Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-28, 09:00
  #37
Medlem
BossModes avatar
Hade en bil som var värd ca 70k först. Sålde den och köpte en för 9k. Gör exakt samma syfte. Tyckte det var synd att slita på en "fin" bil för bara jobbet när milersättning inte lönar ut sig. Skit bilar är bäst 😁
Citera
2018-12-28, 12:17
  #38
Medlem
En VW Golf eller en annan Vag bil med Tsi122-motorn är det ultimata valet

Citera
2018-12-28, 12:49
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
En VW Golf eller en annan Vag bil med Tsi122-motorn är det ultimata valet



Skojare där!!
Citera
2018-12-28, 12:53
  #40
Avstängd
bajssmakarskitbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Skojare där!!

Ja eller bara dum i huvudet

Honda Civic och Accord är mycket bra bilar. Köper TS japansk eller koreansk kan det inte gå galet. Men titta alltid noga efter rost!
Citera
2018-12-28, 12:55
  #41
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Hade en bil som var värd ca 70k först. Sålde den och köpte en för 9k. Gör exakt samma syfte. Tyckte det var synd att slita på en "fin" bil för bara jobbet när milersättning inte lönar ut sig. Skit bilar är bäst 😁

Det gäller ju att hitta rätt bil dock, en bil för 9 000 kan rulla på bra i flera år, eller så kan den bli ett stort slukhål för pengar. Vilket i och för sig gäller alla bilar, men en bil för 9 000 är sannolikt rätt gammal och då börjar allt möjligt gå sönder.

För det mesta är det dock det absolut mest ekonomiska ägandet. Köper man en bil för 6 000 spänn och får den att gå i två år så har man haft en månadskostnad på 250 kr i värdeminskning, det är svårt att klå.
Citera
2018-12-28, 12:59
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Ja eller bara dum i huvudet

Honda Civic och Accord är mycket bra bilar. Köper TS japansk eller koreansk kan det inte gå galet. Men titta alltid noga efter rost!

Håller helt med! Men jag håller japanska bilar som strået bättre. Fast Nissan Qashqai verkar inte vara den mest hållbara bilen Nissan gjort.
Tydligen en hel del problem med motorerna.
Citera
2018-12-28, 14:04
  #43
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Hade en bil som var värd ca 70k först. Sålde den och köpte en för 9k. Gör exakt samma syfte. Tyckte det var synd att slita på en "fin" bil för bara jobbet när milersättning inte lönar ut sig. Skit bilar är bäst 😁

Vad köpte du för bil för 9000?
Citera
2018-12-28, 14:05
  #44
Medlem
Charlemanges avatar
Citroen är extremt prisvärd, kanonkomfort åka köra .
Citera
2018-12-28, 16:23
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Skojare där!!

Jag har en, köpt vid 2000mil idag har den rullar 15,000mil och det enda som fått mig att tvingas att stanna den är en punktering, samtidigt den snålaste bilen jag ägt som tom. går att pressa under 0,5L/milen vid varsam långkörning
Citera
2018-12-28, 22:29
  #46
Medlem
NallesLiftkorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidnode
Hej!

Behöver lite hjälp i sökandet efter bil. Har i nuläget en skräpbil och det är inte speciellt kul att köra den på motorvägen när man ser de flesta andra köra anständigare bilar. Alltid när jag ser samma modell som jag har på vägarna så är det, utan att försöka låta som ett rövhål, mindre fint folk som kör dessa bilar.

Problemet är som vanligt pengar. Har inte så mycket att lägga på en bil. Kanske får 15 för den jag har så vi kan säga att min budget ligger runt 40-50 tusen.

Vill ha en bil som:
Jag kan känna mig lite stolt över
Är trevlig att köra längre sträckor
Inte dyr i försäkring/skatt, drivmedelskostnader samt underhåll/reparationer
Hyfsat med utrymme för packning

Hade jag haft mycket pengar hade jag gärna haft en ny Mercedes, kanske BMW. Det är ofta dessa bilar jag lägger märke till på vägen. Förstår att det inte går men då vet ni mitt ideal!


Är ni INTE bilkunnig? Prova då gärna en Toyota Corolla, Honda Civic eller varför inte en Lexus 200? Driftsäkra. Ganska så billiga att äga samt att försäkra. Lämna in den för en koll hos SBP för 1500:- om ni inte kan något inom bilar så kan ni va ganska så säker på att få en rejäl check upp. Lycka till!

M V H
Citera
2018-12-29, 19:34
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Håller helt med! Men jag håller japanska bilar som strået bättre. Fast Nissan Qashqai verkar inte vara den mest hållbara bilen Nissan gjort.
Tydligen en hel del problem med motorerna.

Qashqai är inte Japansk, det är Fransk soppa kokad i England.
Citera
2018-12-31, 00:43
  #48
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vad köpte du för bil för 9000?

en gammal opel astra .. den gör sin uppgift och tar mig från A till B utan problem. Startar alltid , funkar och koppla en fm sändare och lyssna på musik , skön stolvärme .. ja den är bekväm och bra för pengarna!!

sen är jag väldigt nonchalant och slarvig så skulle något hända den så kliar det inte mig så mycket för det är inga pengar.

Den har rullat 17k bara så tror kommer ha den ett bra tag!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback