Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-01, 20:14
  #1
Medlem
Ett stort antal människor har slagits utanför Åhléns i Uppsala.

Bland annat ska de ha slagits med livremmar.

– Det ska även ha förekommit andra tillhyggen, säger Daniel Wikdahl vid Uppsalapolisen.

Någon som observerat vad som hänt?
Vilka är det som bråkar ?
Citera
2018-11-01, 20:19
  #2
Medlem
Slumlords avatar
Jag vet att italienska fotbollssupportrar, så kallade ultras, brukar slåss med bälten, men jag har inte sett det i Sverige förutom något enstaka undantag (Norrköping-Bajen). Det är därför långsökt, men är det någon match i Uppsala idag?
__________________
Senast redigerad av Slumlord 2018-11-01 kl. 20:21.
Citera
2018-11-01, 20:22
  #3
Medlem
PingPongGlasss avatar
Varför slåss utomhus med livremmar i november? Folk är ju rätt påbylsade så här års, eller är det enkom ansiktet man svingar remmen mot likt en piska (läs Zorro).
Citera
2018-11-01, 20:22
  #4
Medlem
fittslickarns avatar
Var i Uppsala förra helgen. 30-åringar som påstår dom är 16 gav sig på oss. Fortfarande ont i näven.
Citera
2018-11-01, 20:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Var i Uppsala förra helgen. 30-åringar som påstår dom är 16 gav sig på oss. Fortfarande ont i näven.

Menar du skäggbarn ?
Citera
2018-11-01, 20:25
  #6
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Var i Uppsala förra helgen. 30-åringar som påstår dom är 16 gav sig på oss. Fortfarande ont i näven.

Fick du smaka på livrem över näven eller slog du någon? Då jag aldrig slagit någon vet jag inte hur det känns som utdelare.
Citera
2018-11-01, 20:29
  #7
Medlem
fittslickarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Menar du skäggbarn ?

Skägg hade dom men dom var inte barn. Slåss aldrig med barn eller kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Fick du smaka på livrem över näven eller slog du någon? Då jag aldrig slagit någon vet jag inte hur det känns som utdelare.

Ingen livrem med dessa men snedträff på ring och lillfinger (om du inte vet så skall träffytan vara pekfingerknoge och långfinger) så de knogarna sitter lite lägre in än övriga. Dessutom märke efter en tand.
Citera
2018-11-01, 20:36
  #8
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Varför slåss utomhus med livremmar i november? Folk är ju rätt påbylsade så här års, eller är det enkom ansiktet man svingar remmen mot likt en piska (läs Zorro).

Inbillar mig att det är andra änden av livremmen man träffar med.
Citera
2018-11-01, 20:42
  #9
Medlem
Zigenare-radarn blinkar rött.
Citera
2018-11-01, 20:55
  #10
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Inbillar mig att det är andra änden av livremmen man träffar med.

Smart tänkt, jag var helt inne på piskastuket. Men frågan återstår: varför i november när alla har i det närmaste vinterkläder (läs täckjackar). Hoppas de som bar livremmar hade ett annat bälte på sig eller hängslen, så det inte tappar byxera.
Citera
2018-11-01, 20:58
  #11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Inbillar mig att det är andra änden av livremmen man träffar med.

Rulla dessutom bältet runt handen/knogarna med brättet (av metall) framåt - så har du ett fint improviserat knogjärn som inte är att leka med
Citera
2018-11-01, 21:18
  #12
Medlem
Expohunters avatar
Babbebråk idag igen. Man kan kryssa ännu ett kors i kalendern. Men det har aldrig varit...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback