Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-01, 22:07
  #13
Medlem
Kan det vara så att bad och toa papper är badrum och toalettpapper?
Citera
2018-11-01, 22:09
  #14
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Kan det vara så att bad och toa papper är badrum och toalettpapper?

Vad gör man i badrummet med papper förutom att torka sig i stjärten med det?

Edit: Jag brukar iofs när jag tänker efter spraya toaletten med rengöringsmedel och torka med toalettpapper första varvet innan jag kör med trasa.
Citera
2018-11-01, 22:22
  #15
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Har Herr Ilpobre månne ej avnjutit en rekorderlig natts skönhetsvila? Ert smått surmulna bidrag i detta spörsmål får betraktas som otillräckligt.

För att svara på den gode Herrns frågeställning, så måste även jag tillstå att denna benämning av sagda vara torde betraktas som ytterst besynnerlig. Hur uppkom denna icke adekvata titel på en vara som enligt praxis skola namnges efter sitt bruksområde?`

Måhända att oss verserade Herrar kan nysta i detta mysterium gemensamt, för att slutligen nå den konklusion som kan stilla vårat huvudbry. Vetenskaplig precision och strikt logisk deduktion äro härvidlag den enda sanna vägen framåt.
Vem har sagt att jag är en herre? Jag kan väl lika gärna vara en fröken.

Denna tråd har spårat ur, börjar likna en tråd för inbördes beundran. Ha så kul!
Citera
2018-11-01, 22:24
  #16
Medlem
FruEfficientBadass har redan förundrat sig över ICAs namnsättning.
http://efficientbadass.blogspot.com/...9-ica-bad.html

Det är ju inte bara toalettpappret utan också hushållspappret som kallas Mat&Kök.

Sannolikt en välbetald konsult som uppfunnit namnen.
Citera
2018-11-01, 23:28
  #17
Medlem
Jag tror faktiskt benämningen avser de ädla gentlemen som använder bidé. Alltså används det till stjärten efter ”badet”.
Citera
2018-11-02, 03:26
  #18
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Jag tror faktiskt benämningen avser de ädla gentlemen som använder bidé. Alltså används det till stjärten efter ”badet”.

Då borde det väl heta bide´& toapappar.
Jag köper inte ditt resonemang.
Citera
2018-11-02, 12:48
  #19
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vem har sagt att jag är en herre? Jag kan väl lika gärna vara en fröken.

Denna tråd har spårat ur, börjar likna en tråd för inbördes beundran. Ha så kul!
Söta fröken.

Jag var fullständigt omedveten om att ni tillhör det svagare könet då jag tidigare postade det något burdusa svaret till er.

Detta ber jag nu om ursäkt för och jag har goda förhoppningar om att ni min kära skall acceptera min ursäkt och inte hålla detta mot mig i våra vidare konversationer.

Angående pappret skall jag ikväll äta middag med Pastor Boklund och jag planerar att i mån av tid diskutera detta delikata ämne med honom. Han är en mycket klok samt beläst individ.
Citera
2018-11-10, 16:27
  #20
Medlem
Hysteria.IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Mina vänner.

Under gårdagskvällen tvingades jag att plingelingelinga på min granne Generalmajor Reuterswärds dörr för att begagna mig av dennas vattenklosett då jag tycktes mig för ett ögonblick ha sett en korsspindel på min egen WC.

Jag lider av svårartad arachnofobi så det finns inte en chans att jag sätter foten i ett rum infesterat av en sådan best innan Fröken Berglund ryckt ut och avlivat odjuret med en snärtande handled samt en tidning.

Jag själv har allt sedan ett besök i Kabul under tidigt sjuttiotal begagnat mig av den muslimska seden att rengöra stolgången med tre stenar efter förättat värv så jag är inte vidare bevandrad i toalettpapprets moderna användningsområde som man brukar säga.

Döm av min förvåning då mina ögon vilade på ett paket toalettpapper i Generalmajorens kabinett.

“Icas bad och toalettpapper”? https://www.google.com/search?q=ica+...814oUtJyCBNBM:

Härvidlag följer min frågeställning:

Hur nyttjar man papper i badet? Torde inte sagda papper transformera badvattnet till en otäck cellulosahaltig gröt om man tvagar sig med papper? Eller är det tänkt att pappret skall ersätta handduken vid torkningen efter badet?

Jag vore mycket tacksam om någon ville ge mig ett svar gällande detta spörsmål då jag grubblat en hel del på detta sedan incidenten.

Avslutningsvis vill jag för allas trevnad meddela att “spindeln” efter Fröken Berglunds heroiska insatser visade sig vara en sminkborste min homosexuella son lämnat kvar sedan hans senaste besök.
En intressant frågeställning, precis som Willys "Melon-Vatten" man kan läsa på skylten vid Vattenmelonerna, tyvärr hitta jag aldrig denna ädla dryck i anslutning till skylten...

Tro kanske bad och toapappret kan han nån mystisk förklaring i en ny importerad kultursedvänja, eller så kanske det är till för de som brukar göra sina behov i badet och vill samla upp det på ett elegant sätt utan att fylla badet med cellulosa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback