Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-11, 14:45
  #13
Medlem
persona.von.gratas avatar
Nu har det redan konstaterats i tråden att TS benämning "västerbottenkopia" inte var riktigt korrekt.
Men jag som älskar Västerbottenost blev lite nyfiken. Finns det någon vettig kopia som är billigare? Använder osten främst i pajer.

För att inte enbart fara med offtopic. Jag är lite kluven till storbutikerna kopior. Visst är det kul att köpa liknande vara till ett lägre pris. Men ofta är kvaliteten, om inte sämre, så mer ojämn i alla fall. Som konsument blir det också ett evigt vägande mellan "fin Oboy" för 30kr eller "coop chOboy" för 25kr.
Citera
2019-02-11, 23:02
  #14
Medlem
Ajembacks avatar
Den smakar väldigt bra, ungefär som VB-osten.

Köp och prova den
Citera
2019-03-14, 18:15
  #15
Medlem
Iroczs avatar
Köpt osten Folke flera ggr.
Perfekt på mackan, i gratängen och som riven på pastan.
Smakar som prästosten, men inte lika smulig.
Citera
2019-03-15, 15:07
  #16
Medlem
TraXzmans avatar
Sitter med 4 ostar nu (nyhet för mig)... priset kommer nog alldrig höjas för det ska va stabilt och fast kurs som ica märken är... Riktigt bra ost med styrka och fyllighet som kan användas i det mesta i matlagning eller på en macka ... inte dumt med priset heller mellan 45-50 kr kilo och där höjs de inte mer tro jag?

Jag är nöjd med denna mellanlagrade (på pizza tex och mycket mer i såser pasta, gratäng osv) och hoppas dom gör en mildare ochså
Citera
2019-04-02, 19:16
  #17
Medlem
Paer86s avatar
Ser att Folke också nu kommit i en lagrad variant, någon som provat och kan ge utlåtande?
Citera
2019-04-19, 18:54
  #18
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Ser att Folke också nu kommit i en lagrad variant, någon som provat och kan ge utlåtande?
Den är helt ok. Litet småmesig om man gillar skarpare smaker men ändå fullt duglig som vardagsost.
Citera
2019-05-12, 19:19
  #19
Medlem
Vem0ths avatar
Jobbade på ICA när Folke kom till, fan va mycket ost som behövdes slängas då ingen ville köpa denna.

Idag är folk beroende av denna, alltid tomt i hyllan när jag kollar efter ost. Bara prövat den färdigskivade varianten vilket inte passade min smak, men den är riktigt uppskattad då jag kan bara säga: Grattis ICA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback