
hasenfrasens avatar
MAC-låsning. Logga in på routern och ställ in den att klona din dators MAC-adress på sitt WAN-interface. Funkar det fortfarande inte trots att du "gått förbi" en eventuell MAC-låsning, nollställ routern och börja om från början. Det finns även möjligheten att din router är "ägd". Prova med en 200-kronors snik-router från "kiosken runt hörnet".

Möjligheten finns även att routerns strömadapter är "borked" pga kondensatorsjukan. Väldigt vanlig även i modern elektronik. https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague
__________________
Senast redigerad av hasenfrasen 2018-11-01 kl. 23:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback