Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-01, 19:04
  #13
Medlem
Frågar du Flashback så ska alla etniska svenskar utvandra, eftersom hela Sverige är i förfall. Bilar brinner i varje gathörn, man kan inte gå ute längre efter kl. 18 utan att bli rånad eller misshandlad, kommunala skolor undervisar Islam och arabiska och det är omöjligt att få läkarvård.
Citera
2018-11-01, 19:11
  #14
Medlem
Östersund är en av de allra bästa och trevligaste inlandsstäderna som finns i Sverige. Det är just en sådan stad som de flesta unga människor längtar efter att få flytta till. Genom att Östersund är en regionhuvudstad på de flesta områden; t ex kulturellt, administrativt och kommersiellt, finns det stora möjligheter där för unga människor. Lite synd att regementena och flygvapnet försvann. Jag skulle satsa på att stanna.
(gjorde lumpen på F4 en gång i tiden)

Hela den här frågan hänger ju tungt på vad du jobbar med - eller planerar att jobba med - där skola och utbildning är oundvikliga komponenter. Att bara hastigt och lustigt basera planerna för resten av sitt liv på tillfälliga dagdrömmar - Vansbro, Gbg eller som någon föreslår - New York är ju lite äventyrligt. Man kan aldrig fly från sig själv - man har mao "sig själv" med sig vart man än styr kosan.

Att åka till Amerika eller New York brukar alla som i synnerhet aldrig har varit där rekommendera. Den som inte kan fixa sitt liv i Östersund - kan ännu mindre fixa det i NY eller Amerika.
Citera
2018-11-01, 20:03
  #15
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ok. Om det är dessa två orter du väljer mellan och inte farsan har ett företag som kan anställa dig i Vansbro tycker jag inte det är så mycket att fundera på. Det är väl lite bättre utvecklingsmöjligheter för människor i Gbg...
Ja faktiskt. Då flyttar jag dit. Jag känner flera styckna som bor där. Jag kommer inte förlora något på att flytta dit. Jag trivs väldigt bra i Göteborg när jag väl är där.

Hur lång tid tar det att få lägenhet i Göteborg? Vilket område ska jag bo i?
Citera
2018-11-01, 20:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Östersund är en av de allra bästa och trevligaste inlandsstäderna som finns i Sverige. Det är just en sådan stad som de flesta unga människor längtar efter att få flytta till. Genom att Östersund är en regionhuvudstad på de flesta områden; t ex kulturellt, administrativt och kommersiellt, finns det stora möjligheter där för unga människor. Lite synd att regementena och flygvapnet försvann. Jag skulle satsa på att stanna.
(gjorde lumpen på F4 en gång i tiden)

Hela den här frågan hänger ju tungt på vad du jobbar med - eller planerar att jobba med - där skola och utbildning är oundvikliga komponenter. Att bara hastigt och lustigt basera planerna för resten av sitt liv på tillfälliga dagdrömmar - Vansbro, Gbg eller som någon föreslår - New York är ju lite äventyrligt. Man kan aldrig fly från sig själv - man har mao "sig själv" med sig vart man än styr kosan.

Att åka till Amerika eller New York brukar alla som i synnerhet aldrig har varit där rekommendera. Den som inte kan fixa sitt liv i Östersund - kan ännu mindre fixa det i NY eller Amerika.

Är benägen att hålla med om det mesta. Personligen hade jag haft svårt att bo permanent i Norrland på grund av alltför mycket mörker och vinter. Men jag håller med om att Östersund är en ovanligt trevlig stad i Sverige. Nästan lite "ö-känsla" i och med att det är så pass långt till andra större orter.
Citera
2018-11-01, 20:08
  #17
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Östersund är en av de allra bästa och trevligaste inlandsstäderna som finns i Sverige. Det är just en sådan stad som de flesta unga människor längtar efter att få flytta till. Genom att Östersund är en regionhuvudstad på de flesta områden; t ex kulturellt, administrativt och kommersiellt, finns det stora möjligheter där för unga människor. Lite synd att regementena och flygvapnet försvann. Jag skulle satsa på att stanna.
(gjorde lumpen på F4 en gång i tiden)

Hela den här frågan hänger ju tungt på vad du jobbar med - eller planerar att jobba med - där skola och utbildning är oundvikliga komponenter. Att bara hastigt och lustigt basera planerna för resten av sitt liv på tillfälliga dagdrömmar - Vansbro, Gbg eller som någon föreslår - New York är ju lite äventyrligt. Man kan aldrig fly från sig själv - man har mao "sig själv" med sig vart man än styr kosan.

Att åka till Amerika eller New York brukar alla som i synnerhet aldrig har varit där rekommendera. Den som inte kan fixa sitt liv i Östersund - kan ännu mindre fixa det i NY eller Amerika.
Det visste jag inte. Jag har inte bestämt mig än om jag ska flytta. Vilka möjligheter finns det? Jag sökte jobb på alla matbutiker i Östersund men blev inte anställd på ett enda ställe. Men det kanske är andra jobb man ska söka.
Citera
2018-11-01, 20:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Det visste jag inte. Jag har inte bestämt mig än om jag ska flytta. Vilka möjligheter finns det? Jag sökte jobb på alla matbutiker i Östersund men blev inte anställd på ett enda ställe. Men det kanske är andra jobb man ska söka.

Vad tycker du är roligt att göra? Tänk efter och sedan kan du söka en utbildning som kan leda fram till ditt drömyrke. Då behöver du bo där utbildningen finns ett tag.
Citera
2018-11-01, 22:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Det visste jag inte. Jag har inte bestämt mig än om jag ska flytta. Vilka möjligheter finns det? Jag sökte jobb på alla matbutiker i Östersund men blev inte anställd på ett enda ställe. Men det kanske är andra jobb man ska söka.

För att ytterligare komplicera ditt val. Det stämmer att rätt många utifrån upplever Östersund som en trevlig stad. Men det är aldrig fel att se något nytt ett tag. Kanske kommer du då på att Östersund inte var så tokigt och väljer att flytta tillbaka så småningom. Eller så trivs du bättre på det nya stället. Erfarenheter berikar.
Citera
2018-11-01, 23:02
  #20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vad har du för utbildning?
Vad vill du göra i ditt liv?
Vilken typ av person är du?
Citera
2018-11-02, 04:14
  #21
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Ja faktiskt. Då flyttar jag dit. Jag känner flera styckna som bor där. Jag kommer inte förlora något på att flytta dit. Jag trivs väldigt bra i Göteborg när jag väl är där.

Hur lång tid tar det att få lägenhet i Göteborg? Vilket område ska jag bo i?
Det kan ta 5 år för att få en etta i skräpområden.
Men om du har råd att köpa så finns ju såklart fler möjligheter.
Citera
2018-11-02, 12:23
  #22
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Det kan ta 5 år för att få en etta i skräpområden.
Men om du har råd att köpa så finns ju såklart fler möjligheter.
Jo precis. Jag har inte råd att köpa en lägenhet. Jag har inte bestämt än om jag ska flytta till Göteborg.
Citera
2018-11-08, 14:23
  #23
Medlem
Göteborg alla dagar... skaffa en vindtät regnjacka bara
Citera
2018-11-08, 20:55
  #24
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckerrepellent
Göteborg alla dagar... skaffa en vindtät regnjacka bara
Det vore inte helt fel. Jag har 3 kompisar där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback